פטיש של בית משפט. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
פטיש של בית משפט. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

חברת הבניה איחרה במסירה ותפצה זוג בכ-40 אלף שקלים

החברה איחרה במסירת הדירה במגדלי יורו הדר גנים בחמישה חודשים וחצי, הבורר הגדיר חודש כאיחור סביר. בחברה אמרו כי הם שוקלים את המשך צעדיהם

פורסם בתאריך: 18.2.19 11:03

חברת הבנייה יורו ישראל תפצה בכ-40 אלף שקלים זוג צעיר מפתח תקווה בגין איחור של 4 חודשים וחצי במסירת הדירה בפרויקט מגדלי יורו הדר גנים.
ההחלטה התקבלה בפסיקת הבורר יאיר אברהמי, וזאת בעקבות תביעה שהגיש הזוג נגד החברה באמצעות עו"ד רונן ליבוביץ ממשרד אסרף-ליבוביץ. בני הזוג רכשו בשנת 2013 דירת 6 חדרים בפרויקט, ועל פי החוזה, היו אמורים לקבל את הדירה בתום 30 חודשים מההיתר בנייה. בפועל קיבלו את הדירה בחודש דצמבר 2015, באיחור של חמישה חודשים וחצי.
בני הזוג טענו באמצעות עו"ד רונן ליבוביץ, דרשו לקבל פיצוי של 6,000 שקלים בתוספת מקדם של 1.5 עבור כל חודש איחור ובנוסף פיצוי על עוגמת נפש.
מנגד, חברת הבנייה ביקשה בכתב ההגנה לדחות התביעה על הסף ולחייב את בני הזוג לשלם להם שכר טרחת עורך דין, בין היתר בטענה כי האיחור נבע מכך שבני הזוג ביקשו לערוך שינויים בדירה, כמו למשל הוספת שקעים, הקטנת גומחת המקרר והזזת כיור. לטענת החברה בטפסי השינויים בני הזוג הסכימו כי הדירה תימסר באיחור של 120 יום ממועד המסירה המקורי, זאת בנוסף ל-60 ימי האיחור המותרים על פי החוזה.
במהלך בוררות מוסכמת מטעם איגוד המהנדסים, הבורר קבע כי הדירה נמסרה באיחור 4 וחצי חודשים לאחר הפחתת חודש בגין איחור סביר לאור השינויים בדירה וקיבל את טענת התובעים לפיה אין להפחית מכך 60 ימים המותרים על פי החוזה, כי הדירה נמסרה באיחור של הרבה מעבר לכך. כאמור, בעקבות פסיקת הבורר הקבלן ישלם לזוג הצעיר פיצוי של כ-40 אלף שקלים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית הכוללים 7,500 שקלים עבור שכירות על כל חודש איחור ו-4,000 שקלים בגין עוגמת נפש. בנוסף הבורר קבע כי על הקבלן לשלם עוד כ-17 אלף שקלים בגין שכר טרחת עורך הדין של בני הזוג הצעיר והוצאות הבוררות.
תגובת חברת יורו ישראל: "הרוכשים ביקשו לבצע בדירה שינויים נרחבים, ולכן חתמו על הסכמתם לדחייה של 90 יום בקבלת הדירה. ברוב המקרים הבורר מעדיף את טובת הדיירים שהם לכאורה הצד החלש, ולכן למרות חתימת הדיירים החליט שמגיע להם פיצוי. לחברה לא ברור מדוע התקבלה החלטה זו, והיא שוקלת את המשך צעדיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר