דב תבורי ז"ל
דב תבורי ז"ל

היכל התרבות בפתח תקוה ייקרא על שמו של ראש העיר לשעבר, דב תבורי ז"ל

תבורי היה ראש העירייה בין השנים 1978-1989. הוא נפטר בשנת 2015. בתו ליאת אמרה: "אנחנו מודים מקרב לב לראש העיר, רמי גרינברג, על ההחלטה והבחירה הראויה והמרגשת"

פורסם בתאריך: 23.5.19 10:06

ראש העיר רמי גרינברג וועדת השמות העירונית, החליטו לקרוא להיכל התרבות העירוני על שם ראש העיר השישי של פתח תקווה, דב תבורי ז"ל. תבורי כיהן כראש עירייה בין השנים 1978-1989 והיה ראש עיר שתרם רבות לפיתוח ושגשוג העיר. לאחר בחירותו לקדנציה שנייה כראש עיר החליט לפתוח את קולנוע היכל בליל שישי, דבר אשר הוביל לעימות בין דתיים לחילוניים.

דב תבורי נפטר בשנת 2015, בגיל 87. "החלטתי לקרוא את היכל התרבות על שם דב תבורי מתוך הידיעה שהוא שירת את העיר במשך עשר שנים ותרם לה רבות ומן הראוי שננציח אותו במקום מכבד", אמר גרינברג, שנולד כאשר תבורי נבחר להיות ראש עיר. "חשבנו על מקום שיכול להתאים לו ולהיות מכבד והחלטנו שהיכל התרבות הוא מקום מתאים. תבורי מאוד אהב תרבות והגיע למופעים בהיכל ותרם את תרומתו הרבה לעיר וחשוב לתת לזה ביטוי, זה היה צריך להיעשות כבר לפני מספר שנים, אבל הרבה דברים לא נעשו ואנחנו עושים עכשיו את כל מה שצריך".
בעבר פנתה משפחתו של תבורי מספר פעמים לעירייה על מנת לבדוק אפשרות להנציח את שמו. בנובמבר האחרון נשלח מכתב לעירייה על ידי ילדיו של תבורי ליאת, אייל ובני, בבקשה להנציח את האב שב-29.11 מלאו ארבע שנים לפטירתו, הם ציינו שאביהם היה מעורב בפעילות חברתית במשך כל חייו, מאז היותו תלמיד בבית הספר פיק"א, חניך בתנועת הנוער העובד, בהגנה וכמדריך בגדנ"ע.

ליאת תבורי, צילום קרן מזור

ליאת תבורי, צילום קרן מזור

בני תבורי

בני תבורי

"יש את האבא / סבא הפרטי שלנו ועכשיו הוא יהיה של כל מי שיגיע להיכל התרבות בפתח תקווה", אומרת הבת ליאת תבורי, "הגעגועים והזיכרונות הם אישיים. אבא בעיקר זכור בתור ראש העיר שפתח את קולנוע היכל בערבי שישי ולנו הוא זכור בתור הסבא שמפנק וקונה מיליון מתנות, האבא שמכין את הגפילטע פיש הכי טעים וזה שתמיד אומר לנו להיזהר מהברז … הומור פרטי. היכל התרבות בפתח תקוה נחשב לאחד ההיכלים היפים והאיכותיים בארץ וזכינו כולנו גם לעבוד בו וגם לבלות בו. לפני כשבועיים פנה אלינו מר אריה ימיני, מנכ"ל היכל התרבות, ושיתף אותנו בכך שישנה כוונה לקרוא לאחד מהמוסדות בעיר על שמו של אבא. לזכותו של אריה יאמר שהוא לא חשף את הפרט שמדובר בהיכל התרבות עד שקיבל על כך אישור. כשהאישור לכך ניתן, עשה רושם שאריה היה נרגש לבשר לנו כמעט כמו שלנו היה מרגש לשמוע. בהזדמנות זו אנחנו מודים מקרב לב לראש העיר, רמי גרינברג, על ההחלטה והבחירה הראויה והמרגשת", היא אומרת, ומוסיפה: "אבא ואמא, דב ורותי תבורי ז"ל, השאירו שושלת מכובדת. שלושה ילדים, תשעה נכדים ונכדות, נינה ונין ועוד היד נטויה".

בנו של דב תבורי ז"ל, בני, אמר: "אני מאוד שמח על ההחלטה המרגשת. אבא בהחלט היה שמח לשמוע כי היכל התרבות יישא את שמו, תודה מכל הלב לראש העיר, למנכ"ל היכל התרבות ולכל מי שהיה שותף להחלטה המשמחת והמכבדת".

חנה ודב תבורי צילום באדיבות המשפחה

גם תמיר, בנה של חנה, אלמנתו של דב תבורי (אשתו השנייה) ביקש לקדם את ההנצחה עבור דב תבורי. הוא פרסם עצומה בפייסבוק לאחר ההצעה להנציח את דונאלד טראמפ בכיכר העיר ואמו, חנה גל תבורי, אף שלחה מכתב לוועדת השמות. "אני מאוד שמחה על כך", אומרת חנה, "אני חושבת שזו ההנצחה הכי מתאימה לדב ואם היינו שואלים אותו עכשיו מה אתה רוצה, זה מה שהוא היה מבקש. אני מודה מקרב לב לראש העיר רמי גרינברג, נוכחתי לדעת שהוא איש מעשה ברמה הכי גבוהה וכל מה שהוא מבטיח הוא מקיים, מה שלא זכיתי מהקודמים לו ואני מאוד מעריכה אותו".

כזכור, רק ביום העצמאות נחנך הפארק הגדול על שמו של ראש העיר לשעבר איציק אוחיון, דבר אשר הוביל להתרגשות גדולה במשפחת אוחיון ובעיקר אצל אשתו דליה, אשר מונתה על ידי גרינברג לתפקיד יו"ר היכל התרבות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עליזה שושן

    אין על ראש העיר שלנו. מרגישים שנוי בעיר סוף סוף, תבורךךךךך

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר