מפגש ארגון אנדנת עם חברי הקהילה האתיופית. צילום: באדיבות אנדנת
מפגש ארגון אנדנת עם חברי הקהילה האתיופית. צילום: באדיבות אנדנת

אנדנת (אחדות), הארגון של העדה האתיופית, ירוץ ברשימה עצמאית למועצת העיר

יו"ר אנדנת (אחדות), נדב טללה וסגנו, דניאל אוריה, הודיעו לחברי הקהילה האתיופית על כוונתם להתמודד על מקום במועצה כגוף עצמאי. הציבו את נושא החינוך על ראש סדר היום

פורסם בתאריך: 24.7.17 19:27

הארגון של הקהילה האתיופית בעיר, אנדנת (אחדות), שבראשו עומדים היו"ר נדב טללה וסגנו דניאל אוריה, מתכוון לרוץ בבחירות הקרובות למועצת העיר. בפגישה שהתקיימה לאחרונה הציגו אנשי הארגון בפני חברי הקהילה את העשייה שלהם בשנה האחרונה, דנו באתגרים החדשים והכריזו על כוונתם.

"בארגון שהוקם לפני מספר שנים ובשנה האחרונה פועל באופן רשמי, יש עולים וותיקים וחדשים", אומר יו"ר הארגון, נדב טללה, "במפגש הצגנו בפני החברים את העשייה שלנו ואת מה שעשינו בשנה החולפת". ואוריה הוסיף: "מטרת הארגון הוא לקדם את הקהילה האתיופית בעיר ולאחד אותם. הגענו למסקנה שאנחנו לא צריכים טובות של אף אחד. שבענו מהבטחות והחלטנו לקחת את עצמנו בידיים ולהתאגד. הגוף הזה פועל זמן רב בהתנדבות ולמען הקהילה, מתוך מטרה לאחד את הקהילה. הגוף הבשיל לרוץ למועצת העיר כרשימה עצמאית, מאחר ואנחנו מבינים שרק בכוחות עצמנו נוכל לטפל בבעיות שלנו ולא אחרים שנותנים לנו פירורים. הפעילות שלנו היא מאוד אינטנסיבית והקהילה שלנו מאוד מאוחדת ורק כך יהיה לנו כוח פוליטי לעשות שינוי אמתי ולא נצטרך לבקש כל פעם טובה כזו או אחרת".

לדברי טללה החינוך עומד בראש מעייניהם. "אחת ההצלחות שלנו היא שבשנת הלימודים שהסתיימה, הצלחנו לדאוג לכך שכל תלמידי הקהילה שובצו ללימודים בעיר ולא ייצאו ללמוד בחוץ וזאת נעשה בשיתוף פעולה עם ההורים. בנוסף, אף תלמיד שלא באמת היה צריך זאת, לא עבר ללמוד בחינוך המיוחד כפי שהיה בשנים עברו. ברגע שנהיה חלק מהמועצה יהיה לנו כוח ונוכל להיאבק בממסד, יש לנו בעיות מורכבות שכוללות את כל נושא החינוך, איתו נאלצנו להתמודד בשנים האחרונות. יש לנו בעיה עם הנוער שמסתובב ברחובות, שאין אחריו מעקב ואין עידוד לקידום הנוער ושילוב במסגרות כגון חוגים ותנועת נוער. בעיה נוספת איתה אנחנו מתמודדים זה איכות החיים והדיור הלקוי של התושבים, השכונות בהם מתגוררים חברי הקהילה מאוד מוזנחות, בנינים ישנים ורעועים ויש הרבה בעיות שצריך לטפל בהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר