רחוב ירושלים, אם המושבות, כפר גנים, נווה גן
מימין עם כיוון השעון: רחוב ירושלים, אם המושבות, כפר גנים, נווה גן צילומים: באדיבות התושבים

"המדרכה דביקה ושחורה". תלונות קשות על לכלוך והזנחה בשכונות רבות בעיר

תושבים רבים משכונות בכל רחבי העיר מתלוננים שכבר זמן רב הם מרגישים שפתח תקוה פחות נקיה. התלונות המרכזיות הן על ערימות פסולת גדולות, עשביה שלא מטופלת, מדרכות לא נקיות, וכיכרות בהן הצמחיה התייבשה. העירייה: תקציב הניקיון שודרג וישודרג שוב בחודש הבא

פורסם בתאריך: 13.6.19 15:06

תושבים ברחבי העיר, מתלוננים שבחודשים האחרונים העיר מאוד מלוכלכת. התלונות מגיעות ממקומות רבים בעיר. התושבים מתלוננים שרואים פחות עובדי ניקיון ברחובות, שרכבי הטיאוט לא מגיעים לכל מקום, שערימות העלים והפרחים היבשים גדולות, שיש יותר גללי כלבים, ערמות של ניירות, ועשביות שלא מטופלות. תושבים רבים טוענים שלמרות פניות למוקד העירוני, בפועל דבר לא משתנה.

"לצערי, השכונה שלנו מזמן לא הייתה מלוכלכת בצורה כזו", אומרת תושבת מאם המושבות החדשה. "אם נכנס רכב טיאוט, אז הוא לא באמת מצליח להשתלט על הלכלוך והוא מזיז אותו מצד לצד, בעבר, היה בחור שהיה מנקה עם מטאטא את כל הערימות, משום מה הוא בוטל וממש לא נעים לנו לחיות ככה בשכונה". תושבת אחרת מאם המושבות הוותיקה מציינת: "השדרה בראש פינה ליד חצי חינם לכל האורך שלה, מעולם לא היתה מלוכלכת, אי אפשר לדרוך על המדרכה, היא דביקה ושחורה, שדרה שתמיד היתה מקור הגאווה שלנו".

כפר גנים צילום באדיבות התושבים

ליד האצטדיון העירוני

תלונות מגיעות גם מכפר גנים. תושבת המתגוררת בשכונה מספרת: "אני גרה בפתח תקווה המון שנים, אבל בזמן האחרון משהו לא טוב קורה אצלנו בשכונה. מאוד מלוכלך, יש עשבים בכל מקום, אני כבר לא מדברת על ערימות שאנשים מוציאים, אלא על עשבים, לכלוך של ניירות, ערימות של עלים וגללים של כלבים, המצב לא נעים". תושבת אחרת מוסיפה: "הכיכרות שלנו שהיו הכי יפות בעיר ייבשו אותם, לא שותלים והכל מיובש ולחדש אותם זה ייקח זמן והרבה כסף. זה עצוב לנו".

כפר גנים באדיבות התושבים

את אותן תלונות אפשר לשמוע גם מתושבים מנווה גן, שגם שם מתלוננים על אותה תופעה בדיוק. אחד התושבים: "בחרנו ברמי גרינברג, בגלל שלא היינו מרוצים מברוורמן, בין היתר גם בנושא הניקיון, אבל לצערי אנחנו מקבלים בדיוק אותו דבר. כל פעם נותנים לנו תשובות שמתגברים את האכיפה, שיש מכרז חדש לניקיון ותוך שבועיים קבלני הגינון יתחילו לטפל בעשבייה, אבל בינתיים אנחנו סובלים. הבעיה היא לא רק בלכלוך, אלא גם שהגינות מוזנחות, יש עשבים בכל מקום וחבל, הרי זה יעלה להם כפול כל ההזנחה הזו".

אם המושבות באדיבות התושבים

עשבייה בנווה גן באדיבות התושבים

גם בשכונות עין גנים, הדר גנים והסביבה, מדברים בדיוק על אותה תופעה. "אני כל הזמן מתקשר להתלונן במוקד על לכלוך", אומר תושב מהדר גנים, "לוקחים הודעה, אומרים שזה יטופל, אבל בפועל לצערי דבר לא משתנה. אנחנו נכנסים לקיץ, הימים חמים, היתושים והזבובים חוגגים וכשיש לכלוך וגללי כלבים שלא נשטפים, אנחנו סובלים מכך. עצוב לי לראות את הלכלוך של העיר ויותר עצוב, שרק אומרים משהו וישר כל הפעילים מסביב מנסים להשתיק אותנו".
"הבטיחו את הגברת הפיקוח ולצערי אנחנו לא מרגישים את זה בכלל", אומרת תושבת מאם המושבות. "לצערי, אנחנו לא רואים בשכונה פקחים, אולי נותנים דוחות ומעלים לפייסבוק, אבל אין לנו מושג לאן זה מוביל, אם תהיה נוכחות פיזית של פקחים, אני בטוחה שדברים ישתנו. אנחנו מצפים מהשלטון החדש שיעמוד בהתחייבויות שלו ושלא ישאירו אותנו כמעט שנה שלמה בלי מענה רציף בנושא של תברואה ושל ניקיון הרחובות והעשבייה. לא מעניין אותנו התושבים שהם סוגרים הסכמים ומחליפים ספקים, אנחנו דורשים שיהיה שירות רציף וכמו שלא מפסיקים לנו את תשלומי הארנונה, אז שלא יפסיקו את הניקיון בעיר".

תגובת דוברות העירייה: "עיריית פתח תקוה בשנת 2019 הגדילה בצורה משמעותית את תקציב הנקיון. בנוסף הוגדל כוח האדם העירוני העוסק בנקיון ונפתחה מחלקת תברואה נוספת וכך למעשה הטיפול בנקיון שודרג באופן משמעותי. בכדי לשדרג עוד יותר את נושא הניקיון בעיר הוחלט גם על תגבור משמעותי והחל מחודש יולי יתווספו פועלי נקיון, מכונות טיאוט ועוד. נציין גם שבוצע רה ארגון בכח האדם שמטפל בתחום הנקיון ונבחרו מנהל אגף, סגן מנהל אגף, ומנהלי מחלקות חדשים בכדי להביא רוח חדשה ורעננה לתחום זה".

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. תושב העיר

    היום הגנים פרוצים כל אחד יכול להכנס
    ולעשות מה שהוא רוצה היכן הביטחון
    העיקר ליזרוק את המאבטח בגנים
    עשרות פעמים ניכנסתי לגנים יכולתי
    לעשות מה שאני רוצה
    סירת רוכבים כל היום מטילים שופני
    ראש העיר הזה הכי גרוע מכולם
    שונא את התושבים קומו תיתעוררו
    צאו להפגין מה קורה פה שראש
    עיר הופך את חיינו לבלתי ניסבלים
    קומו בואו להפגין

  2. סמי

    עיר עם כל כך הרבה הכנסות \ ארנונה . ביזיון !
    תתחילו להשקיע בעיר !
    מעניין לאן הולך כל הכסף ?

    תלמדו מאשדוד . פסטיבלים ,ארועי קיץ, תרבות, נקיון, גינון ,

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם ברחוב משה פלד יש הזנחה
    עשביה פסולת. מדכות מלוכלכות פניתי מספר פעמים לעיריה
    לדבריהם צריך אישוריםמותקציב להוציא טרקטור לנקות
    מה קורה פה?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפה כאן ראש העיר שיצא לשכונות אם המושבות
    לראות את ההזנחה
    במקום גינות מטופחות, שדרות ירוקים, פרחים
    רואים. בניה, חול , עשביה. וזבל.

  5. מיכל לוי

    נכון. העיר מלוכלכת ובעיקר מוזנחת. מאוד מוזנחת. גם "שכונות הדגל" החדשות בהזנחה גדולה: הפארקים והגינות הציבוריות לא מוצלות, מתקנים שבורים, משטחי גומי מרופטים. הרחובות מטונפים. הככרות בשכונות ואיי התנועה בהזנחה איומה.
    בחרנו בראש עיר חדש, עם המון ציפיה ותקוה. נתנו לו "תקופת חסד" של מעל חצי שנה. השינוי בנקיון כבר היה צריך להראות מזמן.

  6. יעל

    דווקא מרכז העיר מתחיל להיות נקי יותר!
    לפני כמה חודשים כשהייתי הולכת ברחוב, היה הרבה זבל על המדרגות ולא היה ככ נעים, אבל בזמן האחרון אני שמה לב לשיפור משמעותי! אני כבר לא נתקלת בכלל בפסולת על המדרכה.

  7. רויטל

    גם אני מרגישה כך. אני גרה ברחוב קלישר ויש הזנחה נוראית . אל אף פניות למוקד לא קורה דבר ומכעיס ומרגיז ביותר שמעדכנים אותי כי הבעייה טופלה אך בפועל לא קורה כלום מוזנח ומלוכלך מאוד .

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר