איריס זיונץ. צילום זאב שטרן
איריס זיונץ. צילום זאב שטרן

מרגישים לבד בחג? רוצים להגדיל את המעגל החברתי? פתח תקוואית פתחה דף פייסבוק שיעזור לכם למצוא חברים

אין לכם מספיק חברים? מרגישים לפעמים לבד? איריס זיונץ צריקר, תושבת פתח תקוה, פתחה קבוצה בפייסבוק שמטרתה להפוך חברים וירטואליים לאמיתיים. "יצא לי לא מעט להיפגש עם אנשים אשר דיברו איתי על בדידות", היא מספרת

פורסם בתאריך: 9.6.19 15:54

אם בעבר היינו מכירים/מגדילים את מעגל החברים שלנו דרך הצבא, הגנים ובתי הספר של הילדים, הגינה או מקום העבודה, בשנים האחרונות, מאז תפס הפייסבוק תאוצה, הוא הפך להיות כלי נוסף להגדלת מעגל החברים. אנשים מחפשים שותפים לתחומי עניין שונים, קבוצת הליכה, דיאטה, ועוד. מי שלקחה את זה צעד קדימה היא איריס זיונץ-צריקר תושבת העיר, מנטורית ומאמנת כושר, גוף ונפש שפתחה לאחרונה דף פייסבוק 'אפשר ביחד! – לחבר חבר לחבר'. המטרה: להפוך את החברים הווירטואליים לאמיתיים, חברים שניתן יהיה לצאת איתם להליכה, לסרט, לקפה, ארוחת חג או כל דבר אחר שיהפוך את הקשר לאנושי.
"יצא לי להיפגש עם לא מעט אנשים אשר דיברו איתי על נושא הבדידות, אנשים שהמשפחה שלהם התפרקה מסיבה כזו או אחרת, חבר'ה צעירים שעדיין אין להם סטטוס חברתי, שהתחתנו ואין להם עדיין ילדים. אנשים שנמצאים בתחושה שאין להם אף אחד, רוצים לצאת לקפה, לאכול ארוחת שבת או בחגים והם לבד", היא מספרת. "זה החזיר אותי לתקופה שאני הייתי גרושה ונתקלתי בזה באופן בולט, שאם אין לך חברה שבסטטוס הדומה לך, אתה הופך להיות לבד וזה מאוד מתסכל. במצבים האלה לא פעם קשה לך למצוא את עצמך ולכן הקבוצה נוצרה מתוך רעיון ליצור חיבור בין אנשים שייצאו מהמצב הווירטואלי, גם חברה בני 50 פלוס וגם חברה בני 20".

זיונץ- צריקר שוחחה על הנושא עם רוני סזיר איתה היא לומדת NLP והן החליטו לעשות מעשה ולפתוח דף בפייסבוק. "ישבנו, דיברנו והעלינו כל מיני רעיונות, אחד מהם היה לעלות לנסיעה ברכבת ולפגוש אנשים שחברים שלנו בפייסבוק ולהוציא אותם מהמרחב הווירטואלי למרחב האמיתי. וכך היה: אנשים הצטרפו לנסיעה שלנו ברכבת, כל אחד באזור שלו, על פי תיאום מראש, ופתאום ראינו פנים אמיתיות, פנים שיצאו מהמסך, הבנו שאנשים צמאים לחיבורים אנושיים. עם כל מי שייצא לנו לדבר, הבנו שאנשים מחפשים אנשים ולא את המסך והמקלדת. הם רוצים לצאת לטיולים, להיפגש לסרט, לקיים ערב חברתי ובעיקר להכיר, להכיר להכיר".
ואיך זה הולך עד עכשיו?
"אנחנו נמצאות בשלב ההתחלה, קודם כל אנחנו מנסות לבנות אמון, בטחון אצל האנשים ולפתוח אותם קצת. אנשים לא מיד קופצים למרות שכבר כן נוצרו מספר חיבורים. העלינו רעיון שכל אחד ייתן משהו לאחר, אני למשל נתתי אימון פתוח והגיעו מספר בנות למפגש וזה היה כיף. מישהי שקוראת בקלפים גם כן הזמינה קבוצה של אנשים, אנשים הלכו לסרט ביחד ויצאו לטייל. זה לוקח זמן, כי כיום אנשים מכירים רק את הקרובים להם ולוקח זמן לבטוח במישהו אחר".
וזה לא מפחיד, להיפגש אם מישהו שלא מכירים?
"אפשר קודם כל לקיים שיחה טלפונית, לראות אם זה מתאים או לא, להיפגש בבית קפה, בפיקניק וכדומה. ההיכרויות הן לא למטרות זוגיות, אם תצא זוגיות הרווחנו. המטרה לחבר אנשים לאנשים, שלא ייווצר מצב שאנשים למשל יושבים בחג לבד. לדוגמא: ליאור ואני החלטנו שאנחנו פותחים את הבית שלנו בשבועות, כל אחד יביא משהו, במטרה שאנשים לא יישארו לבד וכך ניתן יהיה לפתח עוד קשרים, לקיים ערבי תוכן. זה ייקח זמן, אבל אני מאמינה בזה. אנחנו בשלב חבלי הלידה, אבל אני תמיד אופטימית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר