עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן

בתו של גיורא לב פוטרה מהעירייה. עורך דינה עתר: "זו סגירת חשבונות פוליטיים"

שרון כהן הייתה מנהלת אגף רכש בגני הילדים. עורך דינה טוען כי הסיבה היא תמיכתו של אביה באיציק ברוורמן במהלך הבחירות האחרונות. עוד הוא טוען שהפיטורים נעשו ללא התחשבות בכך שכהן היא מפרנסת עיקרית נוכח מחלתו של בעלה. העירייה: מדובר בהתייעלות

פורסם בתאריך: 11.3.19 17:51

שרון כהן, בתו של ראש העירייה לשעבר, גיורא לב, פוטרה על ידי העירייה, ובשל כך הוציא עורך דינה בקשה לצו מניעה וזאת בטענה כי סיבת פיטוריה היא פוליטית ואף אינה חוקית.
כהן, שהחלה לעבוד בעירייה בספטמבר 2016, תחילה כממלאת מקום מנהלת אגף רכש בגני ילדים, ולאחר מכן זכתה במכרז לתפקיד, קיבלה לפני חודש וחצי זימון לשימוע, ובמכתב צוין כי בהמשך לרה ארגון בעירייה, הוחלט כי התפקיד אותו היא מבצעת מתייתר והיא צפויה לסיים את עבודתה.

גיורא לב

גיורא לב

רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

"עסקינן בפיטוריה הבלתי ראויים ובלתי חוקיים של מנהלת מדור רכש באגף גני ילדים, אשר פוטרה לאלתר על ידי ראש העיר, בשל סגירת חשבונות פוליטית ומתוך שיקולים זרים ופסולים וזאת בחוסר סמכות, בניגוד להוראות פקודת העיריות ובניגוד להוראות חוקת העבודה וללא כל עילה אמיתית", ציין בבקשה עורך דין מוטי לוין, שמייצג את כהן. "יובהר, כי המבקשת הינה עובדת מקצועית, מסורה ונאמנה, אשר זכתה לקבלת חוות דעת מצויינת מהממונים עליה, תוך שכל הגורמים המקצועיים בעירייה סברו כי יש להותירה בתפקידה ובעבודתה, אולם ראש העיר, מתוך שיקולים פסולים של סגירת חשבון פוליטי, בשל מכתב תמיכה של אביה של אשר כיהן בעבר כראש העיר במועמד השני ולא בו, עמד על פיטוריה של המבקשת ועל כך אמרו חז"ל 'אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה'. בנוסף, המבקשת פוטרה על ידי סמנכ"ל חינוך וקהילה ולא על ידי ועדת פיטורים בהרכבה החוקי, כפי שנקבע בפקודת העיריות, כך שלמעשה פוטרה המבקשת בחוסר סמכות ופיטוריה בטלים מעיקרם. בנוסף, פוטרה המבקשת בניגוד להוראות חוקת העבודה, כאשר ועד העובדים מתנגד לפיטורי המבקשת וחרף זאת, פוטרה העובדת מהרגע להרגע, ללא קיום מנגנון יישוב חילוקי דעות הקבוע בהוראות חוקת העבודה, הכולל הקפאת הפיטורים עד לסיום הליך הבוררות".

עו"ד מוטי לוין

לוין מציין כי הודעת הפיטורים מתעלמת מגילה ומצבה המשפחתי של כהן. "כך פוטרה המבקשת ללא כל עילה אמיתית ומתוך שיקולים זרים ופסולים ושיקולים פוליטיים, בניגוד לעמדתם המקצועית של הממונים עליה, ותוך התעלמות מהיותה בת 53, אשר משמשת כמפרנסת העיקרית בבית וזאת נוכח מחלת בעלה, כאשר בגילה יהיה זה קשה עד בלתי אפשרי למצוא מקום עבודה חלופי כך שפיטוריה הינם בבחינת גזר דין לאבטלה וזאת ללא כל עוול בכפה. יהא זה מן הדין ומן הצדק לבטל את מכתב הפיטורים של המבקשת, אשר על כן, מתבקש בית הדין הנכבד להורות על ביטול החלטת הפיטורים, באשר נתקבלה בחוסר סמכות ושלא כדין".
כזכור, גיורא לב היה אחד מהתומכים הבולטים של איציק ברוורמן בבחירות האחרונות, ואף ציין בפניה ציבור: "עלינו לבחור במועמד השקול והנבון, הזהיר והישר, במועמד שישמור על הקופה הציבורית … מבלי לפגוע באף אחד מהמועמדים הרצים לראשות העיר, אני מוצא וממליץ מאוד על איציק ברוורמן, ראש העיר שלנו לקדנציה נוספת".

תגובת דוברות העירייה: "לאור התנהלות קלוקלת של שנים בעירייה נוצר מצב שהמנגנון העירוני התנפח בצורה קיצונית ולא יעילה ולמעשה כספי התושבים מימנו את העירייה במקום שהעירייה תשרת את התושבים. לכן הוחלט לבצע צעדי התייעלות מקצועיים בכדי לצמצם את הבזבוזים ולהפנות את התקציבים לטובת השירות לתושב. ומכאן ההחלטה גם בנוגע למקרה הנדון ואין לו שום קשר להיבטים פוליטיים, ולראיה זה לא מקרה יחיד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר