הדמיית משכן השירים בפתח תקוה באדיבות ברסלבי אדריכלים
הדמיית משכן השירים בפתח תקוה באדיבות ברסלבי אדריכלים

כבוד: מרכז הזמר העברי הראשון בארץ יוקם בפתח תקוה

המבנה אשר יהיה בשטח של 7,000 מ"ר ויכלול גם שני אולמות מופעים, יוקם ברחוב המפלסים. יהורם גאון: "הזמר העברי מאחד את כולנו, זה יהיה מרכז לזמר העברי ולמוזיקה היהודית"

פורסם בתאריך: 27.5.19 18:45

פרויקט חדש בפתח תקוה: לראשונה בארץ יקום כאן 'משכן השירים – בית למוסיקה יהודית-ישראלית'. הבית אשר יתפרש על שטח של כ- 7,000 מ"ר, יקום ברחוב המפלסים בעיר. המבנה בן ארבע הקומות יכיל גם שני אולמות למופעים, האחד ל-700 איש והשני ל-300 איש. בחזית המשכן תהיה רחבה לאירועים ולצידי המשכן חורשת עצי ארץ ישראל. משכן השירים יוקם על ידי עיריית פתח תקוה, ביוזמת מיתר – עמותה לטיפוח הזמר העברי, על פי רעיון של איתן גפני ובסיוע אגודת ידידי מיתר בארצות הברית ותורמים מארצות הברית.

טקס הנחת אבן הפינה יתקיים ביום רביעי הקרוב, 29.5, בשעה 17:30 במעמד ראש העירייה רמי גרינברג, יהורם גאון – יו"ר מיתר וחתן פרס ישראל, עודד מלצר – יו"ר מיתר בצפון אמריקה ואיתן גפני מייסד משכן השירים. ככל הנראה יכבדו בנוכחותם את האירוע גם אפי נצר, אופירה גלוסקא, משה להב, יענקל'ה מנדל ואמנים נוספים. את האירוע תנחה מלכה שבדרון – מנהלת מיתר.

הדמיית משכן השירים בפתח תקוה

הדמיית משכן השירים בפתח תקוה באדיבות ברסלבי אדריכלים

בעירייה מציינים שמטרת הבית היא להוות מרכז לשימור חומרים כגון מילים, תווים, הקלטות, תמונות, מחקרים, קליפים וכדומה, המהווים את אוצר המוזיקה הישראלית לדורותיה. במרכז יתקיימו גם מפגשים של הציבור הרחב ובני נוער ממערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי עם הזמר העברי, הרצאות, צפייה והאזנה, מפגשים עם יוצרים ואמנים ועוד. המקום יהיה פתוח גם לביקורי תיירים. "זהו כבוד גדול עבורנו להקים כאן בפתח תקוה את משכן השירים, בית לזמר העברי, מרכז תרבותי שיהווה אבן שואבת לתרבות וליצירה, מרכז פעיל ושוקק חיים הנותן לזמר העברי מקום של כבוד", אומר ראש העירייה, רמי גרינברג.
יהורם גאון אמר: "משכן השירים אשר יקום בפתח תקוה, יהיה מרכז לזמר העברי ולמוזיקה היהודית. ניתנת האמת להיאמר, שכשאומרים זמר עברי, זה לא רק זמר, זו מהות, זו הוויה ייחודית ומלכדת. זה פתיל חיים של עם, השוכן בחלקו בארצו המובטחת, אבל חלק מבניו – דווקא בניכר. הזמר העברי, המאחד את כולם, מקבל בשל כך נשמה יתרה וערך מוסף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר