צלב קרס במרכז המסחרי ברחוב ח"ן ברמת ורבר
צלב קרס במרכז המסחרי ברחוב ח"ן ברמת ורבר

צלב קרס צויר על קירות המרכז המסחרי ברמת ורבר

התושב שהתלונן על הצלב אומר: "מדובר במעשה פוגעני". לפני מספר שנים נתפסה בעיר כנופייה שציירה צלבי קרס וכתובת נאצה על קירות בית הכנסת הגדול

פורסם בתאריך: 16.4.19 12:26

צלב קרס צויר השבוע במרכז המסחרי שברחוב ח"ן שבשכונת רמת ורבר. ככל הנראה לא מדובר בתופעה כלשהי או בהתארגנות מסודרת, אך אחד התושבים שנחשף לנושא אמר כי מדובר במקרה פוגעני. "ראיתי את הצלב ביום ראשון השבוע, כאשר הלכתי למכולת ליד הבית", אומר תושב שמתגורר בסמוך, "כמה ימים קודם לכן הגעתי לאותה מכולת ובוודאות הצלב לא היה שם. לא ברור מי צייר את הצלב ולמה, וזה עדיין היכה אותי בתדהמה. מעבר לכך, אשתי היא נכדה של ניצולי שואה, וכשהראיתי לה את התמונה היא ממש נחרדה, בגלל העבר המשפחתי שלה. בהחלט יכול להיות שהצלב צויר כמעשה וונדליזם של כמה נערים בחופשת פסח או סתם מעשה שטות, אך עדיין לצייר צלב באזור מגורים, יכול לפגוע בתושבים שמתגוררים שם. אותי בכל אופן זה מאוד הפתיע. זה לא משהו שמצפים לראות בזמן כשהולכים למכולת ליד הבית".
יש לציין כי צלבים כאלו נראים מידי פעם בעיר, לרוב מדובר כחלק ממעשה וונדליזם של נערים ולא התארגנות של קבוצה ניאו נאצית כלשהי. למרות זאת, בהיסטוריה של העיר זכורה התארגנות שכזאת. בשנת 2006 רוססו על דלתותיו של בית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון צלבי קרס וכתובות נאצה. רק כמה חודשים לאחר מכן ובתום חקירה של המשטרה, נלכדה כנופיה ניאו נאצית שהייתה אחראית למעשה, וחבריה נעצרו ונאסרו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר