ההפגנה בכפר גנים במוצ"ש. צילום דורון קורן
ההפגנה בכפר גנים במוצ"ש. צילום דורון קורן

3,000 הפגינו בכפר גנים: "להפגנה כזו אין מקום בשכונה שלנו"

ההפגנות בקרבת ביתו של היועץ המשפטי גדלות משבוע לשבוע. התושבים מדווחים על כבישים חסומים והפרעה לשגרת חייהם. וגם על הופעת אורח של אביב גפן

פורסם בתאריך: 23.7.17 16:24

כ-3,000 איש הגיעו במוצאי שבת להפגנה השבועית בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, בכיכר בכפר גנים. מדובר בהפגנה ה-35 במספר והמפגינים מוחים כנגד מה שהם מכנים "השחיתות הציבורית" וסחבת בטיפול בחקירות ראש הממשלה מצד היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט.הפעם קיבלו מארגני ההפגנה חיזוק מהזמר אביב גפן, שהגיע למקום וביצע מספר שירים, ביניהם 'עורי עור'. מלבדו, לקח חלק בהפגנה גם הזמר גבי ברלין. ההפגנה נפתחה בדקת דומיה לזכר שלושת הנרצחים ביישוב חלמיש ולאחריה החלו הנאומים.

אביב גפן הגיע והופיע. צילום דורון קורן

אביב גפן הגיע והופיע. צילום דורון קורן

לטענת תושבי השכונה, המפגינים השתלטו על כל חלקה טובה בשטח הקניון ואפשר היה לראות אותם מלבד בחזית הכיכר, גם בתוך הקניון, בקומה השנייה ולאור הלחץ שנוצר והכמות הגדולה, הם גם ירדו לכביש והמשטרה סגרה את הכיכר והפנתה את הרכבים למקום אחר. "אי אפשר להיכנס ואי אפשר לצאת וכפי שזה נראה המצב רק יילך ויחמיר", אומר תושב השכונה.

התושבים טוענים כי בין המשטרה לבין המפגינים יש שיתוף פעולה והמפגינים הונחו לשים במקום סדרנים על מנת לשמור על הסדר. בינתיים, בפייסבוק החל דיון בין התושבים, האם הוועד בשכונה צריך לדבר בשם התושבים או להתעסק רק בענייני השכונה הנוגעים לכל הדיירים. לטענת מרבית התושבים, מדובר בשכונה שקטה ואנשים מגיעים מכל קצוות הארץ, מחנים על המדרכות, הכבישים נסגרים ולא רואים את הסוף וזה מאוד מטריד את מי שמתגורר בסמיכות.

התושבים מוסרים: "צאו לנו מהשכונה". צילום דורון קורן

התושבים מוסרים: "צאו לנו מהשכונה". צילום דורון קורן

"אין פה קשר לדעות פוליטיות", אומרת תושבת, "להפגנה כזו, שמשבוע לשבוע הולכת וגדלה, אין מקום בשכונה שלנו, אין לנו בעיה עם נושא ההפגנה ואנחנו חיים במדינה דמוקרטית ובכלל לא נכנסים לכך, אבל זה מאבד פרופורציה וזה ממש מטריד. שימצאו להם מקום אחר להפגין".

אמיר פאר תושב השכונה וחבר בוועד מבקש להדגיש שהם מתנגדים להפגנות מטעמים שאינם פוליטיים. "אנחנו לא בעד אחד ולא בעד השני, אלא כנגד ההפגנות ונגד עצם כיום ההפגנה במקום הנוכחי. מבחינת המפגינים המקום הפך להיות סמל ואנחנו התושבים סובלים מכך".

דורון קורן דובר ועד כפר גנים ג' הוסיף: "ההפגנות במוצ"ש עולות הילוך. כמות המפגינים עלתה משמעותית והם החלו להציף את הקניון בכל ס"מ אפשרי, חסמו את המדרגות לקומה השניה ואת הגישה לחלק מהחנויות ואת כל שבילי הגישה בחזית, החלו לעלות על הכיכר ועל הכביש וחסמו אותו לחלוטין. אביב גפן הגיע והופיע, מפגיני ימין החלו להתארגן ממול ואילו השוטרים עומדים בצד ובמקום לפנות את המפגינים מהכביש ולפתוח את אזור הכיכר, הם חסמו לנו את כל דרכי הגישה אל הכיכר וממנה ואת העורק הראשי של השכונה. מענישים אותנו. יו"ר הקואליציה דוד ביטן הבטיח הפגנת נגד ואני צופה שהמצב ילך ויחמיר בשבועות הקרובים ושיהיו התנגשויות ואלימות בין שני המחנות. אנחנו חייבים לשים סוף לכל הסאגה הזאת ומול אוזלת ידה של המשטרה אנחנו בוחנים צעדים משפטיים ואומרים לכולם, הן לימין והן לשמאל: צאו לנו מהשכונה ועזבו אותנו במנוחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר