קבוצת הנשים בבית המשפט צילום: ליאת נמש בתמונה הקטנה יסמין ז"ל
קבוצת הנשים בבית המשפט צילום: ליאת נמש בתמונה הקטנה יסמין ז"ל

אמה של יסמין ז"ל פרצה בבכי ואמרה לסייעת: "איזה מטפלת את שיכולה להרוג ילד?"

המוות שזעזע את המדינה: היום התקיים שלב הטיעונים לעונש במשפטה של הסייעת אינה סקיבנקו, שחנקה למוות את הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

פורסם בתאריך: 30.5.19 11:24

עדכון אחרון: 30.5.19 13:20

היום, יום שלישי, התקיים דיון בבית המשפט בלוד במשפטה של הסייעת אינה סקיבנקו, שהרגה לפני שנה את התינוקת יסמין וינטה ז"ל, בזמן שהייתה מטפלת במעון "מאשה והדוב" בפתח תקווה. הדיון הוא בטיעונים לעונש, במטרה לקבוע את עונשה של סקיבנקו.

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

הוריה של יסמין ז"ל, דורינה ו-ולדימיר, נוכחים בדיון. דורינה וינטה פרצה בבכי, פנתה אל סקיבנקו ואמרה לה: "איך אני יכולה לקרוא לך? חיה!. אני לא מאחלת לך למות, אלא מאחלת לך שאת יתרת החיים שנשארו לך תעברי בסבל. את יודעת מה זה שלוקחים לך את הילד? את מפלצת. איזה מטפלת את שיכולה להרוג ילד? מגיע לך לסבול כל החיים". הפרקליטות מבקשת לגזור על הסייעת עונש של 20 שנות מאסר. קבוצות הורים שמלווה את דורינה הגיעה לבית המשפט לתמוך בהורים כשהם לבושים בחולצות אדומות שעל כל אחת מהן כתוב אות אחת, ויחד מרכיבות את המילים "צדק ליסמין". גזר הדין יינתן ב-14.7.

סקיבנקו אמרה בדיון: "אני מאוד מצטערת על מה שקרה ויודעת שעשיתי חטא קשה ויש לי דם על הידיים. אני מצטערת בכנות על מה שקרה, לא רציתי שזה יקרה ושהילדה תמות. אני מוכנה לשאת בעונש ובאחריות".

ולדימיר ודורינה וינטה בהפגנת הורים מול עיריית פ"ת צילום זאב שטרן

ולדימיר ודורינה וינטה בהפגנת הורים מול עיריית פ"ת צילום זאב שטרן

לפני כשנה, מדינה שלמה בכתה לאחר שיסמין וינטה ז"ל, בת השנה וחודשיים, נחנקה למוות על ידי הסייעת אינה סקיבנקו. המקרה הוציא לרחובות מאות הורים שהפגינו, דרשו מהמדינה ומהרשויות לדאוג לפיקוח במעונות היום, מה שהוביל לקידום חקיקת חוק הפיקוח והצבת מצלמות במעונות היום.

בחודש ינואר השנה, במסגרת הסדר טעון, הודתה והורשעה סקיבנקו בהריגת הפעוטה יסמין וינטה והתביעה הודיעה שהיא מתכוונת לדרוש עונש מאסר דו ספרתי גבוה לצד פיצוי לבני המשפחות של הפעוטות שבהם פגעה.

אינה סקיבנקו, הסייעת שהרגה את התינוקת יסמין וינטה

אינה סקיבנקו, הסייעת שהרגה את התינוקת יסמין וינטה

על פי ההסדר שהוצג בפני השופט עמי קובו, הודתה סקיבנקו בהריגה ותורשע בסעיפים של תקיפה במקום בהתעללות במקרים בהם פגעה בילדים נוספים, מלבד הפעוטה יסמין ז"ל. במהלך הדיון שהתקיים בחודש ינואר השנה, הקריא השופט את כתב האישום המתוקן בפני הנוכחים באולם ותיאר את מותה של יסמין: "הנאשמת שכבה לצד התינוקות, כיסתה את ראשם, הידקה את השמיכה ונשענה עליהם בפלג גופה העליון, תוך שהיא עסוקה בנייד שלה. הם התחילו לנוע מתחת לשמיכה והיא הידקה את האחיזה. כשהתינוקת רצתה להוציא את ראשה היא משכה אותה בחזקה". בהמשך תיאר השופט: "רק אחרי עשר דקות היא קמה והרימה את השמיכה. ראש התינוקת נשמט והיא הבחינה שהתינוקת לא מגיבה וכיסתה אותה שוב. אחרי זמן מה התינוקת נמצאה ללא רוח חיים".

במהלך הדיון ציין השופט כי סקיבנקו תקפה שמונה תינוקות בגן, במספר הזדמנויות.

עדכונים יובאו כאן בהמשך.

כנסו כאן לקריאת כתבה קודמת בנושא

כנסו כאן לצפיה באמה של יסמין ז"ל קוראת לציבור להגיע לאחת ההפגנות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר