זירת האירוע ברחוב זאב אורלוב. צילום: טל סרוסי
זירת האירוע ברחוב זאב אורלוב. צילום: טל סרוסי

פיגוע דקירה בשווארמה ברחוב זאב אורלוב: סיכום האירוע ועדויות מהשטח

על פי ממצאי החקירה הראשוניים, תושב קלקיליה ביצע פיגוע באזור התחנה המרכזית. הפצוע הובהל במצב בינוני לבילינסון. ראש העירייה קרא לחזרה לשגרה

פורסם בתאריך: 24.7.17 12:09

פיגוע דקירה התרחש היום בתחנה המרכזית שברחוב בר כוכבא פינת אורלוב. האירוע התרחש בתוך חנות השווארמה אורלוב. על פי המשטרה, ומממצאי חקירה ראשוניים, עולה כי תושב קלקיליה, בן 21, דקר בצווארו ישראלי, תושב ערערה בן 32, בתוך החנות. הדוקר ניסה להימלט רגלית לרחוב דב ימיני הסמוך, שם זיהה אותו אזרח וניגח אותו עם כלי רכב, ואזרחים נוספים עצרו אותו ומסרו אותו לכוח משטרה. מדובר בשוהה בלתי חוקי בישראל. מממצאים ראשוניים מתחזקת ההערכה כי המניע לאירוע לאומני. החקירה נמשכת.

ראש העירייה בזירה. צילום: טל סרוסי

ראש העירייה בזירה. צילום: טל סרוסי

זירת האירוע. צילום דוברות הצלה פתח תקוה

זירת האירוע. צילום דוברות הצלה פתח תקוה

 

זירת האירוע. צילום דוברות הצלה פתח תקוה

זירת האירוע. צילום דוברות הצלה פתח תקוה

לשטח הגיעו כוחות גדולים של משטרה, איחוד הצלה ומד"א. מעדויות של העובדים בשטח עולה כי בזמן שהדוקר שהה בתוך חנות השווארמה אורלוב, הוא דקר באמצעות סכין נהג אוטובוס שהיה בחנות בפלג גופו העליון. לאחר מכן המשיך הדוקר ויצא מהחנות, נתקל באישה בשנות ה-50 לחייה, אשר מעדה בזמן שהוא נע לכיוונה. הוא המשיך ניגש לפיצריה הסמוכה, פיצה נפוליטה, שם הבינו העובדים שמדובר ככל הנראה במפגע. אחד העובדים, שלומי מדר, לקח מגש פיצה מעץ וחבט בראשו של הדוקר וגרם לו לפציעה. באותו הזמן, שנמשך שניות ספורות, יצא הדוקר מהפיצריה והמשיך בשביל המוביל לרחוב צדדי, שם הוא נוטרל על ידי תושבים ולאחר מכן על ידי המשטרה שהגיעה למקום.

אלן מלכה, פראמדיק של איחוד הצלה, ציין על הרגעים הראשונים של האירוע, "מצאנו אדם אחד דקור התוך השווארמה, הוא חתוך בפלג גופו העליון. טיפלנו בו עד שהגיעו שאר הצוותים ופינו אותו לבית החולים במצב בינוני קשה". מבית החולים נמסר כי הפצוע מאושפז במצב בינוני.

כפיר דעבול, בעל שווארמה אורלוב שבה התרחשה הדקירה, ציין על שראה בשניות שהאירוע התרחש, "הייתי בפנים בתוך המסעדה ופתאום אני שומע צעקות", הוא מספר, " יצאתי החוצה וראיתי מישהו דקור ובדיוק באותו הרגע הרימו אותו. והוא ישב על הכיסא. הוא אחרי אותו דוקר רדף אחרי אמא שלי שעמדה ברחוב, אך אמא שלי מעדה והוא המשיך לכיוון העובדים בפיצרייה".

אחד העובדים בשווארמה שנתקל בדוקר, תיאר את שהתרחש, "נכנס אדם לשווארמה כמו כל אדם אחר וביקש לאכול", אומר אחד העובדים, "על פניו לא היה נראה משהו שהולך להיות חריג. הכנתי לו לאכול. אחריו בא עוד אדם שהוא נהג. תוך כדי שהוא אומר לי מה להכין, פתאום אני שומע את המילים "פיגוע פיגוע", ואת המילה "דקירה". נכנסתי להלם באותו הרגע. המחבל ברח ממש באותה שניה שזה קרה והמשיך לכיוון הפיצריה הסמוכה".

בעל הפיצריה הסוכה לשווארמה, מנשה דעבול, ציין על הרגעים שהמחבל הגיע לפיצרייה שלו במטרה לדקור את מי שעומד בדרכו, "שמעתי צעקות מבחוץ", הוא משחזר, "הדוקר ניסה להיכנס אלי לפיצה עם הסכין וניסה לדקור אותי פעמיים שלוש. מנגד, חבטתי בו עם מגש הפיצה בראש, ככה בלמתי אותו. לא ראיתי מי עצר אותו אחרי זה. הוא המשיך לרוץ בירידה של הרחוב ואחרי זה תפסו אותו אזרחים שהיו פה. אני יכול לומר בוודאות שהמכה שנתתי לו ניטרלה אותו כי זה גרם לו לדימום. אולי בכך מנעתי את המשך הפיגוע".

"אני עמדתי פה וראיתי את המחבל בורח לכיוון השני", הוסיף עד ראיה במקום, "תוך כדי שהמחבל ברח הוא נתקל באישה והיא נפלה ארצה. אחרי זה הוא נאבק עם העובדים בפיצרייה והמשיך לברוח, עד שהוא נתפס ברחוב סמוך".

איציק ברוורמן, ראש העירייה, הגיע במהלך היום לזירת הפיגוע. לאחר מכן הוא ציין כי יש לחזור לשגרה, "מדובר בפיגוע שאי אפשר היה לצפות אותו ולא היו התראות", הוא אומר, "הגיע בחור מקלקיליה כנראה מתוך החלטה לבצע פיגוע. הוא פצע נהג שישב לאכול במסעדה. לשמחתי זה נגמר בטוב ובעזרת עירנות של השכנים שהצליחו לעצור אותו, נמנע המשך הפיגוע. החיים חוזרים למסלולים. חשוב להגביר ערנות ונוכחות של כוחות משטרה. תהיה נוכחות של אנשי פיקוח שלנו. אני שמח שהתושבים לא הגיבו בפאניקה ואנו חוזרים לחיים רגילים".

בשעה 13:00 לערך כבר החלו כוחות מד"א לעזוב את הנקודה ונשארו בה רק כוחות משטרה, לאט לאט החלו החיים במרכז העיר לחזור למסלולם. בעלי העסקים הסמוכים מתארים את האירוע שנמשך מספר שניות, "הכל קרה מאוד מאוד מהר", אומר אחד מבעלי העסקים ברחוב, "פתאום שמענו אנשים צועקים וראינו. לא ראיתי את הדוקר עצמו אלא ראיתי אנשים שרודפים אחריו ושהיו צעקות. באמת שהכל הכל היה עניין של שניות".

חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א, יוסי פרנקל ופרמדיק מד"א תום דגן סיפרו על הרגעים הראשונים בזירה: "בתוך חנות מזון ראינו גבר כבן 40, בהכרה מלאה, יושב על כיסא עם פצעי דקירה מדממים בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים והעלינו אותו לניידת טיפול נמרץ".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר