בריכת עמישב צילום זאב שטרןהרב מיכה הלוי. צילום זאב שטרן
בריכת עמישב, הרב מיכה הלוי. צילום זאב שטרן

הרב הלוי ממליץ לתושבים הדתיים לא לרכוש מנוי לבריכת עמישב: "יש בכך סיוע לחילול שבת"

הרב מיכה הלוי, הרב הראשי של פתח תקוה, כתב את הדברים לרב שכונת הדר גנים, הרב יוני לביא אשר שאל אותו כיצד לנהוג. הרב לביא טוען כי רוב התושבים דתיים וכי יש לסגור את הבריכה בשבת ולשנות את הסטטוס קוו

פורסם בתאריך: 2.6.19 18:34

הרק הראשי של פתח תקוה, הרב מיכה הלוי, ממליץ בתשובה לפנייה אליו, שלא לעשות מנוי לבריכת עמישב, משום שבריכה זו פתוחה בשבת. בתשובה ששלח הרב הוגדר המעשה כ"סיוע לחילול שבת".

מי שפנה אל הרב הלוי, הוא תושב שכונת הדר גנים, הרב יוני לביא. "השאלה שלי הייתה האם מותר לרכוש מנוי בבריכה החדשה, כשיש חשש שהמנוי שלנו מאפשר בעצם את פתיחה הבריכה בשבת", אומר הרב לביא. "תשובתו של הרב הייתה שאכן יש בעיה. הנתונים מראים ש-90 אחוז מהרוחצים הם דתיים וחרדים כי זה הרוב של השכונה. התכנון היה לפתוח אותה בשבת כי הבריכה הקודמת, שהוקמה לפני 30 שנה, גם פעלה בשבת. מאז השכונה השתנה לחלוטין. כיום הרוב המוחלט של השכונה הם דתיים וזה אבסורד שהם מחזיקים את פתיחת הבריכה בשבת. אני מקווה שהנהלת הבריכה תעשה חושבים ותתחשב בקדושת השבת".
לביא טוען כי יש לשנות את הסטטוס קוו בעניין: "אי אפשר על סמך סטטוס קוו שהיה לפני 30 שנה להמשיך להפעיל אותה בשבת. יכולים להגיע אנשים מכל רחבי העיר וככה השכונה תהפוך להיות מוקד חילול שבת. המציאות השתנתה. סטטוס קוו זה הסדר נוח אך לא ערך מקודש".

הרב מיכה הלוי. צילום זאב שטרן

הרב מיכה הלוי. צילום זאב שטרן

במכתב ששלח הרב הלוי לרב לביא, הוא ציין: "בדבר שאלתכם כתושבי הדר גנים האם לרשום את בני המשפחה כמנויים בבריכה הפתוחה בשבת ולדאבוננו יש בה חילול שבת. לבי דואב על חילול קדושת השבת בפרהסיה במרחב הציבורי. לגופם של הדברים, אינני יודע היתר בדבר. אין זו שאלה חינוכית גרידא, כמו לקנות מוצר כשר בחנות ללא הכשרה, אלא שאלה הלכתית בדבר סיוע שיש בו ממש לחילול שבת. אני קורא לכל אשר קדושת השבת חשובה לו ולכל אשר חינוך ילדיו לקדושה ובכלל לקדושת השבת בפרט בפרט חשובה לו, להתרחק מסיוע לחילול יום השבת הקדוש".

בריכת עמישב צילום זאב שטרן

בריכת עמישב צילום זאב שטרן

כזכור, הבריכה שנפתחה לאחרונה כוללת שתי בריכות, אחת מהן חדשה לחלוטין, והיא משרתת את שתי השכונות. ראש העיר רמי גרינברג החליט כי הבריכה תישאר פתוחה בשבת, כפי שהיה מאז ומתמיד, ובכך פיזר את הערפל סביב הנושא.
אחד מתושבי השבת התייחס לטענות הללו. "חבל על הזמן, יש כבר מנויים גם של חילונים, דתיים וחרדים, זה סתם קומץ", הוא אומר, "אלו אנשים שעסוקים בפוליטיקה, הבריכה תהיה פתוחה ואתמול היינו בבריכה היה מעולה, הגיעו 200 איש לבריכה. הייתה משפחה שחגגה שם יום הולדת. הבריכה מעולה, אין לי מילים. הדתיים גם איימו שהם יחנו את המכוניות בשטח הבריכה ובכך יתפסו את החניה, והם לא עשו את זה, ואם צריך אנו נעשה שער לחניה. לכל דבר יש פתרון. אנשים מגיעים לבריכה, יושבים בשקט ולא מפריעים לאף אחד, יש קומץ שרוצה ליצור כפייה דתית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני

    זכותם של התושבים החילונים לשחות בשבת, וזכותם של הדתיים לא לבוא לשם בגלל חילול השבת
    לא צריך להתפתח מזה שנאה, כל אחד יחיה לפי מצפונו

  2. דני

    בתור חרדי אני לא חושב שצריך ללחוץ על הבריכה לסגור בשבת אם יש חילונים שרוצים בכך
    אבל זכותם של הדתיים להחרים את הבריכה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר