המחסומים בכניסות לחניון ירקונים. צילום זאב שטרן
המחסומים בכניסות לחניון ירקונים. צילום זאב שטרן

כל הכניסות לחניון ירקונים נסגרו הלילה במחסומים

תושבים שהגיעו הבוקר כדי לנסוע ברכבת מתחנת סגולה מצאו את השערים סגורים. אתמול הודיע עמוס לוזון כי הכניסות ייסגרו בחצות, כפי שהורה בית המשפט. העירייה פועלת למתן היתר שימוש חורג לחניון בלבד. גרינברג: "אני כעירייה יכול להוציא צו חניה לשטח פרטי"

פורסם בתאריך: 17.6.19 09:00

עדכון אחרון: 17.6.19 13:03

מי שהגיע הבוקר (יום שני) למתחם ירקונים, אשר משמש את נוסעי הרכבת מתחנת סגולה, נתקל בשערים סגורים. בלילה הוצבו מחסומים והכניסות לחניון בו יש מקום ליותר מאלף מכוניות היו סגורות. לאור כך שהמתחם היה פתוח אתמול, תושבים רבים חשבו שגם הבוקר ניתן יהיה להחנות במתחם, אך שהגיעו למקום הבינו שהדבר הוא לא כך. חלק החנו לפני המחסום על השטח כורכר, מול המבנה בו הייתה חנות טויס אר אס.

כזכור אתמול בבוקר אמר ראש העירייה רמי גרינברג כי החניון ימשיך לעבוד. בערב הוא ביקש מבעלי המתחם להשאיר את החניון פתוח לפרק זמן מסוים עד שיימצא פתרון, אבל עמוס לוזון הודיע כי החניון ייסגר מאחר ועליו לקיים את החלטת בית המשפט.

מחסום בכניסה לחניון ירקונים. צילום זאב שטרן

"זה מאוד מתסכל", אמרה הבוקר תושבת העיר, "מאחר והבנתי שהמתחם נסגר, אני נוסעת לתחנת הרכבת באם המושבות, אבל זה מאריך לי את הדרך ולא נוח. אני מאוד מקווה שהנושא יסתדר במהרה, כי זה מבחינתנו מאוד עוזר בבוקר למי שצריך לצאת מהעיר". במקום ניתן היה לראות גם רכבים שנשארו מיום קודם בתוך המתחם, וכעת יש להם בעיה לצאת. "כל השערים מסביב למתחם סגורים", אומר תושב שהגיע למקום, "אנשים מחנים בחוץ, מתכופפים ונכנסים פנימה".

אתמול היה חשש שהחניון ייסגר בבוקר, אבל בסופו של דבר הודיע לוזון שצו בית המשפט מורה לסגור אותו ב-16.6 בחצות, ולכן אתמול הכניסות לחניון היו פתוחות. ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר אתמול בבוקר: "החניון עובד, הכל מטופל והחניון יישאר פתוח". מנגד אמר עמוס לוזון כי בחצות ייסגרו השערים ובמקום יוצבו בטונדות, והסביר כי מדובר בצו בית משפט אותו הוא מחויב לקיים, וכך אכן היה.

הבוקר אמר גרינברג למלאבס: "כל ההליך של נושא התחנה, לא קשור לעיריית פתח תקווה. פרקליט המדינה מעורב פה ישירות ולאור העבריינות שהייתה פה במשך שנים, הוא החליט מה שהחליט. הרכבת פועלת כרגיל ויש פה אלפי רכבים שחונים בסמיכות, אנשים החנו קצת יותר רחוק והגיעו לתחנה. בנוסף, אנחנו נמצאים בשטח, מכשירים עוד דרכים ועוד חניות כדי להקל יותר, אנחנו נשים תמרור חדש ופקחים שיכוונו את התנועה. לגבי המתחם שלהם, אנחנו הוצאנו צו חניה, זה משהו שהוא תקדימי באישור היועצת המשפטית".
מה המשמעות של צו החניה?
"אני כעירייה יכול להפוך שטח פרטי לחניה. חתמתי על הצו הזה ומקדמים את זה מול בעלי הקרקע ועשיתי את זה הרבה ברחבי העיר. יש להם אפשרות להתנגד וללכת לבית משפט, אבל אנחנו פועלים בכיוון הזה. דבר נוסף, אנחנו כבר העברנו החלטת וועדה, שמאפשרת שימוש חורג בשטח ויש גם דיון של מנהל המדינה מול בעלי הקרקע ולכן אין טעם שהעירייה תגיש עתירה, כי יש דיון שמתקדם כבר וב-20 לחודש היועץ המשפטי אמור למסור את תגובתו לנושא. אנחנו מטפלים בכל המישורים, משפטי, מנהלי וגם ההנדסי בשטח ובשורה התחתונה הרכבת לא סגורה ואנחנו מכשירים עוד".

מכוניות שנשארו תקועות מאתמול בחניון ירקונים. צילום זאב שטרן

עמוס לוזון אמר אתמול (ראשון) למלאבס: "הצו הוא עד ה-16.6 שזה אומר שהיום בחצות המתחם ייסגר. בדקתי מול עורכי הדין שלי מה זה אומר ה-16.6 והם בדקו את הפסיקה והכוונה עד לסוף היום. מחר השערים כבר יהיו סגורים ונשים במקום בטונדות. ידי כבולות ואני לא יכול להשאיר את השטח פתוח, כי אחרת אני מפר צו של בית המשפט. צריך להבין שבמקום מחנים מדי יום קרוב לאלף רכבים וברכבת מציינים שעולים בתחנה הזו מידי יום קרוב לחמשת אלפים איש, שזה אומר מאה אלף איש בחודש. מה שזה אומר בפועל, שהרכבים יחזרו לכביש ולפקקים. כבר ביוני 2017 כשהייתי בדיון במועצה הארצית, הסברתי להם שבמידה והמתחם נסגר, גם החנייה של הרכבת תיסגר. הם חשבו שאני מאיים עליהם, אבל הסברתי שלא ייתכן שבשביל החנויות השטח הוא חקלאי ובשביל החניות לא, זו לא תוכנית כבקשתך ובית המשפט הסביר להם שההחלטה היא שוויונית עבור כולם".

מאוחר יותר פנה גרינברג וביקש מבעלי השטח להשאיר את החניון פותח למרות החלטת בית המשפט, לוזון הבהיר שיקיים את צו בית המשפט.

עמוס לוזון צילום עופר וקנין

עמוס לוזון צילום עופר וקנין

חבר המועצה אורי אהד תקף הבוקר את ראש העירייה רמי גרינברג ואמר: "מאות רבות של תושבי פתח תקווה מצאו עצמם הבוקר ללא חנייה ובלי יכולת אמיתית להשתמש בשירותי הרכבת במתחם ירקונים. הכישלון והמחדל הזה רשומים כולם על שמו של רמי גרינברג אשר העדיף לעסוק בהבטחות במקום לטפל בבעיה כבר מן הרגע בו נודע עליה לפני למעלה מחצי שנה, בסוף 2018. במקום למהר לבית המשפט ולהוציא היתר זמני להפעלת החניון ובמקביל לקדם פתרון קבע, העדיף גרינברג לפזר הבטחות חסרות כיסוי כי הוא יפתור את הבעיה. גם כאשר הבין גרינברג שהרגע מתקרב, בחר הוא בדרך לא מעשית דרך הועדה המקומית לתכנון ובנייה, ועדה שאין לה שום סמכות חוקית עניינית. את המחיר משלמים היום תושבי פתח תקווה שיאחרו לעבודתם, שייתקעו בפקקים בדרך לעבודה וממנה. נוכח כישלונו של גרינברג נעלה את הנושא כנושא ראשון מחוץ לסדר היום לדיון במועצת העיר הקרובה על מנת לקדם פתרון לטובת התושבים".

תגובת רמי גרינברג תובא כאן כשתתקבל.

כזכור, לפני כשבועיים הודיעה רכבת ישראל שהחניון ודרך הגישה אל הרכבת ייסגרו, לאור החלטת בת המשפט על סגירת מתחם ירקונים. במקביל, הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה להפעיל את דרך הגישה לחניון ירקונים ואת החניון עצמו בהיתר לשימוש חורג, לטובת נוסעי הרכבת בתחנת סגולה. אולם הדבר יוכל לצאת לפועל רק אם יתקבל אישור הוועדה המחוזית והוולקחש"פ (הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים חקלאים).
בדיון בוועדה צוין כי אכן ישנה תוכנית לסלילת כביש חלופי לחניון הרכבת, אך הצפי לביצוע התוכנית הוא כשנה. לפיכך, בעירייה מבקשים, כשלב ביניים, להסדיר את השימוש בשביל הגישה והחניון בשימוש חורג. הטענה של הוועדה המקומית היא שחברי הוועדה בדעה שיש להקל על מצוקת הציבור. בהחלטת הוועדה המקומית נאמר: "הוועדה קיימה דיון בנושא. הוועדה סבורה שיש לעשות מאמץ על מנת להקל על ציבור המשתמשים הרחב אשר נעזר בתחנת רכבת סגולה מידי יום. לפיכך, הוועדה ממליצה על הסדרת השימוש בדרך של שימוש חורג כפוף לפרסום, אישור הוועדה המחוזית וולקחש"פ, או בכל דרך חוקית אחרת שתמצא בכדי להקל על ציבור המשתמשים הרחב".
ברכבת ישראל ציינו שאכן הבוקר החניה הייתה פתוחה, עוד ציינו שלא ידוע להם מה העירייה מתכוונת לעשות בנדון.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פתאום הוא ממלא את החלטת בית משפט לסגור את מגרש החניה של הרכבת?!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר