נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום וחג שמח: זמני כניסת השבת ויציאת החג בפתח תקוה ופרשת השבוע

פורסם בתאריך: 7.6.19 09:07

כניסת שבת בפתח תקוה: 19:04
יציאת החג ביום ראשון (ו' סיון 9.6.19): 20:27

פרשת השבוע: פרשת נשא

הרב משה חיים הר-נוי – הרב הקהילתי של שכונת אם המושבות: "השבת נקרא את הפרשה הארוכה ביותר בתורה – 176 פסוקים. דרך אגב, גם הפרק הארוך ביותר בתהילים (פרק קיט) יש בו 176 פסוקים וגם המסכת הארוכה ביותר בתלמוד (מסכת בבא בתרא) יש בה 176 דפי גמרא. מתוכם, פרק ארוך המדבר על יום חנוכת המשכן (שהוא המקדש הנייד שהיה במדבר). נשיאי השבטים מביאים מתנות למשכן והתורה מספרת מה הביא כל אחד.
והנה הפתעה…כולם הביאו אותו הדבר בדיוק אבל התורה חוזרת על אותם הפסוקים שוב ושוב, נשיא שבט ראובן הביא…, נשיא שבט שמעון הביא….מדוע? התשובה הפשוטה היא שכולם הביאו את אותם הדברים בדיוק, אבל הכוונות הפנימיות והרוחניות שלהם היו שונות, כל אחד וכוונותיו שלו. אך יש הסבר עמוק יותר שנוכל ללמוד ממנו גם משהו לחיים המוסריים שלנו. לא פעם, מישהו עושה בר מצווה ואז הבא אחריו במשפחה מרגיש כי … הוא חייב לעשות משהו יותר מפואר והבא אחריו עוד יותר מפואר והעיקר שיזכרו אותי כמי שעשה את המסיבה הכי הכי.
התורה מספרת לנו כי הנשיא השני שראה מה הביא הראשון, היה יכול להביא יותר מפואר כדי להשכיח את הקודם, אבל אף אחד מהם לא עשה כך, אלא הביאו כולם את אותו הדבר בדיוק, השלישי והרביעי ואפילו האחרון הביאו בדיוק כמו הראשון. ללמדנו כי לא יתגאה האדם על חברו אלא צריך להבין בענווה גמורה כי לפני בורא עולם כולנו שווים, כולנו אהובים, כולנו בנים ובנות יקרים".

הרב משה חיים הר-נוי

הרב משה חיים הר-נוי

הרב הר-נוי ממשיך ומספר קצת גם על חג שבועות: "בחג השבועות קיבלנו מתנה, השם שלח לנו את משה עם התורה, כך בשיר הילדים אותו שרנו במסיבת שבועות בגן הילדים. אבל … זה לא נכון. בחג השבועות בכלל לא קיבלנו את התורה. בתלמוד כתוב כי התורה ניתנה ביום ז' סיון שהוא יום אחד אחרי חג השבועות. אז מה חוגגים בחג השבועות?
התשובה היא שבחג השבועות קיבלנו משהו שחשוב יותר מהתורה עצמה. זה ה"דבק" שבלעדיו התורה לא נכנסת לליבו של האדם. בחג השבועות עמדנו מול ההר הנמוך והשומם שנקרא הר סיני ושאלנו את עצמנו למה לא ניתנה תורה על אחד ההרים הגבוהים בעולם? והתשובה הייתה אם אין מידת הענווה אין קבלת תורה. זה ה"דבק" של התורה, ההבנה כי אדם חשוב או עשיר או חכם ככל שיהיה אסור לו להתגאות על חברו, מאחר שכולם בסופו של דבר בני אדם. זו היא הערובה לכך שהתורה תכנס ותדבק בליבו של אדם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר