עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן

הארנונה למגורים לא הועלתה, שופרו השרותים המקוונים לבקשת הנחה

מועצת העיר אישרה שלא להעלות את הארנונה למגורים, גם לא בשיער העדכון האוטומטי של משרד הפנים. אור גם מתן הנחות לצעירים שיעברו להתגורר במרכז העיר. שיפור נוסף: מעתה ניתן לבקש הנחות מיוחדות באתר העירייה ואין צורך להגיע לעירייה

פורסם בתאריך: 24.2.19 11:36

מועצת העיר, אישרה פה אחד את צו המסים המעודכן לשנת 2019. בישיבת המועצה שהתקיימה בשבוע שעבר, הוחלט שהשנה, בניגוד לשנים קודמות לא תבוצע העלאה אוטומטית בשיעור של 0.32 אחוז, עדכון שקובע משרד הפנים מידי שנה ותעריף הארנונה יישאר כמו שהיה בשנת 2018. ביום רביעי הוגשה בקשה לאישור בהתאם של משרד הפנים. אי עדכון הארנונה של משרד הפנים, יחול רק על נכסים למגורים ולא על משרדים, תעשייה ומסחר. במהלך ישיבת האישור, התקיים וויכוח קולני בין יו"ר האופוזיציה אורי אהד לבין ראש העיר רמי גרינברג. אהד טען שגרינברג לא מפחית את הארנונה, אלא מקפיא את המצב הקיים. בנוסף, אישרה המועצה את הצעת ראש העיר גרינברג, להנחה בשיעור של 50 אחוז בתעריפי הארנונה לזוגות צעירים, סטודנטים וחיילים משוחררים, שיבחרו לעבור להתגורר במרכז העיר. וזאת במטרה לעודד צעירים (עד גיל 36) לעבור למרכז העיר, להרחיב את חיי הקהילה והחברה במקום, ולעודד צמיחה במרכז העיר.
כמו כן, על מנת להקל על התושבים, במסגרת שיפור השירות לתושב והנגשת שירותים מקוונים (דיגיטליים), עלה לאתר העירייה, טופס מקוון – בקשה להנחה מתשלום ארנונה. מהיום, תושבים אשר מבקשים הנחה בארנונה מסיבות שונות (מחלה, גיל, זכאות לפי הכנסה ועוד), אינם חייבים להגיע פיזית לבניין העירייה ולהגיש טפסים, אלא יכולים לקבל את מלוא השירות באמצעות אתר העירייה באינטרנט.
הבקשה להנחה מארנונה מכל סוג (קיימים 37 סוגים), מותאמת למערכת הגבייה ומערכת ה CRM של הרשות, כך שכל המידע מונגש לפקיד העירייה וזמן הטיפול מתקצר. בזכות המערכת ניתן להמשיך ולתקשר עם התושב (באמצעות SMS ומייל ) אם צריך פרטים נוספים או מסמכים חסרים.
בכניסה ללינק המתאים (תחת מינהל כספים או בטפסים) הפונה ממלא את הפרטים, מצרף את הטפסים הנדרשים ויכול לשגר את הבקשה. במידה ונדרשים ממנו טפסים שאין ברשותו, הוא יכול למלא את הבקשה ב"סטטוס טיוטה", ולהמשיך למלא את הבקשה במועד מאוחר יותר, עם קבלת מלוא הטפסים והפרטים הדרושים. במידה וחסרים פרטים לאחר שליחת הטפסים, יקבל התושב מייל עם דרישה למסמכים הנדרשים, ובכל מקרה יכול התושב לעקוב אחר פנייתו ובאיזה סטטוס היא נמצאת. התושב אף יכול לצפות בסטטוס פנייתו דרך פורטל שירות, זאת לרבות צפייה בנתוניו מתוך מערכות הליבה ברשות.
בנוסף, מעדכנת ענת שלומוביץ מנהלת האגף מערכות מידע ומחשוב, כי בימים אלה יעלה טופס מקוון נוסף – "הצטרפות לחשבונית ארנונה במייל". הטופס יאפשר לתושבים להירשם לשירות קבלת שובר הארנונה במייל (במקום קבלת השובר בדואר) עם יכולת לשלם בלחיצת כפתור.

מרכז העיר מוגדר כך: 

בחלק הדרומי: רחובות ההסתדרות –וולפסון
בחלק הצפוני: רחוב גיסין.
בחלק המערבי: רחובות רוטשילד-רפפורט-פינסקר.
בחלק המזרחי: רחובות מכבים –שטמפפר-רמב"ם.
גם הבקשה להנחה בארנונה במרכז העיר כפופה לאישור משרד הפנים. תוקף ההנחה יהיה מיום אישורה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר