הגן הציבורי במחנה יהודה צילום זאב שטרן
הגן הציבורי במחנה יהודה צילום זאב שטרן

אבנים לחלון, איומים בסכין: כך הפכו חיי משפחה בשכונת מחנה יהודה לסיוט

חבורת נערים הצליחה להפוך את חייה של משפחה משכונת מחנה יהודה בפתח תקוה לסיוט. השיא: זריקת אבנים לחלון באמצע הלילה ואיומים בסכין

פורסם בתאריך: 18.5.17 13:05

לקראת בוא הקיץ נערכים תושבי העיר למפגע רעשים מהגינות הציבוריות. לעיתים העימות בין הנערים והשכנים עלול לחצות קו את הקו. כך קרה בשכונת מחנה יהודה במהלך השבועיים האחרונים. ביום שישי לפני שבועיים הגיעה חבורת נערים לגן ציבורי ברחוב הערבה שבשכונה. הרעש של הנערים הפריע למשפחה שביתה משקיף לגן. אלא שלאחר בקשות מצד המשפחה לשקט ועזיבת המקום, חלק מהנערים התחילו להשתולל.
"פנינו לילדים בשעה 1:30 בלילה ואמרנו שיש פה ילדים שישנים ושיפסיקו", אומרת נטלי אגמי, אם המשפחה, אישה בהריון מתקדם ואם לשני ילדים קטנים, "בשעה 2:30 בלילה התחיל רעש גדול שכלל אופניים חשמלים ושוקר חשמלי שהם שיחקו איתו. הייתה איתם גם ילדה שהתחילה לצעוק. בעלי יצא מהחלון וביקש מהם לעבור להמשך הגינה או שילכו משם כי השעה הייתה כבר כמעט 3:00 לפנות בוקר. הם היו חמישה בני 16-17, לא יותר מזה. אלא שאז הם התחילו לקלל את בעלי והם אמרו לו לרדת למטה. התקשרנו למוקד העירוני ולא ענו לנו שם. התקשרתי למשטרה והם אמרו שהם שולחים ניידת. בשלב מסוים בעלי ירד למטה לנערים וחלק מהם ברחו עם האופניים. אז אחד מהם אמר להם שלא יפחדו כי יש לו סכין עליו. מיד אמרתי לבעלי שיעלה הביתה כי יש להם סכין. לאחר זמן קצר הגיעו נערים נוספים, כנראה חברים של אותם נערים. אחד הנערים עמד מתחת לחלון עם סכין ביד וממש ראינו אותו. דיברתי עם המשטרה והתחננתי שיבואו כי יש פה סכינים".
באותו שלב נזרקה אבן לבית המשפחה, "אחד הנערים שהתווכח לפני כן עם בעלי החזיק לבנה ביד", מספרת האם, "אמרתי לו שלא יזרוק את הלבנה כי יש ילדים בבית. ממש ביקשתי שלא יזרוק אך הוא לא הקשיב. הוא זרק את הלבנה על החלון בחדר השינה וניפץ את התריסים ואת הזכוכיות. אחרי זריקת האבן מיד כולם ברחו ואז המשטרה הגיעה. כבר לא היה אף אחד. ירדתי אל השוטרים והם ראו שאני רועדת ורצו להזמין לי אמבולנס. אמרתי להם שאני ממתינה להם המון זמן. כנראה שעד שלא יהיה פה רצח אף אחד לא יגיע".
"פוחדים לישון בלילה"
המשכו של האירוע התרחש ביום חמישי שעבר, בשעת לילה מאוחרת. "הגינה הייתה שקטה ואנחנו ישנו", היא מוסיפה, "לפתע שמענו פיצוץ חזק בבית. זה היה בשעה שלוש לפנות בוקר. שוב נזרקה לבנה לבית שלנו. הלבנה נפלה על רגליו של בעלי במיטה. שוב נשברו התריסים וכל החדר התמלא זכוכיות. זה לדעתי אותו נער או אחד מאותם נערים שפשט חזר לנקום. השכן שלנו אמר שהוא הספיק לראות את הזורק, שהוא היה לבוש כולו בשחור ושהוא רץ לכיוון רחוב בן דוד. התקשרתי למשטרה וגם למוקד. בשעה 3:23 שלחו לי הודעה מהמוקד שנפתחה קריאה על מפגעי רעש, ובשעה 3:27 קיבלתי הודעה שהאירוע הסתיים. התקשרתי למוקד ואמרתי להם איך יכול להיות שתוך 4 דקות הסתיים האירוע. נאמר לי שהיה פה סייר, אך אנחנו אמרנו שאנו עומדים בחלון ואף אחד לא הגיע. נאמר לי שבגלל שלא נתתי תיאור של הזורק או את השם שלו אין אפשרות לטפל בתלונה. למה אני, אמא עם שני ילדים שנמצאת בהריון מתקדם ובשמירת הריון, צריכה לסבול את זה? מה היה קורה אם זה היה פוגע באחד הילדים? ביקשתי מהמשטרה שיבואו לראות את החדר שלי, והם בכלל לא עלו. הם נתנו הרגשה כזאת שאין מה להם מה לעשות עם המקרה הזה, ושהוא יכול לקרות".
מאז היא מספרת, הלילות שלהם השתנו. "אנו פוחדים לישון בלילה. דיברתי עם המוקד והמשטרה ונאמר לי שאנחנו לא הגינה היחידה בעיר. אותו אדם יכול היה לרצוח את בעלי".
"צריך יותר סיורים"
תושבים בשכונה מציינים כי יש צורך בהערכות מוקדמת ואפילו ברישות הגנים במצלמות או בנעילת הגנים, כל זאת כדי להפחית את הנטל על השכנים בחודשי הקיץ. "יש הרבה נערים שיושבים בגינות בשכונת מחנה יהודה, בעיקר בגן התשעה וגם בגינה שברחוב הערבה", אומר מיקי שטרק, פעיל בשכונה, "אין סיור מסודר, צריך לפתוח קריאה במוקד ולא תמיד יש את מי לשלוח. גם למשטרה לוקח זמן רב עד שהם מגיעים. צריך לרשת את הגינות במצלמות כמו שיש בראשון לציון, שם יש בכל גינה מצלמה ומערכת כריזה מרחוק שמרחיקה את כל מי שמרעיש לשם, וזה עובד. אפשר אולי לאמץ את מה שקורה בכפר גנים, שם סוגרים במנעול את הגינות הציבוריות משעה 23:00. אין פתרון קסם, ומי שירצה לעשות ונדליזם הוא יעשה ולא שערים סגורים יעצרו אותו, אך צריך שתהיה הרתעה".
במכתב ששלח שטרק לראש העירייה איציק ברוורמן, הוא ציין: "כבר בתקופה הזאת שטרם הסתיימה שנת הלימודים, אנו עדים למצב שבו בני נוער, ולא רק, מגיעים לגינות הציבוריות בלילה ומרעישים, ישנם תופעות של מקרי אלימות בינם לבין עצמם בעקבות ריבוי שתייה חריפה ובינם לבין אלו שמתלוננים בפניהם. בהיעדר פיקוח וסיורים תקופתיים, כל נושא ההרתעה לא משפיע על אותם נערים. גם אי אכיפת חוק הרעש אינו נאכף. ומה יהיה בחודשי הקיץ? כאשר תמה תקופת הלימודים ויש יותר חופש להשתטות. התושבים רוצים שקט לתושבים מגיע שקט. אל לנו לקחת את החוק לידיים, כבר קרו מקרים מצערים בעבר, אך לא נסבול אוזלת יד של העירייה והמשטרה".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "במוקד העירוני התקבלה פנייה על רעש ברחוב הערבה, הפניה הועברה לשיטור העירוני בשעה 03.18 ונסגרה בסטטוס "שהמקום שקט". המוקד העירוני משיב לפניות תושבים 24 שעות ביממה והטיעון לפיו שיחתה לא נענתה במוקד, אינה סבירה בלשון המעטה. באזור מועסקים מדריכי רחוב של תכנית עיר ללא אלימות שלוש פעמים בשבוע, בעיקר באזור גן הגומי והקטורת ותחום עיסוקם מתמקד בהדרכת והכוונת הנוער למניעת וונדליזם ואלימות. יודגש כי מנתוני המוקד עולה כי כמות התלונות באזור המדובר, ירדה באחוזים ניכרים. החל מסוף יוני ולאורך כל חופשת הקיץ יתוגברו שעות הפעילות של המדריכים עד לשעות המאוחרות של הלילה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר