מועצה דתית. צילום זאב שטרן
מועצה דתית. צילום זאב שטרן

ההסתדרות מאיימת להשבית את המועצה הדתית בפתח תקוה

זאת על רקע טענה שהחברה שמעסיקה את עובדי הכשרות לא מפרישה עבורם את הכספים לקרן הפנסיה. חברת כ.פ.ל: "אנו מאמינים שבימים הקרובים כל הכספים יופרשו"

פורסם בתאריך: 6.5.19 17:58

הסתדרות המרחב פנתה השבוע למועצה הדתית וציינה כי שוקלת להשבית את עבודתה של המועצה. הרקע הוא טענה לאי הפרשות לפנסיה של משגיחי הכשרות, שמועסקים על ידי חברה חיצונית.

במכתב ששלח עו"ד שרון קרופרו, מזכיר האיגוד המקצועי בהסתדרות המרחב, לפלטיאל אייזנטל, יו"ר המועצה הדתית, ולשלום שמעון יו"ר דירקטוריון חברת כ.פ.ל, שמעסיקה את משגיחי הכשרות, הוא כתב: "במהלך הימים האחרונים קיבלנו דיווחים כי החברה אינה מפרישה לפנסיה של משגיחי הכשרות המועסקים במסגרתה במלואן וחמור מכך אינה מעבירה את כספי הפרשת העובד לקרנות הפנסיה בהתאם לדין. מדובר בעבירה פלילית שבצידה סנקציות פליליות ועניין אשר אמור לזכות את העובד בפיצויי הלנת שכר משמעותיים. זה המקום להעיר כי זו אינה פנייתנו הראשונה בעניין. לצערנו החברה לא העבירה כספים לקרנות הפנסיה במועדם וזאת כמעט מתחילת פעילותה כאחראית על מערך הכשרות. אנו דורשים כי מלוא ההפרשות יועברו לעובדים במלואן וללא דיחוי וכי ההלנות דנן לא תישננה. אנו דורשים כי המועצה הדתית תתערב בעניין באופן מיידי ותביא להפסקת הלנת השכר לרבות חילוט ערבות החברה המופקדת בידה לשם תשלום חובות הפנסיה. זה המקום להעיר כי אף המועצה הדתית כמזמינת השירות מחוייבת לפעול לשם תשלום חובות הפנסיה של משגיחי הכשרות בהתאם למחויבותה בהתאם להוראות החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה".

עוד ציין קרופרו במכתבו, כי "במידה והכספים לא ישולמו לא נהסס לנקוט בכל הצעדים הארגוניים והמשפטיים העומדים לרשות ההסתדרות ובכלל אלו הכרזת סכסוך עבודה עד כדי השבתת מערך הכשרות בעיר פתח תקווה".

תגובת שלום שמעון, יו"ר חברת כ.פ.ל: "אנו מאמינים שבימים קרובים כל הכספים יופרשו. אנו בתהליך ארוך ומתמשך כדי לייצר מתווה שבמסגרתו חברת כ.פ.ל תוכל לתפקד באופן כלכלי כי עד היום יש פער בין המשכורות שמשולמות לבין השעות שהמשגיחים עובדים. אנו מנהלים מאבק מול ההסתדרות לגרום לכך שתהיה הלימה בין השכר לבין שעות העבודה. בחודשים האחרונים, ובגלל שהמתווה בינינו לבין ההסתדרות לא הושלם, לחברה קשה לתפקד כלכלית ויש לי עיכוב תזרימי ביכולת לשלם את ההפרשות. יש פיגור של בערך חודשיים-שלושה ואנו משלימים אותו, כי זה חובה שלנו מוסרית ומשפטית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר