עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן

פתח תקוה שמינית בדירוג היציבות הפיננסית, ירידה של ארבעה מקומות בדירוג

בשנה שעברה דורגה העיר במקום הרביעי. הדירוג הסוציואקונומי של העיר הוא 7, כאשר 10 הוא הגבוה ביותר

פורסם בתאריך: 10.6.19 09:03

העיר פתח תקווה דורגה במקום השמיני מבין הערים בישראל בדירוג היציבות הפיננסית של הרשויות והמועצות המקומיות של CofaceBdi לשנת 2019. העיר ירדה ארבעה שלבים בהשוואה לדירוגה בשנה שעברה. על פי הנתונים, בפתח תקווה מתגוררים 262 אלף תושבים, כאשר הדירוג הסוציואקונומי שלה הוא 7 מתוך 10. העיר כאמור ירדה ארבעה שלבים בדירוג בהשוואה לשנה שעברה, אז היא דורגה במקום הרביעי ואילו השנה במקום השמיני. על פי הנתונים, אחוז הגביה מסך החובות עומד על 91 אחוזים.
המחקר של החברה בחן את כל אוכלוסיית העיריות והמועצות בישראל והתבסס על שימוש ב-3 מקורות מידע: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דוחות כספיים של העיריות (דוחות מבוקרים לסיכום נתוני שנת 2017) וכן ומאגרי המידע של חברת BdiCoface. על מנת לבחון חוסן פיננסי, נבחרו מספר מדדים המשקפים את יכולתן של עיריות לעמוד בהחזר חובות, כאשר בנוסף נבנה מדד שמשקף את יעילות התנהלות של עירייה או מועצה. בדרוג נכללו ערים שיש בהן לפחות -40,000 תושבים בדרוג סוציו אקונומי הנע בין 4 ל- 10, כאשר 10 הוא הדירוג הטוב ביותר.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBdi: "אנחנו רואים גם השנה שאין קשר מובהק בין הדרוג הסוציואקונומי של תושבי העיר לבין היציבות הפיננסית של עיר. היציבות הפיננסית הינה נגזרת גם של ניהול נכון ויעיל ולכן לראש העירייה המכהן השפעה רבה על מיקומה בדירוג".

הדירוג הסוציו אקונומי מבדיל בין האוכלוסיות חזקות לבין החלשות ובוחן בין היתר ההכנסה הממוצעת לנפש, כמות כלי הרכב ביחס למספר התושבים, אחוז זכאים לתעודת בגרות, אחוז הסטודנטים, אחוז דורשי עבודה, יחס תלות ואחוז מקבלי גמלה להבטחת הכנסה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר