חניון אגף הרכב בסירקין. צילום: זאב שטרן
חניון אגף הרכב בסירקין. צילום: זאב שטרן

לוחות אסבסט שבורים בגג החניון העירוני בסירקין: "מצב זה מסוכן לשהות אנשים"

מכתב פנימי של נטליה שחל, מנהלת מחלקת קרקעות מזוהמות, חומרים מסוכנים ואסבסט בעירייה, מתריע מפני מפגע חומר מסרטן בחניון העירוני. העירייה: "נפעל בהתאם"

פורסם בתאריך: 23.7.17 07:00

במכתב ששלחה נטליה שחל, מנהלת מחלקת קרקעות מזוהמות, חומרים מסוכנים ואסבסט בעיריית פתח תקוה לאגף איכות הסביבה בעירייה, היא מתריעה על כך שבחניון העירוני בצומת סירקין ישנם גגות אסבסט במצב תחזוקה לקוי, המהווים סכנה לבריאות השוהים לידם. במכתבה היא מציינת כי הבחינה בסכנה בעת שביצעה סיור במקום. "במתחם של מחסני החירום העירוניים, ברחוב יקותיאל אדם 1 ישנם שמונה מבנים בעלי גג אסבסט", כתבה שחל, "בסקר האסבסט העירוני שהוכן על ידי בשנת 2015 הוזכר השטח הנ"ל וניתנה דרישה לצביעת הלוחות ולאחזקת המבנים בצורה נאותה (כולל החלפת לוחות שבורים וצביעה חוזרת במידת הצורך). בשנת 2016 נשלח הסקר שוב, למנכ"ל העירייה ולראש אגף החירום, אך לא התקבלה שום תגובה בנושא".

בהמשך מכתבה היא מציינת סיבה לעיסוק המחודש בנושא. "לפני כשבועיים נודע לי שחלק מעובדי התברואה ואגף הרכב עומדים לעבור לשטח הנ"ל באופן זמני. בעת ביקורי במקום בתאריך 16 ביולי 2017 מצאתי את הממצאים הבאים: על הרצפה שכבו מספר לוחות אסבסט, שחלקם שבורים, לוחות אסבסט שבורים שעדיין תלויים במקום, ולוחות שלמים אשר אינם צבועים. מצב זה מסוכן לשהות אנשים. לאחר התייעצותי עם ממונה על האסבסט באגף אבק מזיק במשרד להגנת הסביבה, ולאור המצב בשטח, אני דורשת להסיר את הליקויים מיידית". יש לציין כי אסבסט מוכר על ידי המשרד להגנת הסביבה כחומר מסרטן שעלול לגרום למחלות שונות, בייחוד כאשר הוא במצב של התפוררות, ועלול להתפזר באוויר ולהיכנס לדרכי הנשימה.

לדברי שחל, ישנן שתי אופציות לטיפול בבעיה: טיפול ואחזקה, כולל החלפת הלוחות השבורים וצביעה של הגגות או הרכבת גגות חלופיים.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "האגף לאיכות הסביבה בעיריית פתח תקוה בוחן את הממצאים ואף אמור לצאת לשטח לביצוע בדיקה נוספת, בעקבותיה יוסקו המסקנות לעתיד לבוא. עם קבלת התוצאות נפעל בהתאם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר