זיו כהן צילום פרטי
זיו כהן צילום פרטי

"בכל פרסום כזה אני מרגישה כאילו נאנסתי". מי משמיץ ברשת כבר שנתיים את זיו כהן?

כבר שנתיים זיו כהן מוטרדת ברשת על ידי אדם שמשתמש ביוזרים פיקטיביים, משמיץ אותה, מפרסם תמונות שלה ושל גבר וכותב "המאהב של זיו". היום היא החליטה לפרסם פוסט ובו חשפה את הסיפור וכתבה: "אתה מושתן ופחדן, אתה לא יכול לפגוע בי יותר"

פורסם בתאריך: 22.5.19 18:11

שנתיים לא קלות עוברות על זיו כהן, תושבת העיר ופעילה חברתית. כבר שנתיים שהיא סובלת מהשמצות ברשת, מאדם שמעלה ככל הנראה תחת יוזרים פוסטים ותגובות המשמיצים אותה ובהם הוא כותב שלכהן יש מאהב. אז אחרי שנתיים של חסימות ברשת ומשחק חתול ועכבר, נמאס לה והיא החליטה להעלות פוסט בו סיפרה על מסכת התלאות שהיא עוברת, ובו היא חושפת שבמשך יותר משנתיים היא מוטרדת ללא הפסקה על ידי אדם שמנסה להכפיש את שמה ברשתות החברתיות.
כהן, בת 46, היא פעילה חברתית ומנהלת יחד עם בעלה ששון את חברת השכלתית – מכללה קהילתית שמשלבת קהילה ותוכן. לזוג שני ילדים.

# # #

בפוסט שהעלתה היום (רביעי) כתבה: "זה פוסט שיוצא מהלב שלי. אפשר לקרוא לזה מחאה, אפשר לקרוא לזה דרך טיפולית. אפשר לקרוא לזה אני לא שמה עליך יותר. כבר יותר משנתיים אני מוטרדת ללא הפסקה מאיש/ה חולה נפש שלא מפסיק לנסות להכפיש את שמי ברשתות החברתיות. בכל פוסט או דף פייסבוק שלי הוא פרסם וכמובן נחסם לאלתר. בכל מיני פרופילים פיקטיביים ואם גם זה לא מספיק הוא מפרסם על פוסטים של חברים שלי שיש להם תפוצה רחבה ברשת. האיש החולה הזה שם תמונה שלי ותמונה של גבר וטוען שיש לי מחזר / מאהב. הוא גם שלח ופרסם בפוסטים שבעלי מעלה את אותם התכנים. כבר שנתיים שאני לא מצליחה לאתר אותו. כבר שנתיים שכל פרסום כזה נותן לי להרגיש כאילו נאנסתי. כל הגוף שלי רועד, תחושה של פחד וחרדה, אני קפואה. זה בהרבה מעבר להגיון…זה בלתי נשלט. אני אישה חזקה, מלאת ביטחון עצמי, אחת שלא קל לזעזע אותה, ואחת שיודעת ויכולה להשיב מלחמה. אבל איך משיבים מלחמה מול משהו שלא מכירים?", היא שואלת, "מול משהו שהטכנולוגיה לא מצליחה לאתר אותו. מול סוטה, חולה נפש, איש רע, קטן, פחדן, ומטרידן כפייתי. כזה שמקבל אומץ רק בזהות בדויה לערער את שלוותי, ולנסות להזיק לי במכוון ובמודע…כשהוא יודע שהוא בלתי ניתן לאיתור וענישה …. היום הוא העלה שוב פוסט. הפעם על פרסום שהעלה עוזר ראש העיר פתח תקווה ושוב עלו התחושות הקשות, שוב עמדתי משותקת מול הבלתי נודע … למה זה מגיע לנו? …כל תשובה שלא תכתב לא מצדיקה הטרדה, התעללות, פגיעה. בהתחלה המחשבות רצות בראש שלי, מה אגיד לבעלי? איך אראה בקרב ילדי? משפחתי? חבריי? מה יחשבו עליי? אבל מה אני אשמה? לא עשיתי כלום. סתם נפלתי קורבן".

כהן מודיעה שזהו, נמאס לה: "לא רוצה יותר לפחד משיימינג, מבושה, מהמקום הזה של להיות קורבן. אני לא קורבן, ובטח ובטח לא אתן לאף פחדן לעשות בי כרצונו. אז מי שאתה לא תהייה: מזל מזלן, מזל בן חיים, שושנה כפיר, משה אטיאס, מריים מלמד, שוש חיים, עמוס אוזן, אריאל ברזילאי ובטח יש לך עוד הרבה שמות פיקטיביים, רציתי להודיע לך שאני לא שמה עליך יותר. אתה לא יכול לפגוע בי יותר, אתה יכול להמשיך להשמיץ או שלא…זה כבר לא מעניין. אתה איש קטן, מושתן, פחדן, חלאת המין האנושי ובטח ובטח שלא ראוי לשום התייחסות שלי על המעשים שלך יותר. זהו…אני את שלי הוצאתי החוצה. לא היה ולא יהיה לך שום תחושה של הישג או כח עליי. נגמררררררר".

# # #

זיו, מתי זה התחיל?
"זה התחיל בערך לפני שנתיים, בשנה שעברה בתקופה של הבחירות זה היה היסטרי. בהתחלה הוא היה מגיב אצלי על הקיר כל פעם בפרופיל פיקטיבי אחר. אחרי שחסמתי אותו בכל דרך, הוא התחיל לשלוח לחברים שלי במסנג'ר וגם הם חסמו אותו ובחודשיים האחרונים הוא התחיל לפרסם בקירות של אנשים. הוא שם תמונה שלי ותמונה של מישהו וכותב המאהב של זיו כהן. הוא פרסם על פוסטים של בעלי והיום הוא פרסם על הפוסט של עוזר ראש העיר. הוא העלה פרסום עם תמונה שלי ושל עוד מישהו שאני בכלל לא מכירה".
את חושדת במישהו?
"לא. מאיפה שהוא מפרסם אין כתובת IP וכל פעם הוא מפרסם ממקום אחר. מה שכן, הוא בדרך כלל מפרסם על פוסטים של פעילים פוליטיים מהעיר ומבחוץ".
הגשת תלונה במשטרה?
"לא. ביקשתי שיבדקו לי את זה וכל הזמן אמרו לי שבגלל שזה כל פעם מכתובת IP אחרות לא ניתן לדעת מיהו. ללכת למשטרה מבחינתי זה התעסקות. אבל היום, אחרי שפרסמתי את הפוסט, קבלתי המון פניות מאנשים שונים שאמרו לי שכן ניתן להגיע אליו והחלטתי ללכת לאיש מקצוע ולסיים אם זה אחת ולתמיד".

את חושבת שהפרסום הזה שלך ישנה משהו?

"לא יודעת, אבל חשוב לי לציין שזו קריאה לכל הנשים שחובות כזו פגיעה לא לוותר. אני לא הייתי מוציאה את הפוסט אם לא הייתי נחושה בדעתי לתת כוח לנשים אחרות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר