שלמה דורני. צילום שאב שטרן
שלמה דורני. צילום שאב שטרן

דורני: "זה כמו בעל ואישה, עדיף ללמוד לחיות ביחד מאשר לנהל מלחמות"

שלמה דורני, שהיה במשך 15 שנה יו"ר ועד עובדי העירייה, והאיש שהנהיג את השביתה הגדולה בשנת 2000, יוצא לגמלאות ומסכם

פורסם בתאריך: 6.3.19 09:19

שלמה דורני, יו"ר ועד העובדים המיתולוגי של העירייה, שכיהן בתפקיד זה במשך 15 שנים, מסיים בימים אלו את תפקידו בעירייה ויוצא לגמלאות לאחר 44 שנות עבודה. דורני שימש במספר תפקידים בעירייה, אך המרכזי שבהם היה יו"ר ארגון העובדים, אותו מילא בהתנדבות במשך 15 שנים (1999-2014), וזאת מתוך 31 שנים ששימש חבר בארגון העובדים. בתעודת ההוקרה שקיבל דורני נכתב: "הטבעת את חותמך במקצוענות שלך, בתקשורת המיוחדת שלך, באהבת האדם. אתה איש של אנשים".
בשיחה עם דורני הוא מספר על השנים הרבות שכיהן כיו"ר, על המהלך המרכזי שהוביל, ועל המצב הנוכחי של העובדים מול הנהלת העירייה, "סיימתי את תפקידי בשבוע שעבר, וכבר שלושה ימים גמלאי", הוא אומר, "למרות זאת, אני ממשיך לקום כרגיל כל בוקר. אני מאמין שאדם צריך לדעת מתי לקום וללכת. לאחר כל השנים שלי בארגון העובדים, אני יכול לומר שאוי ואבוי לעירייה ולעובדים אם לא יהיה להם וועד. מכל השנים שלי בוועד, אני יכול לציין את המקרה של השבתת העירייה בשנת 2000. באותה תקופה העירייה החליטה שהיא רוצה להפריט את אגף התברואה ויצאנו למאבק ולשביתה, וזו הייתה שביתה היסטורית. זה היה בזמן חג השבועות והיו ערימות של פסולת ברחובות, זו הייתה שביתה מוחלטת, ואחרי השביתה גם קנו משאיות חדשות לאגף התברואה וגם ביטלו את ההפרטה. זה היה אירוע מכונן בוועד העובדים".
דורני מתייחס גם למתיחות הקיימת בין ועד העובדים הנוכחי לבין ראש העירייה רמי גרינברג, וזאת לאחר שוועד העובדים אף הכריז על סכסוך עבודה בטענה לצעדים חד צדדיים מצד ההנהלת העירייה. "מדובר משחקי כוחות, ובסוף שני יבינו הצדדים שהם צריכים אחד את השני", אומר דורני, "צריך להבין שלוועד העובדים יש הרבה כח. זה כמו בעל ואישה, עדיף ללמוד לחיות ביחד מאשר לנהל מלחמות. אני מאמין שאפשר להגיע לסיכומים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עובד עירייה וחבר

    דורני חבר יקר
    בהצלחה לך בכל אשר תפנה
    עזרת להמון עובדים ודלתך תמיד היית פתוחה
    תודה על הכל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר