נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

"חשבתם פעם איך אומה שלמה התהלכה לה בסדר מופתי? ובאחדות?". הרב אוריאל בוסו מספר על פרשת השבוע

פורסם בתאריך: 31.5.19 08:47

 

כניסת שבת בפתח תקוה:19:21
יציאת שבת בפתח תקוה: 20:15

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

פרשת השבוע: פרשת במדבר

"חומש במדבר מספר על עם ישראל המונה 3 מליון בני אדם (ה-600000 המוזכרים, הם רק הגברים בגילאי 20-60)", מספר הרב אוריאל בוסו על פרשת השבוע. "חשבתם פעם איך אומה שלמה התהלכה לה בסדר מופתי? ובאחדות?
"כיום משפחה קטנה בקושי מצליחה לנסוע לטיול כי זה רוצה לשבת ליד החלון, וזה רוצה לנסוע לטיול שונה, וכך גם בכל עיר ושכונה שצריך לרצות את כולם. בכלל, זה הולך מהר וזה לאט. ובקיצור, פרויקט לא פשוט.
אז איך הלכו במדבר בתנאים לא נוחים. אבל בסדר מופתי?
הסוד הוא: שבזמן מתן תורה הקב"ה פתח את שערי השמים. ועם ישראל ראו את המבנה שיש בשמים – צבאות של מלאכים עם דגלים בסדר קבוע, ראו את הקב"ה על כסא הכבוד מוקף ב-22,000 מלאכים, כמניין שבט לוי, וראו עוד 12 מלאכים גדולים, שלושה לכל צד, מסודרים דגלים, דגלים. לכל שבט היה דגל משלו. צבעו כצבע האבן הטובה שהיתה כנגדו באבני החושן על ליבו של אהרון הכהן. על הדגל היה סמלו של כל שבט. כך כל שבט ושבט באפיונו הייחודי. על דגלי השבטים שהיו בארבע קצוות המחנה הופיעו ד' האותיות של שם השם.
והם – עם ישראל, רצו להשליט את אותו הסדר השמיימי כאן למטה בארץ. הדגלים זה הגילוי של אהבת הבורא אלינו. לכן ניתן לבני ישראל הסוד הזה. הם ביקשו דגלים והקב"ה נתן להם. למעשה, השיגו במדבר את אותו סדר של מלאכי השרת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר