מפעל קניאל. צילום זאב שטרן
מפעל קניאל בפתח תקוה. צילום זאב שטרן

לנסוע עם חלונות סגורים, לשמור מרחק: 9,000 מ"ר אסבסט יפורקו מגג מפעל קניאל

העבודות יחלו ביום רביעי הקרוב והפירוק יימשך עשרה ימים. הקבלן מחוייב להרטיב את האסבסט לפני הפירוק ולכן, כך אומרים בעירייה, אין חשש מנדידת סיבי האסבסט באוויר, מצב בו הוא נחשב לחומר מסרטן. כל ההנחיות בכתבה

פורסם בתאריך: 7.4.19 09:54

עדכון אחרון: 8.4.19 10:20

לתשומת לב התושבים וציבור הנהגים בכביש ז'בוטינסקי ובסביבת מפעל קניאל: החל מיום רביעי הקרוב, ובמשך עשרה ימים, יתבצעו עבודות פירוק של 9,000 מ"ר אסבסט שבגג המפעל. המפעל נמצא ברחוב ז'בוטינסקי 90 בצמוד לאזור התעשייה קריית אריה, ולכן הציבור מתבקש להימנע מהגעה למקום, לשמור מרחק של 50 מטר לפחות ממנו, ולנהגים מומלץ לנסוע באזור עם חלונות סגורים. תחילה נמסר כי העבודות יחלו ביום ראשון השבוע (אתמול), אך הבוקר, יום שני, נמסר כי העבודות יחלו ביום רביעי הקרוב, 10.4.

ענת זנזורי. צילום זאב שטרן

ענת זנזורי. צילום זאב שטרן

ענת זנזורי, מחזיקת תיק התרבות ואיכות הסביבה בעירייה, ציינה הבוקר: "לאור פניות מצד תושבים לגבי פירוק האסבסט הבוקר, חשוב לי להוציא הבהרה שתרגיע ותסביר את אופן הטיפול בגגות אלו. לפני תחילת פירוק הגג, הקבלן מחויב להרטיב את כל משטחי האסבסט עם חומר מיימי שיש בו דבק, על מנת שסיבי האסבסט ידבקו ולא יתרוממו בעת הפירוק. זאת הסיבה שבמהלך הפירוק, לא נוצרים ענני אסבסט ולכן אין מה לדאוג לגבי נדידת סיבים למרחקים. על פי תקנות המשרד לאיכות הסביבה, יש לשמור על מרחק של 50 מטר ממקום העבודה. על הקבלן המורשה להודיע לבתי העסק מסביב על העבודות המתבצעות, לגדר ולשלט את שטח. המשרד לאיכות הסביבה עובד אך ורק עם קבלנים מורשים לפירוק אסבסט ולכן אין כל סכנה שהעבודה תתבצע בצורה לא מקצועית".
יש לציין כי על פי המשרד להגנת הסביבה, האסבסט הוכח כחומר מסרטן וחדירה של סיבי אסבסט למערכת הנשימה עלולה לגרום למחלות קשות. עם זאת יש לציין כי האסבסט מסוכן לבריאות רק כאשר הוא במצב התפוררות, ולכן אין מניעה משהיה במבנים שיש בהם אסבסט במצב תקין. כיום בישראל, כמו במדינות נוספות בעולם, נאסר שימוש באסבסט בבנייה חדשה, ובשנים האחרונות ישנה עליה בפינוי מוסדר של אסבסט, בפעילות אכיפה, ובמודעות הציבור לנושא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ההייתי רוצה לברך את שכונת אם המושבות והסביבה על התרומה לילד החולה, שצריך עבור התרופה שעלותה הרבה מאד כסף יישאר כוחכם, ושהתרופה תועיל לבריאותו בע"ה .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר