יעקב ברסלב ז"ל. צילום באדיבות משה ברסלב
יעקב ברסלב ז"ל. צילום באדיבות משה ברסלב

מת הצייר הפתח תקוואי יעקב ברסלב. "הוא היה אמן ואוהב אדם"

הצייר, המורה וחבר עמותת אמני פתח תקוה, נפטר מסיבוך של דלקת ריאות. אמנים, בני משפחה ואנשי תרבות נפרדים מאמן אהוב, אופטימי ואדיב

פורסם בתאריך: 2.4.19 19:32

בשבוע שעבר נפטר הצייר תושב העיר, יעקב ברסלב. בן 82 היה במותו. ברסלב נולד בישראל בשנת 1937, הוא היה דור חמישי בארץ. הוא בוגר המכון לאמנות בסמינר הקיבוצים וכן למד ציור אצל מרסל ינקו ופיסול אצל מיכאל גרוס. לאורך השנים הוא לימד ציור בבית הספר קרול וכן בסטודיו הפרטי שלו, ניהל בית ספר לאמנות בעיר והציג תערוכות בארץ ובחו"ל.
ברסלב היה חבר בעמותת אומני פתח תקווה. הוא נפטר מהסתבכות של דלקת ריאות. "לפני כמה שנים הוא הציג תערוכה בגרמניה וזכה לשבחים גדולים", מספרת אחותו חדווה גפן. באחרונה הוא אושפז בבית רבקה. הוא היה אחינו הקטן והיינו בקשר מאוד טוב, הוא היה התינוק שלנו. כשהבאנו לו בלוק ציור לבית רבקה הוא מאוד התרגש. לצד הציור הוא היה גם מפסל, מאייר, רושם וכן עשה בובות לתיאטרון בובות. הוא היה אמן בכל נשמתו, זה מה שנתן לו את הטעם בחיים, כל עולמו היה בתחומים האלה ואהבנו אותו מאוד, הוא היה גאווה למשפחה והיה מאוד מאושר, הוא היה צעיר בנפשו".
האח משה מוסיף: "בראש ובראשונה הוא היה צייר, אמן ואוהב אדם. כולם אהבו אותו, הוא היה אדם ישר כמו סרגל והשתדל מאוד להשרות מרוחו הטובה בכל מקום בו נמצא. היה לו כישרון מיוחד ליצור קשר עם אנשים והוא לימד ילדים בגיל שלוש ועד מבוגרים בגיל 90. הייתה לו סבלנות רבה מאוד וטוב ליבו ניכר בכל מקום".
גם אריה ימיני, מנהל היכל התרבות, הכיר היטב את ברסלב ז"ל. "הוא היה דמות מאוד צבעונית והיו לו דברים מאוד מיוחדים", נזכר ימיני, "במשך שנים הוא ייצר בפתח תקווה ברחוב סלומון 6 וכשהיינו עוברים ברחוב, היינו רואים את הדמויות והעבודות שלו במרפסת ואי אפשר היה להתעלם מהעבודות שלו".
האמנית רבקה רוזנטל: "יעקב היה בראש וראשונה צייר וכך אני מאמינה שהיה רוצה שיזכרו אותו. הוא צייר עשרות שנים ולנושא הציור הוא התמסר טוטאלית. הוא אהב מאוד ללמד ילדים והם אהבו להגיע לחוגי הציור שלו. האופי העדין והאדיב שלו היה אהוב הן על ידי ילדים והן על ידי מבוגרים. הוא היה חייכן ומתעניין בזולת והתכונה הבולטת ביותר שלו הייתה הומור ואיתו הוא אהב לספר בדיחות ולחרוז חרוזים".
רוזנטל מספרת על חבר טוב ונאמן: "הוא היה ישר דרך ותמיד אהב לעזור לכל מכר נזקק ובעדינות רבה נכנס לליבו. הוא אהב לחיות בגפו, עם עצמו, ולנצל את שעותיו בכל הקשור לציור. הציורים שלו היו מאוד מתאימים לאופי שלו. הוא היה מצייר בצבעים רכים ועדינים, צבעי פסטל של ורוד ותכלת. הוא צייר מפגשי אנשים ותמיד העבודות שלו שידרו אווירה אופטימית והוא מאוד יחסר לנו ולקרוביו", היא מסכמת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אברהם

    זוכר אותו כמורה מקסים מבי"ס המתמיד בסוף שנות ה 60 כמורה לציור ומלאכה
    יהי זכרו ברוך

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יעקב מורה מחנך ואמן אהוב
    יהי זכרו ברוך.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר