עדיאל תורתי
עדיאל תורתי ז"ל

סיבת המוות לא נקבעה באופן חד משמעי: כתב אישום על ניסיון לרצח של עדיאל תורתי ז"ל

אלירן אסקיאס וקארו גבוריאן נאשמים בניסיון לרצח, השמדת ראיה ועבירות נוספות. בכתב האישום תיאורים מצמררים על האלימות שהפעילו כלפי תורתי ז"ל. קטין שהיה מעורב בפרשה נמלט מהארץ

פורסם בתאריך: 26.3.19 14:19

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה ביום שלישי השבוע לבית משפט המחוזי מרכז בלוד, כתבי אישום נגד אלירן אסקיאס וקארו גבוריאן בגין ניסיון רצח, השמדת ראיה ועבירות נוספות, כל זאת במסגרת תיק הרצח של עדיאל תורתי, שהמשטרה סיימה את חקירתו השבוע. גורם המקורב לחקירה הסביר שסעיף האישום המרכזי הוא ניסיון לרצח ולא רצח, משום שסיבת המוות לא נקבעה באופן חד משמעי.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שרה טל, לנאשמים הייתה היכרות מוקדמת עם המנוח עדיאל תורתי ז"ל, והם שהו במהלך חודש ינואר 2019 יחד ביחידת דיור בפתח תקווה, שנשכרה על ידי קארו גבוריאן.
"ביום 19.1.19 עת ששהו הנאשמים ביחידת הדיור ביחד עם קטין נוסף(א.א), הגיע עדיאל", נכתב בכתב האישום, "במהלך שהותם צרכו הארבעה משקאות אלכוהוליים וסמים מסוכנים מסוג קוקאין. בגופו של המנוח אף נמצאו רמות קטלניות של קוקאין. בשלב כלשהו, סמוך לשעה 14:00, עת ישבו, שאל קארו גבוריאן אם מי מהם סיפר לאחרים על מיקומה של יחידת הדיור וזאת בשל רצונו להסתתר על רקע פעילותו הפלילית. הנאשם גבוריאן הטיח בעדיאל כי הוא "מלשין", ובלבם של המשיבים והקטין הנוסף גמלה החלטה להמית את עדיאל והחלו לבצע בו מסכת התעללות פיסית ונפשית, אשר כללה בין אלימות פיזית קשה, בעיטות, חניקה ודקירות בפלג גופו העליון ובראשו של עדיאל ז"ל. בהמשך לכך השאירו אותו הנאשמים שכוב על הרצפה ועזבו את המקום".

זירת האירוע. צילום זאב שטרן

הזירה בה נמצאה גופת עדיאל תורתי ז"ל צילום זאב שטרן

בכתב האישום מצוין מה שעבר על תורתי באותו היום: "הנאשם גבוריאן הטיח את עדיאל בדלת הכניסה והכה אותו במספר מכות אגרוף בפניו ואלירן בעט בו מספר פעמים. בשלב מסוים, שלף הנאשם מכיסו סכין יפנית ודקר באמצעותה את עדיאל דקירות בצווארו ובראשו. עדיאל החל לדמם מראשו וצעק לעבר הנאשם "למה? למה? למה? מה יש לך? למה זה מגיע לי? מה יש לך? למה אתה משתגע?". בתגובה השיב לו הנאשם "שתוק יא מלשין שתוק שתוק", והשליך את הסכין מידו. בשלב זה, משך הנאשם את עדיאל בכוח לכיוון חדר השינה. אלירן הניף את רגלו לעבר עדיאל במטרה להפילו, עדיאל איבד את שיווי המשקל והנאשם מנע את נפילתו. הנאשם המשיך לגרור את עדיאל בכוח לעבר חדר השינה, כשבאותה עת אלירן והקטין מכים את עדיאל במכות אגרוף. הנאשם ביקש מהם לא להתערב ולקח את עדיאל לחדר השינה. כעבור מספר דקות, חזרו הנאשם ועדיאל לחדר הכניסה, כשעדיאל מדמם והעליונית שלבש מוכתמת בדם. הנאשם הוריד את העליונית מעדיאל, הטיח בו שהלשין עליו והורה לו להודות בכך. עדיאל התיישב על הספה, התחנן בפני הנאשם שיניח לו באומרו "עזוב אותי, עזוב אותי כבר, אני רוצה ללכת", וניסה להימלט לעבר דלת היציאה מיחידת הדיור".

 

מתוך כתב האישום: "הנאשם גבוריאן הטיח את עדיאל בדלת הכניסה והכה אותו במספר מכות אגרוף בפניו ואלירן בעט בו מספר פעמים. בשלב מסוים, שלף הנאשם מכיסו סכין יפנית ודקר באמצעותה את עדיאל דקירות בצווארו ובראש"

לאחר מכן מצוין בכתב האישום: "בתגובה לכך, תפס הנאשם בחוזקה את עדיאל, הטיח אותו על הרצפה וצעק לעברו "לאן אתה חושב שאתה הולך?". אלירן ו-א.א. בעטו בעדיאל בעודו שכוב על הרצפה והנאשם לקח את הסכין ודקר את עדיאל מספר דקירות בפלג גופו העליון. בשלב זה הרים הנאשם את עדיאל המדמם וסחב אותו לחדר המקלחת. בחדר המקלחת, הורה הנאשם לעדיאל לפשוט את חולצתו ולאחר מכן הכניסו מתחת לזרם המים במקלחת. בשלב זה, הזיז עדיאל את ראשו ופקח את עיניו, אולם הנאשם דחף את ראשו בחוזקה, פעם אחר פעם, מתחת לזרם המים ועדיאל נאלץ לעצום את עיניו. לבסוף, הפסיק הנאשם את זרם המים במקלחת, אמר לעדיאל "תגיד לו תגיד לו שפתחת עליי", והעביר לאלירן שעמד בפתח חדר המקלחת את הסכין. אלירן דקר את עדיאל דקירות בפלג גופו העליון ובראשו והשליך את הסכין בחדר המקלחת … בשלב זה, התכופף הנאשם, אחז בראשו של עדיאל, הפשיל את החולצה שהייתה כרוכה סביב צווארו, הרים את ראשו ודקר אותו דקירה נוספת בצווארו. לאחר מכן, יצאו אלירן ו-א.א. מחדר המקלחת. בהמשך, יצא הנאשם מחדר המקלחת, סגר את הדלת ואמר לאלירן ול-א.א. "זהו הוא גמור. אני גמרתי אותו". בשלב זה, סברו הנאשם, אלירן ו-א.א. כי הצליחו במימוש החלטתם להמית את עדיאל. לפיכך, החלו בפעולות לשיבוש הזירה, השמדת ראיות והעלמתו של עדיאל במטרה להימלט מעונש ולמנוע או להכשיל הליך שיפוטי".
בכתב האישום מצוין כי השלושה רכשו לשם כך חומרי ניקוי ואקונומיקה, ניקו וצבעו את קירות הדירה, ופינוי בשקיות אשפה חפצים מפלילים כדי להשמיד ראיות. "באותו הלילה, הצטיידו הנאשמים ושניים נוספים, באת חפירה על מנת לחפור קבר למנוח במטרה להעלימו. הם חפרו יחדיו קבר למנוח באדמת חורשה סמוכה ליחידת הדיור בעומק חצי מטר לערך, הוציאו את פח האשפה כשהמנוח בתוכו מיחידת הדיור והובילו אותו לחורשה. השליכו את המנוח לתוך הקבר, דחסו את גופתו לתוכו וכיסו אותו בחול ובענפים שהיו במקום על מנת שלא ניתן יהיה לאתרו. במהלך שעות הערב והלילה ולמחרת, חזרו הנאשמים עם שניים נוספים, ליחידת הדיור על מנת לנקות את יחידת הדיור ולאסוף את הראיות המפלילות על מנת השמיד ראיות ולשבש הליכי משפט".
יש לציין כי קארו גבוריאן נעצר ב-29.1 ואילו אלירן אסקיאס ב-1.2. הקטין עזב את הארץ ולא חזר עד למועד זה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר