קורל ושנהב רסקובסקי - צילום רפאל רסקובסקי
קורל ושנהב רסקובסקי - צילום רפאל רסקובסקי

צפו בקליפ: האם מחלימה מסרטן וכתבה לבתה בת ה-12 את סינגל הבכורה שלה

כאשר שנהב הייתה מאושפזת, בתה קורל ישבה ליד מיטתה, ליטפה אותה ושרה לה את השיר תודה. באחרונה, כאשר היא בתהליך החלמה מתקדם, החליטה האם לכתוב לה את סינגל הבכורה שלה. בשבוע שעבר קורל ביצעה את השיר במסיבת בת המצווה שלה ולא השאירה עין אחת יבשה

פורסם בתאריך: 26.5.19 16:42

את קורל רסקובסקי בת ה-12 אתם זוכרים מהאודישנים לתוכנית "דה בוקס" המשודרת ביוטיוב ובערוץ קידס בהוט. קורל לא השאירה עין יבשה אחת: היא עמדה מול המצלמה, סיפרה את הסיפור האישי שלה, ושרה את השיר "תודה" לאמה שחלתה בסרטן. מול המצלמות קורל סיפרה שבזמן הארוך בה אמא הייתה מאושפזת, היא נהגה לשבת ליד מיטתה, לישר לה את השיר וללטף אותה.

קורל מספרת גם שבזמן מחלתה של אמה היא חוותה חרם חברתי ושיימיניג בכיתתה. עוד היא מציינת שהחרם היה סביב מחלת האם והחברה לא מקבלת אנשים עם בעיות שונות, ביניהן מחלות. עוד היא מספרת שעברה לבית ספר אחר וחייה החברתיים השתנו לטובה מאז. הבשורה הכי טובה בסיפור המשפחתי המרתק הזה, הוא כמובן ההתמודדות של שנהב עם המחלה והשיפור במצבה.

לסיפור על הקשר האמיץ הזה בין אם לבת יש פרק נוסף שנכתב ממש לאחרונה: האם שנהב כתבה לקורל שיר לכבוד בת המצווה שלה, שיר שסוגר מעגל, שיר ששמו "המסע אל החיים", שהפך לסינגל הראשון של קורל. "עברנו תקופה מאוד לא פשוטה", מספרת האם שנהב, "אבל מאז התוכנית ופרסום הסיפור האישי של קורל, המצב השתפר. קורל מתנדבת בעמותות, מופיעה בעיר ובכל מקום אפשרי ומספרת את הסיפור האישי שלה, הסיפור שלנו ועזרת לילדים נוספים. כולם מסביב אמרו לי שאני זו שצריכה לכתוב לה את השיר האישי הראשון שלה. במשך חודשים חשבתי על השיר ופתאום בלילה אחד זה התפרץ החוצה. זה לא היה קל בכלל, זה היה מבחינתי לחזור בחזרה לסיפור האישי, למחלה שלי, לשיימינג שקורל עברה, כשגם ככה עדיין לא קל לה עם ויש לה עדיין משקיעים שילוו אותה לכל החיים".

כנסו לראות את הביצוע של קורל לשיר "המסע אל החיים":

 

"אני מקווה שאיש לא יעבור את מה שהיא עברה לעולם", ממשיכה שנהב ואומרת. "אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר בתי אב, להגיע לאנשי תעשייה ותקשורת על מנת שאנשים יוכלו לעזור לנו ולהפיץ ולהדפיס את המסע שלנו, שנוכל לחלק אותו בהן מישהו מבני המשפחה עובר טיפולים במחלקה אונקולוגית. המטרה היא להעצים".
מה מצבך כיום? 
"אני נמצאת במעקב רפואי צמוד, לצערי יש עוד דברים רפואיים שנוצרו בעקבות המחלה ואני מתמודדת איתם. אבל אני אופטימית".
בשלישי שעבר שרה קורל לראשונה את השיר מול קהל, זה היה בחגיגות בת המצווה שלה. "ההתרגשות הייתה מאוד גדולה", מספרת האם, "לא נשארה עין אחת יבשה באירוע ועכשיו אנחנו מנסים להגיע לכמה שיותר אנשים שיעזרו לנו להפיץ את הסינגל ושיעזרו לנו במימון הדיסק. יש המון עמותות, גופים, בתי ספר ומוסדות חינוך שביקשו לשמוע את הסיפור והשיר של קורל. הם אומרים שזה מחזק אותם, שקורל היא השראה עבורם. מילדה שהייתה סגורה בבית, היא הצליחה לצאת החוצה ולקחת את הסיפור שלה למקום טוב".

קורל רסקובסקי

קורל רסקובסקי

קורל אומרת: "זו הרגשה מאוד טובה לקבל את כל המחמאות אחרי שהשיר יצא. זו פעם ראשונה שאני שומעת שאמא חולת בסרטן כותבת שיר לבת שלה ומוציאה סינגל וזה מאוד מרגש אותי ומעצים אותי. כולם מסביב מאוד החמיאו לי וזה כיף להפוך לזמרת".
מה החלום שלך?
"להוציא עוד סינגלים, לשאוף הכי גבוה שאפשר ולהצליח בחיים".

קורל רסקובסקי

קורל רסקובסקי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר