ניידת למדדת זיהום אויר. צילום אליהו הרשקוביץ
ניידת למדדת זיהום אויר. צילום אליהו הרשקוביץ

מדאיג: תחנה למדידת זיהום אוויר באם המושבות בוטלה מסיבות תקציביות, אין מדידת בנזן בשכונה

תחנה אחת הועברה למרכז העיר, את התחנה השנייה הוחליטה העירייה להפסיק לתקצב בסוף 2018. חבר המועצה איציק ישראל שואל מדוע נותרה תחנה אחת למרות תוצאות מדאיגות במדידות

פורסם בתאריך: 21.2.19 17:36

חבר המועצה איציק ישראל מבקש לדעת מדוע בוטלו תחנות ניטור לזיהום אוויר בשכונת אם המושבות. מתברר שבשכונת אם המושבות פעלו למעשה שלוש תחנות ניטור, אחת ליד תיכון אחד העם, שפועלת מזה שנים רבות, ויחד עימה היו תחנות נוספות באזור התעשייה סגולה בחלק הסמוך לאם המושבות וליד הקונסרבטוריון העירוני. עם זאת מתברר כי התחנה בקונסרבטוריון בוטלה בשל בעיה תקציבית, ואילו התחנה בסגולה הועברה לנקודה אחרת בעיר. כיום נותרה בשכונה רק תחנת הניטור שבתיכון אחד העם, שלפי העירייה אינה מודדת בנזן. על פי אתר המשרד להגנת הסביבה, בנזן ידוע כחומר רעיל, העלול להיות מסרטן ולסכן עוברים.

איציק ישראל. צילום זאב שטרן

איציק ישראל. צילום זאב שטרן

בפניה לראש העיר רמי גרינברג ציין איציק ישראל: "בתאריך 12.02.2019 התקיים מפגש עם תושבים בנושא זה. במפגש זה נודע לי מהתושבים כי שתי תחנות ניטור שהיו במקום בוטלו לאחרונה. תופעת זיהום האוויר לא הצטמצמה אלא החמירה, הן בהיקפה והן בחריגות שנצפו. זוהה חומר בשם "בנזן". הבנזן הינו מסרטן ודאי בבני אדם. הוא מחולל סוגים שונים של סרטן דם (לוקמיה). פרט לכך הבנזן גורם פגיעה ב DNA, פגיעה בייצור הדם, פגיעה ודיכוי של מערכת החיסון ועוד. באחד מהניטורים שבוצעו לפני כשבוע זוהתה חריגה של 440% אחוזים, (היו עוד כ 10 חריגות מתחילת החודש, מותר 7 בשנה). אבקש לאשר צעדים אופרטיביים מיידיים שיפסיקו את התופעה".

במכתב ציין ישראל על כך שיש צורך להוציא צווי סגירה לכל מפעל שזוהתה חריגה המסכנת את התושבים, החזרת תחנות הניטור והפקת דוחות בשקיפות לציבור, וכן הגשת עתירה נגד המשרד לאיכות הסביבה על כך שלא מתבצעת אכיפה בנושא".

תגובת דוברות העירייה: "לפני כשנתיים בעקבות ריבוי תלונות משכונת אם המושבות הוחלט להציב שתי תחנות ניטור אוויר במזרח השכונה ובמערב אזור התעשיה סגולה, במטרה להתחקות אחר מזהמי אוויר שונים. לאחר כשנה בוצע ניתוח נתונים השוואתי בין התחנות ומכיוון שהתוצאות היו מאוד דומות הוחלט להעביר את התחנה בסגולה למרכז העיר כדי לקבל תמונת איכות אוויר נוספת בעיר. התחנה בשכונת אם המושבות פעלה עד סוף 2018 ואז התקבלה החלטה לא להמשיך ולתקצב את פעילותה והיא נסגרה. מ-1.1.19 אין תחנה בשכונת אם המושבות המודדת בנזן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר