חסימת מתחם ירקונים הבוקר. צילום טל סרוסי
חסימת מתחם ירקונים הבוקר. צילום טל סרוסי

הבוקר: עימותים בין עובדי מתחם ירקונים לבאי תחנת הרכבת

עובדי העסקים במתחם שאמור להיסגר ב-1 בספטמבר חסמו במחאה לשעה את הכניסות: "המחשנו להם שלא תהיה להם חנייה בעוד חודש, הם היו מתוסכלים וצעקו עלינו"

פורסם בתאריך: 6.8.17 11:24

כ-150 עובדים ממתחם ירקונים חסמו בין שבע לשמונה הבוקר את הכניסה למתחם במחאה על ההחלטה לסגור אותו בתחילת חודש ספטמבר וכתוצאה מכך רובם ככולם יפוטרו. בנוסף ביקשו העובדים להמחיש לבאי תחנת הרכבת במתחם כי במידה וזה ייסגר, לא תהיה להם חנייה.

מתחם ירקונים כולל מספר רשתות שיווק גדולות, כגון "אייס", "צומת ספרים", "אופיס דיפו", "מחסני תאורה" ועוד, והוא מספק פרנסה למאות משפחות – חלקן מפתח תקווה. בית משפט השלום בכפר סבא קבע בחודש מאי השנה כי המתחם ייסגר לא יאוחר מה-1 בספטמבר, כאשר ב-1 ביוני 2018 ייכנס לתוקפו צו ההריסה הראשון הכולל 1,700 מ"ר שטח עיקרי ועוד 300 מ"ר שטח שירות משטחי המתחם. לפני כחודש ימים הפגינו עשרות עובדי רשת "אייס" בכניסה לעיריית פתח תקווה בדרישה לארכה בת שנתיים כדי שהרשת תוכל להיערך לפתיחת חנות במיקום חלופי והעובדים לא יפוטרו.

לבאי הרכבת לא נותרה חנייה. צילום טל סרוסי

לבאי הרכבת לא נותרה חנייה. צילום טל סרוסי

"היום קיימנו הפגנה על ידי נציגים מכל הרשתות והחנויות במתחם", אומר מנהל חטיבת ארגונים נציגים בהסתדרות העובדים הלאומית, יניב מזרחי. "אנו נלחמים בסגירה של המתחם ובעצם חסמנו את הכניסה אליו. לא ביקשנו לפגוע במי שמגיע לרכבת אלא להמחיש מה יקרה בראשון לספטמבר. הם פשוט לא יוכלו לחנות ברכבת כי המתחם נסגר ואין כניסת רכבים. הרבה רכבים יצטרכו לחנות מחוץ למתחם על שביל עפר, שלא יספיק לכולם ובנוסף לא ניתן יהיה להוריד אנשים ברכבת, וזה מה שקרה היום. מי שחיפש חנייה לא מצא וכבר לפני השעה שבע הייתה תפוסה מלאה".

לטענת מזרחי באי הרכבת הבוקר הביעו תסכול. "חסמנו את המתחם עד לשעה שמונה בבוקר. מי שהגיע היה מתוסכל וחלקם צעקו עלינו", הוא אומר. "אמרנו להם שזה מה שיקרה בעוד חודש ימים אבל זה לא ממש עניינן אותם. הגיעו בערך 150 מפגינים שעמדו בכמה נקודות, חלק בכניסות למתחם וחלק בכניסה לרכבת. חוץ כמובן מנושא הרכבת יש פה גם את עניין הפרנסה של העובדים. לא לכולם יהיה פתרון בסניפים אחרים ולא כל העובדים יכולים לנסוע לסניף אחר בארץ. יש במתחם עובדים שהם יחסית מבוגרים שמתקרבים לגיל פרישה והם לא ימצאו עבודה בקלות. אם המתחם לא יכול להמשיך לפעול מבחינה חוקית זה בסדר, אבל רק שיתנו לנו ארכה של שנתיים כדי שאפשר יהיה לדאוג לכל העובדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר