מתוך סרטון מייצג פליטים. צילום סיגל קוק אביבי
מתוך סרטון מייצג פליטים. צילום סיגל קוק אביבי

צפו במייצג המחאה שעורר סערה: מבקשי מקלט מובלים כבולים באזיקים

פעילי זכויות אדם, סיגל אביבי וברק כהן, הצעידו מבקשי מקלט מול בניין העירייה במחאה על בקשתו של ראש העיר לדווח על מי שמעסיק עובדים זרים. "תהיו אנושיים, ותתגברו על הפחד מהזר והשונה", הם מבקשים

פורסם בתאריך: 25.2.19 18:26

מי שעבר היום בצהריים (ב') ליד עיירת פתח תקוה יכול היה להבחין בקבוצה של מבקשי מקלט כבולים באזיקים מובלים אחד אחרי השני. ניתן היה להתבלבל ולחשוב שמדובר במעצר משטרתי, אבל לא כך הדבר. זהו מייצג לו אחראיים פעילי זכויות האדם, בהם סיגל אביבי וברק כהן, המוחים על בקשתו של ראש העיר רמי גרינברג, מתושבי העיר לדווח על בעלי עסקים המעסיקים עובדים זרים.

"הובלנו את מבקשי המקלט באזיקים והבאנו אותם כמצוותו של ראש עיירת פתח תקוה לעירייה", מסבירה אביבי תגובתם החריפה. לדבריה התגובות ברחוב למיצג היו לכאן ולכאן. "זה לא נעים לראות אנשים אזוקים בשלשלאות. חלק מהאנשים הזדעזעו מעצם הרעיון, חלק הודו לנו ולפליטים שהיו חלק מהמיצג – כי זה הנציח את המציאות. אחרים הגיבו בצורה מאוד לא נעימה".

לדבריה הם ביקשו להגיש לראש העיר עצומה אליה חתומים 1,419 איש שמתנגדים למדיניות שלו, אבל לא אפשרו להם לעשות זאת. עוד הם מציינים שסגן ראש העיר, צדוק בן משה, שלא הציג את עצמו מולם, התעמת איתם ורק בדיעבד התברר להם מי הוא ומה תפקידו. לדבריהם הוא אמר להם שיש לטפל בדירות המפוצלות. "לא מובן לנו מה הוא רוצה ממבקשי המקלט, הרי לא הם פיצלו את הדירות" אומר כהן.

זו לא פעם ראשונה שפעילי הזכויות, מגיעים לעיר ובעבר ביקרו גם מול ביתו של ראש העיר איציק ברוורמן, לאחר שהוא ניתק את החשמל מהדירות של מבקשי המקלט. "המטרה שלנו שאנשים יבינו את המשמעות של הבקשה של ראש עיירת פתח תקווה, יהיו אנושיים ויתגברו מהפחד, הזר והשונה", מוסיף כהן. אביבי טוענת שמבחינתם הם עדיין לא אמרו את המילה האחרונה. "אנחנו נמשיך להביע את עצמנו בדרכים כאלה ואחרות ונתנגד לשיח הזה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    אני לא מאחל לנשים שתומכים באנשי מיקלט מיסתננים שהבנות שלהם יפגעו על ידם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר