מימין: משה ארבל, פנינה תמנו שטה, מיכל רוזין, ייבגני סובה.צילומים יח"צ, ינאי יחיאל
מימין: משה ארבל, פנינה תמנו שטה, מיכל רוזין, ייבגני סובה. צילומים יח"צ, ינאי יחיאל

תוצאות האמת בפתח תקוה: ניצחון גדול לליכוד ולימין

אחוז ההצבעה בפתח תקוה היה גדול מהממוצע הארצי. ארבעה פתח תקוואים יהיו חברי כנסת, פנינה תמנו שטה, מיכל רוזין, ייבגני סובה ומשה ארבל

פורסם בתאריך: 10.4.19 08:09

עדכון אחרון: 10.4.19 08:35

08:30 – על פי תוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-21, ארבעה פתח תקוואים יהיו חברי כנסת, כפי שחזו המדגמים: פנינה טמנו שטה מספר 24 בכחול לבן, מיכל רוזין מספר 3 במרצ, ייבגני סובה, מספר 3 בישראל ביתנו, ומשה ארבל, מספר 7 בש"ס.

08:35 – התפלגות ההצבעה בפתח תקווה מגלה כי העיר ממשיכה להיות מעוז של מפלגות הימין. על פי התוצאות, הליכוד זכה בעיר ל-31.60 אחוזים מכמות המצביעים, שמסתכמים ב-41,056 קולות. לאחר מכן נמצאת כחול לבן עם 27.18 אחוזים, שהם 35,322 קולות.
בהמשך נמצאות יתר מפלגות הימין, הבית היהודי קיבלו 6.05 אחוזים, ולאחר מכן ש"ס עם 6.02%. ישראל ביתנו קיבלה 5.69 אחוזים, הימין החדש קיבל 4.76, אחוזים, יהדות התורה 4.33 וכולנו קיבלו 4.24 אחוזים.
מפלגת העבודה זכתה בעיר ל-3.31 אחוזים בלבד מהקולות, שהם 4,301 קולות בלבד. זהות קיבלה 2.94 אחוזים מהקולות, גשר קיבלה 1.84 אחוזים ומרץ זכתה ל1.3 אחוזים בלבד.
מפלגות נוספות שלא זכו אפילו להגיע לאחוז אלו בט"ח של סמיון גרפמן, צומת של אורן חזן, מגן של גל הירש, המפלגות הערביות ועוד.
סך הכל הצביעו בעיר 130,811 מצביעים, שמהווים אחוז הצבעה של 73.75%. סך הקולות הכשרים עומר על 129,940, ו-871 קולות כשרים נפסלו.

22:10 – לאור תוצאות המדגמים של שלושת ערוצי הטלוויזיה, ניתן לשער מי חברי הכנסת שייצגו את העיר פתח תקווה בכנסת הבאה.
חברת הכנסת פנינה טמנו שטה מספר 24 בכחול לבן תהיה בכנסת, כך גם חברת הכנסת מיכל רוזין, מספר 3 במרצ. גם יבגני סובה, מספר 3 בישראל ביתנו יהיה ככל הנראה חבר כנסת.
לעומת זאת, גלעד סממה מגשר לא נכנס. כך גם אוריאל בוסו מש"ס ואליהו ברוכי מיהדות התורה, ששניהם מדורגים במקום העשירי, לא צפוים להיכנס תחילה לכנסת אלא אם תהיה החלטה של רבני המפלגה.

18:00 – בשעות הערב המוקדמות, עם כניסת יום בחירות לכנסת לשלבים המכריעים, מתייחסים במטות הליכוד וכחול לבן למצב. אורי אהד, יו"ר מטה כחול לבן בפתח תקוה אומר: "רואים שהציבור רוצה שינוי. רואים את זה בשטח. הסתובבתי היום בשטח בין הפעילים ובציבור. אני מאמין שבמידה וננצח בארבעה מנדטים אז אנחנו נרכיב את הממשלה ללא קשר לגושים. השאלה היא אם יהיה כזה פער ואת זה קשה לדעת. בסך הכל ההרגשה היא שדי, רוצים שינוי".
מנגד מציין רמי גרינברג, פעיל מרכזי בליכוד בעיר: "אני מקווה שיהיה בסדר. יש הצבעה לכאן ולכאן. לדעתי בסוף ביבי ירכיב את הממשלה. השטח קצת רדום לדעתי, אבל יהיה בסדר".

צפו בבנימין נתניהו מדבר על טענת הליכוד להעלמת פתקי הצבעה מקלפיות בפתח תקוה:

13:40 – תושבי פתח תקווה ממשים את זכותם להצביע. בסיבוב בצהרים בין הקלפיות מדווחים במקומות שונים כי משעות הבוקר המוקדמות פקדו תושבים רבים את הקלפיות ברחבי העיר. בשעות המוקדמות, ניתן היה לראות בעיקר תושבים מבוגרים שמיהרו לעבודה מגיעים לקלפיות וככל שהשעות חלפו, את הקלפיות פקדו משפחות עם ילדים. "באנו לממש את הזכות שלנו להצביע" מספרת משפחת כהן, אותה פגשנו בקלפי בבית הספר נעמי שמר באם המושבות. "הילדים נכנסו אתנו פנימה, ראו את התהליך ומפה אנחנו הולכים לעשות פיקניק עם חברים".

גם דניאל, בת ה-18 אותה פגשנו בקלפי במרכז העיר כבר הצביעה. "זו פעם ראשונה שאני מצביעה השנה, מאוד התרגשתי ובעיקר התלבטתי מה לשים בקלפי, אבל לבסוף החלטתי שצריך שינוי ולכן בחרתי בבני גנץ", אמרה. בקלפי הסמוכה לבית הספר גולדה, פגשנו את ראש העיר רמי גרינברג, שמנסה לשכנע את התושבים לשים בקלפי ליכוד – מ.ח.ל. "אתם יודעים מה לבחור" הוא אומר לעוברים ושבים. בעוד יש כאלה שמחייכים ואומרים לו כמובן, אחרים חושבים קצת אחרת. "סוף סוף, יש לנו אלטרנטיבה אחרת ואנחנו מקווים שהפעם יהיה שינוי", אומרת דניאלה ובן הזוג שלה משה, מוסיף: "מה שמאוד מכעיס אותי, זה שרמי גרינברג אמור להיות ראש העיר של כולם, אבל הוא לא מפסיק לפרסם ולשכנע להצביע ליכוד, אני מנסה לחשוב, מה יקרה אם בני גנץ ייזכה ומקווה שהעיר לא תיפגע מכך, כי גרינברג מזוהה עם הליכוד".

משה לוי אומר: "ביבי עשה המון למען המדינה, הוא בקשר עם כל העולם, הכלכלה השתפרה בתקופה שלו ולכן הוא צריך להיבחר פעם נוספת".
השם הנוסף של יום הבחירות, הוא יום השופינג ואת זה אפשר להרגיש היטב כבר מהכניסה לקניון הגדול וחיפוש החנייה שנמשך זמן רב. אנשים מסתובבים בקניון, רובם עם שקיות, בני נוער בחבורות ומשפחות עם ילדים ועגלות. "זה ממש לקראת ערב החג ועם כל המבצעים שיש היום, החלטתי לבוא ולעשות קניות", מספרת תמר שנמצאת במקום יחד עם שלושת הילדים. "נכון שזה לא הכי נוח להסתובב עם הילדים, אבל אנחנו זורמים. היינו בקלפי ומשם המשכנו לקניון. נסתובב קצת, נאכל ארוחת צהריים ונחזור הביתה", היא אומרת בזמן שהיא מחכה עם הילדים למקום שיתפנה באחד מבתי הקפה בקניון שמלאים כמעט עד אפס מקום.

גם בקניון סירקין, הבינו שיום הבחירות הוא יום המשפחה ודאגו לפעילויות לילדים. בקניון פועל מתחם "הגן הקסום" עד השעה 18:30 עם מבחר פעילויות יצירה לגילאים 3-10. בשעה 14:00 הופעה של כוכבת הילדים צ'פצ'ולה ובשעה 16:00 הופעה של ציקולולו כוכב הילדים.
אבל בעוד בקניונים ובמרכזי הקניות, אפשר לראות לא מעט תושבים עם שקיות, במרכז העיר מתלוננים על כך שהמצב מאוד חלש: "אם לא הייתי עובד היום, בטח לא הייתי מסתובב במרכז העיר", מספר אחד מבעלי החנויות, "העיר מוזנחת, אנשים שמסתובבים במקום עוברים בדרך לקלפי מסתכלים ויוצאים בדרך כלל עם ידיים ריקות וצריך להבין שביום הזה אנחנו צריכים לשלם לעובדים שלנו 200 אחוז. לדעתי אני אסגור היום מוקדם ואלך לבלות עם המשפחה".

10:40 – מטה הארגון של תנועת הליכוד קיבל דיווח על כך שב-26 קלפיות ברחבי העיר פתח תקווה נעלמו כל פתקי ההצבעה של הליכוד. תלונה מסודרת הועברה לוועדת הבחירות המרכזית. השר יואב גלנט, יו״ר מטה השטח של הליכוד: "מקווה שגם אלו המתנגדים לנו ישמרו על אמות מידה דמוקרטיות ראויות. אנו נגיש תלונה מסודרת לוועדת הבחירות המרכזית".

יו"ר יום הבחירות של הליכוד בפתח תקווה, דורון רצון, אמר בעקבות זאת: "במספר קלפיות לא היו פתקים של הליכוד. באחת מהן, בקלפי מספר 283, אנחנו מתכוונים להגיש עתירה לעצירת ההצבעה שם. לא ייתכן שאנשים מגיעים ואין פתקים. לדעתי זה משהו מגמתי להעלים פתקים של הליכוד".  

פנינה תמנו שטה מצביעה בפתח תקוה

פנינה תמנו שטה מצביעה בפתח תקוה

אוריאל רוסו

אוריאל בוסו מצביע בפתח תקוה

גלעד סממה מגשר מצביע

גלעד סממה מגשר מצביע

10:30 – כשהוא מלווה באשתו רויטל ובפמלייתו, הגיע בני גנץ לפני זמן קצר להצביע בקלפי שבבית הספר "נופים" בשכונת נווה אפק הצבאית בראש העין, בה הוא מתגורר. ליוו אותו מאות תומכים מהעיר. לקלפי הגיע גנץ ישר מביתו בראש העין ומשם הוא ממשיך ליום ארוך במיוחד. גנץ אמר לעיתונאים מחוץ לפרגוד: "זה יום של תקווה ויום של אחדות. נקום ונצא לדרך חזקה. נקרא ליום מכובד ושקט לכל הצדדים".

צפו בגנץ מגיע להצביע:

 

רויטל ובני גנץ מצביעים בראש העין. צילום מוטי מילרוד

07:00 – 189,414בעלי זכות הצבעה יכולים להצביע היום להצביע ב-321 קלפיות שיפתחו ברחבי פתח תקוה במסגרת הבחירות לכנסת ה-21 של מדינת ישראל. הקלפיות נפתחו הבוקר בשבע בשלב זה ללא תקלות מיוחדות וייסגרו בעשר בלילה, סמוך לשעה זו יפורסמו גם המדגמים של ערוצי הטלוויזיה. בניגוד לבחירות המקומיות, זכות ההצבעה היא מגיל 18 לא מגיל 17. בתום ספירת הקולות יגיעו הקלפיות הספורות לאצטדיון המושבה, שם הן ירוכזו.
לשם השוואה, בבחירות לכנסת בשנת 2015 אחוז ההצבעה בעיר עמד על 70.8%. אז היו בפתח תקווה 177 אלף בעלי זכות הצבעה, כאשר בסופו של דבר הצביעו 125 אלף.
כזכור, מספר תושבים מהעיר נמצאים ברשימות של המפלגות הגדולות והקטנות לכנסת, וחלקם צפויים לכהן בה. כך למשל, מיכל רוזין, שמכהנת כחברת כנסת כיום, צפויה להמשיך לכהן כנסת. יבגני סובה, מספר 3 בישראל ביתנו, ינסה להיכנס לכנסת ומה שנדרש הוא רק שישראל ביתנו תעבור את אחוז החסימה. גם פנינה תמנו שטה אמורה להמשיך בכנסת, על תחזית הסקרים למספר המנדטים שאמורה לקבל מפלגת כחול לבן.
גלעד סממה ממפלגת גשר ינסה להפתיע ולהיכנס לכנסת במנדט החמישי של הסיעה שמתנדנדת לפי הסקרים על אחוז החסימה. שני נציגי מועצת העיר, אוריאל בוסו מש"ס ואליהו ברוכי מידות התורה, ששניהם נמצאים במקום העשירי כל אחד במפלגתו, לא צפויה להיכנס לכנסת.

לקריאה על המועמדים מפתח תקוה כנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר