הלווייתו של ניצול השואה חיים פרימל. צילום באדיבות פורום סרוגים
הלווייתו של חיים פרימל. צילום באדיבות פורום סרוגים

חברי פורום סרוגים ליוו בדרכו האחרונה את ניצול השואה בן ה-93 חיים פרימל ז"ל

זמן קצר לפני הלווייתו של חיים פרימל חששו במשפחתו שיגיעו מעט אנשים ואף לא יהיה מנין. חברי הפורום גייסו עשרות אנשים שליוו את פרימל בדרכו האחרונה

פורסם בתאריך: 29.1.19 13:24

חברי פורום סרוגים שהוקם באחרונה בפתח תקוה, גייסו אמש כ-30 תושבים מהעיר על מנת לקיים את מצוות הלווית המת לניצול השואה חיים פרימל, בן 93 במותו, בבית העלמין ירקון.

פרימל ז"ל עלה מפולין, ויש לו מעט בני משפחה בארץ. אשתו חווה, שנפטרה לפני כמה שנים, נקברה בבית העלמין ירקון. לפיכך הוא ביקש להיקבר לצדה. הוא ניצל בשואה, בין היתר בזכות מסתור בבור בכפר בפולין, ועל ידי עזרה שקיבל מתושב הכפר שעל כך קיבל את אות חסיד אומות עולם. פרימל עלה לארץ בשנת 1947. הוא השתתף במלחמת העצמאות, ואף נפצע בקרב בנבי שועייב.

זמן קצר לפני ההלוויה חששו במשפחה כי יגיעו מעט אנשים ואף לא יהיה מנין. קרובת משפחה שלחה הודעת וואטסאפ למספר קבוצות בפתח תקוה באמצעות חברה תושבת העיר. ההודעה הגיעה גם אל חברי פורום סרוגים שמורכב מנציגי הציונות הדתית בעיר, שגייסו חברים רבים מהפורום ותושבים נוספים. בסופו של דבר, להלווייתו הגיעו מעל 30 תושבים וחברי הפורום, וכן מספר בני משפחה, מכרים ושכנים, שליוו אותו בדרכו האחרונה במזג אוויר גשום.

אלי שטרן, חבר בפורום, ציין הבוקר: "מישהי פנתה אלי ואמרה שיש חשש שיגיעו מעט אנשים. היא אמרה לנו את זה שעתיים בערך לפני ההלוויה. כל הפורום שלנו מחובר באמצעות רשת של וואטסאפ ופייסבוק בשכונות בעיר ופרסמנו את זה, והגיעו כמעט 40 אנשים שאף אחד מהם לא מכיר אותו. הוא אדם שעבר כל כך הרבה בחייו ומבחינתנו זו שליחות ומצווה. רוב מי שהגיע אלו חברי הפורום בגלל שהתפוצה הייתה ממוקדת, אבל ייתכן שהגיעו עוד תושבים דרך הקריאה. ללוות אדם בדרכו האחרונה בן 93 זה מעשה חשוב".

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר