הפרסומים על האירועים השונים
הפרסומים על האירועים השונים

טענות על הפרדה בין בנים לבנות באירועים עירוניים של הכנת מצות לילדים

ארבע אירועים חווייתיים של הכנת מצות מתקיימים בפתח תקוה לילדים, בשניים מהם, ברמת ורבר ובהדר גנים יש פעילויות בשעות שונות לבנים ולבנות

פורסם בתאריך: 15.4.19 16:57

תושבים מהעיר מתלוננים על הפרדה מגדרית בפעילויות העירונית. השבוע פרסם האגף לחינוך ותרבות תורניים פעילות לילדי העיר של הכנת מצות בחוויה מוזיקלית. הפעילות מיועדת לילדים מכיתות א' ועד ד' ומתקיימת בארבעה מוקדים עירוניים: שעריה, כפר אברהם, הדר גנים ורמת ורבר. בעוד שבשעריה ובכפר אברהם הפעילות משותפת לבנים ובנות, בהדר גנים וברמת ורבר הודגש שמתקיימות שתי פעילויות נפרדות לבנים ובנות. "אני לא מצליחה להבין מדוע העירייה מקיימת פעילות בהפרדה לבנים ובנות", אומרת אימא מרמת ורבר, "מה אמא עם בן ובת אמורה לעשות, להפריד את הילדים או לא לבוא בכלל?. כנראה בעיריית פתח תקווה לא שמעו על חובת אי אפליה מגדרית באירועים ציבוריים, מדובר בילדים ולא מובן לי מדוע צריך להפריד בין הבנות לבנים, אנחנו כבר מזמן אמורים להיות במקום אחר. הם שוכחים שאנחנו לא בקו בני ברק ירושלים שיש בו הפרדה של גברים ונשים".
תלונה נוספת מגיעה מחבר המועצה אורי אהד שטוען להדרת נשים באירוע תרבות, בו עיריית פתח תקווה נותנת חסות. האירוע 'ציון 50 שנות יצירה לרב חיים בנט' אורגן על ידי רדיו קול חי ובמימון העירייה ועל פי הפרסומים מיועד למגזר החרדי ולגברים בלבד. האירוע מתקיים היום, יום שני, בהיכל התרבות. לטענת אהד, האירוע מתקיים בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה ולמרות זאת, מי שיישא את דברי הפתיחה זה ראש העיר רמי גרינברג. אהד שלח מכתב למשרד הפנים וטוען שגרינברג משתמש בכספי ציבור לגזור קופון פוליטי. "ההתנהלות של גרינברג לצערי היא אינה חדשה ונדרוש מהיחידה לחיוב אישי במשרד הפנים לחייב את גרינברג להחזיר בחזרה לקופת העירייה את הכספים שיצאו בניגוד לחוק", אומר אהד. במכתב אל היחידה לחיוב אישי במשרד הפנים, כתב אהד: "עינינו הרואות כי האירוע מוגבל לגברים בלבד וכניסת נשים אליו (אף לא כניסה וישיבה במקומות נפרדים) אסורה בתכלית האיסור. ממידע המצוי ברשותנו העירייה משתתפת במימון האירוע ומשלמת בעבור כך בכספים אשר מקורם מן הקופה הציבורית. בהתאם לעובדה כי הוראת מימון האירוע מן הקופה הציבורית ניתנה, לכאורה, בניגוד לחוק, נבקש כי היחידה לחיוב אישי תחייב את ראש העירייה, מר רמי גרינברג, כמי שהורה על הוצאת הכספים, בהחזרת הכספים לקופת העירייה".
מעיריית פתח תקווה נמסר: "האירוע מאורגן מטעם האגף לתרבות וחינוך תורני וטבעי והגיוני שהאגף יארגן אירועים בעלי אופי תורני מאחר וקהל היעד של האגף הוא הציבור הדתי-חרדי. יחד עם זאת האירוע פתוח לכל הילדים המעוניינים להשתתף באירוע".
על האירוע בהיכל התרבות נמסר מהעירייה: "כידוע, פתח תקוה היא עיר מאוד הטרוגנית, יש בה חילוניים, דתיים, חרדים ועולים חדשים. העירייה מתאימה את עצמה לצורכי התושבים, תוך הבנה פלורליסטית לרב תרבותיות המתקיימת בה. האירוע המדובר הינו הפקה פרטית של רדיו קול חי המקיים ערב שירה תורני, המיועד לבני הישיבות בפתח תקוה והעירייה הצטרפה כנותנת חסות חלקית. עיריית פתח תקוה תמשיך לתת מענה ומקום לכולם, תוך התחשבות ורגישות לכלל האוכלוסיות בעיר – ואנו גאים ומברכים על כך".
ממשרד הפנים נמסר: "על האירוע להבחן על ידי היועץ המשפטי של הרשות המקומית, בהתאם לאופיו ועל פי הכללים. משרד הפנים אינו נוהג לבחון אירועים פרטניים ברשויות אלא מוציא הנחיות בנושא מעת לעת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר