משרדי מיתב. צילום זאב שטרן
משרדי מיתב. צילום זאב שטרן

תאגיד המים בראש העין ייסגר, העיר תעבור לאחריות מיתב בפתח תקוה

זאת במסגרת החלטת רשות המים לצמצם את מספר התאגידים כדי לחסוך בעלויות. תאגיד מיתב בפתח תקוה שהוא אזורי יקבל אחריות גם על כפר קאסם

פורסם בתאריך: 19.3.19 18:14

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, ב-15 לאפריל צפוי תאגיד המים מיתב אחריות גם על ראש העין וכפר קאסם, כל זאת במסגרת תיקון החוק לצמצום תאגידי המים בישראל. מדובר בתוכנית לצמצום תאגידי המים בישראל, לפיה התאגידים הקטנים יצטרפו לתאגידים האזוריים. תאגיד מיתב בפתח תקוה הוא תאגיד אזורי שאחראי על פתח תקוה, אלעד וכפר ברא, וכעת כאמור, גם על ראש העין וכפר קאסם. רשות המים אישרה ביום חמישי האחרון את מתווה צמצום התאגידים, כך במקום 56 תאגידי מים ברשויות מקומיות, יצומצם מספר התאגידים ל-28. ברשות מספרים כי הצעד צפוי לחסוך כסף רב על ידי צמצום הוצאות הנהלה ולהביא להתייעלות.
מנכל תאגיד המים מיתב, ירון מזרחי, אמר: "רוצים לצמצם את כמות התאגידים ומפרקים תאגידי מים מסויימים ומצרפים אותם לתאגידים גדולים. בגלל שאנו תאגיד אזורי שיש בו את אלעד וכפר ברא, הוחלט לפרק את תאגיד ראש העין, והוא יצטרף אלינו, כמו גם העיר כפר קאסם, שהיא שייכת לתאגיד מעיינות המשולש, שגם הוא מתפרק".

עו"ד ירון מזרחי צילום מתוך אתר מיתב

עו"ד ירון מזרחי צילום מתוך אתר מיתב

לדבריו, השינוי צפוי להתחיל ב-15 באפריל, מה שאמור, בסוף התהליך, להוזיל את מחירי המים, "המהלך לא אמור להשפיע מבחינת כוח אדם, ותהיה קבלת קהל בנקודה בראש העין. אנו נדע מאוחר יותר לגבי כוח האדם מראש העין ומה יחליטו לגבי זה ברשות המים. סך הכל, האיחוד הזה חוסך הוצאות קבועות וכלליות וכן הוצאות הנהלה. צריך להבין שמחירי המים לא נקבעים על ידי התאגידים, הם מקבלים את המחיר מרשות המים, אך בעיקרון כל השינוי הזה אמור להוזיל זו הכוונה של איחוד התאגידים. בכמה זה יוזיל אני לא יודע".
בשל השינוי, תאגיד המים צפוי לכלול אחריות על מעל 300 אלף תושבים. "מדובר בתיקון לחוק תאגידי המים, וזה עבר בקריאה שלישית בכנסת ורשות המים אישרה את איחוד התאגידים וקבעה מי מצטרף למי. מה שאני יודע זה שיש התנגדות של מרכז השלטון המקומי בנושא הזה. למשל גבעת שמואל או ראש העין, יש בהן תנופת בניה בשנים האחרונות, וזה כולל בזה הרבה אגרות, והעיריות האלו לא רוצות לתת את זה לעיר אחרת. מעבר לכך, ככה גם ראש העיר מאבד את הכוח שלא בנושא המים. בכל מקרה, השינוי אמור להתחיל ב-15 לאפריל 2019. אנחנו ערוכים לכך ויכולים לקלוט את בסיס הנתונים מראש העין וכפר קאסם בתוך 48 שעות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר