בריכה
בריכה צילום אילוסטרציה אורן זיו

עד 110: כמה עולה כניסה חד פעמית לבריכה בפתח תקוה?

בימים החמים שעוברים עלינו הרשת עוסקת לא מעט במחירי כניסות חד פעמיות לבריכות. אז יצאנו לבדוק כמה זה עולה בפתח תקוה ומצאנו טווח מחירים עצום: מ-30 שקלים ועד 110, תלוי בגיל וביום

פורסם בתאריך: 24.6.19 14:38

קיץ וחם וזה הזמן להתרענן בבריכות המקומיות. אבל נושא שמעורר סערה ברשתות החברתיות הוא מחיר כניסה חד פעמית למי שאינו מנוי. בפתח תקוה מתברר שיש גם בריכות שגובות מחיר הגיוני. עלות כניסה חד פעמית לבריכה בעיר נעה בין 30 שקלים ל-110 שקלים, תלוי בגיל ותלוי גם האם זה בשבת או ביום חול. בדקנו כמה יעלה לכם להיכנס לבריכות המקומיות אם אינכם מנויים, כניסה חד פעמית או כרטיסייה. ובהמשך הבאנו את תשובות חברי הפרלמנט של מלאבס לשאלת מחיר הכניסה לבריכה.

1. הספורטן: אמצע השבוע – גיל שנתיים ועד גיל עשר – 60 שקלים; מעל גיל 10 – 75 שקלים; שישי שבת – עד גיל עשר 70 שקלים, מעל גיל 10 – 85 שקלים. כרטיסיה נמכרת רק למינויים ומחירה נע בין 350-700 שקלים ל-12 כניסות. תלוי בסוג המנוי.

2. המושבה – מינץ: אמצע השבוע – ילד 40, מבוגר 50; שבת – ילד 45, מבוגר 55. כרטיסיות – ילד – 12 כניסות ללא שבת 370 שקלים, עם שבת 475 שקלים. מבוגר אמצע השבוע בלבד – 420 שקלים, כולל שבת – 525. בבריכת המושבה ניתן לרכוש כרטיסיות משפחתיות מבוגר וילד באמצע השבוע – 650 שקלים, מבוגר וילד עם שבת 750 שקלים.

3. עמישב: אמצע השבוע – ילד בגילאי 3-7 – 30 שקלים, נוער עד גיל 18 – 45 שקלים, מבוגר – 45 שקלים. כולל שבת – ילד בגילאי 3-7 35 שקלים, נוער – 55 שקלים. מבוגר – 55 שקלים. כרטיסיה 12 כניסות באמצע השבוע – ילדים – 330, נוער 360, מבוגר 400, שבת – 500 שקלים.

4. כפר סירקין: כניסה מגיל שנתיים – אמצע השבוע – 50 שקלים, שבת – 60 שקלים. כרטיסיה אמצע השבוע – 450 ל-11 כניסות. שבת ניתן להיכנס עם אותה כרטיסיה – ניקוב + תוספת 10 שקלים או לרכוש כרטיסיה כולל שבת בעלות של 550 שקלים.

5. כפר מעש: אמצע השבוע – 50 שקלים, שבת – 65 שקלים, כרטיסיה לאמצע השבוע ל-11 כניסות – 480 שקלים, כרטיסיה לסוף שבוע – 600 שקלים.

6. נווה עוז: כרטיס כניסה חד פעמי בימי חול – 80 שקלים, כרטיס כניסה חד פעמי בשבת – 110 שקלים, ניתן לרכוש כרטיסיה של 10 כניסות ב-700 שקלים.

וזה מה שענו חברי הפרלמנט על השאלה: כמה צריכה לעלות כניסה חד פעמית לבריכה?

ד"ר שלמה צדוק

צדוק

ד"ר שלמה צדוק

"אקדים ואומר – מחירי הכניסה לבריכות בארץ הם שערורייה חברתית ועיוות כלכלי וכל ניסיון לקבוע מחיר אחיד לכניסה לבריכה זה לטחון מים. והרי אי אפשר לקבוע מחיר אחיד לכניסה לבריכה בגלל שיש מלא סוגי בריכות והרבה להטוטי מילים שבאמצעותם גובים מחירי כניסה מרגיזים, כאילו לומר לך שנכנסת למקווה של מים קדושים ולכן אתה צריך לקחת משכנתא בשביל כרטיס. ואם נכנסת עם המשפחה אז בכלל תצטרך למכור נדל"ן בשביל הכרטיסים. כדי להצדיק ים שקלים לכרטיס אז נותנים להם שמות מפוצצים: בריכת קאנטרי קלאב, בריכת ספא קלאב, חמאם, מועדון ספורט, למנויים בלבד, אולימפיים, בריכת מים מלח, מי ים וכו'. בקיצור, סתם בריכה של פשוטי העם כבר קשה למצוא. בריכה כבר הפכה להיות סמל סטטוס ובעבר גם נחשבה כמקווה של אליטות. מנחם בגין עם ההתנפלות המפורסמת שלו על הבריכות של הקיבוצים, זוכרים? ובכל זאת, מה מחיר הכרטיס השפוי? לדעתי, עשרים שקלים וארטיק ראשון חינם. פשוט כדי להחזיר את הבריכה להיות מוצר עממי. כלכלית לא יחזיק? גם תיאטרון וגם אופרה מפסידים כסף. אז בקיצור, לכו לים". (ד"ר צדוק הוא סוציולוג וראש אגף בתאגיד מיתב).

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"כשזה מגיע לעסקים פרטיים אז זאת הבעיה בארץ שלנו שכל אחד חושב שהוא יודע כמה צריך לעלות כל דבר בלי שהוא בכלל יבין באותו התחום. אף אחד לא יודע מהן ההוצאות של אותה בריכה, מה כמות האנשים שהיא יכולה להכניס למתחם הבריכה, בדרך כלל את הקהל הישראלי זה לא מעניין, הוא "מחליט" מה יקר ומה זול ולפי זה קובע מהו המחיר המקסימלי לגבייה, בלי לבדוק, בלי לחקור. בלי לדעת כלום. מחיר זה עניין מאוד יחסי, ישנן בריכות שלא הושקעה בהן אגורה כבר המון שנים ולצד זאת ישנן בריכות שאני מניחה שעלות האחזקה שלהן מאוד גבוהה ולכן הם צריכים לגבות מחיר גבוה יותר. אין מה לעשות, ככה זה עובד, כשמישהו רוצה ליהנות מאיכות הוא צריך להבין שבשביל האיכות הזאת הקאנטרי, הבעלים או מה שזה לא יהיה השקיעו המון כסף והתמחור בהתאם. לגבי בריכות ששייכות לעירייה זה גם אותו הדבר רק קצת שונה כי התושבים משלמים ארנונה ולכן צריך להקצות לפחות מקום אחד מטעם העירייה בעלות סמלית לאנשים שלא מתאפשר להם לשלם סכומים מעל 50 שח לאדם". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

 

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"בילוי בבריכה בימות הקיץ הינו צורך משפחתי בסיסי, סוג של בילוי חברתי ואינו בבחינת מותרות ולכן המחיר צריך להיות שווה לכל נפש, במיוחד שמגיעות לבריכה משפחות בהרכב מלא, וכל ילד או מבוגר נדרש לכרטיס כניסה. בילוי משפחתי בבריכה, בהחלט במחירים הנוכחיים של היום, הוא הוצאה מכובדת ומעמסה על התקציב המשפחתי. על מנת להיות ממוקד, בבריכה עירונית הייתי מצפה שהמחיר לא יעלה על 25 שקלים דמי כניסה ובמידה ומחיר זה אינו כלכלי להפעלת הבריכה הייתי מצפה לסבסוד עירוני שהרי מדובר במתקן עירוני. לאחרונה נפתחה הבריכה החדשה בשכונת עמישב וברמה מאוד גבוהה. הבריכה העירונית בהחלט תהווה תחרות לבריכות הפרטיות. הבריכה החדשה אינה נופלת ברמתה מהבריכות הפרטיות. בבריכות הפרטיות המחירים גבוהים מאוד ועל זה יש להוסיף קניית ארטיקים, שתייה ועוד, כך שבסופו של יום יוצא שמשפחה ממוצעת מוציאה סכום משמעותי על בילוי שהינו בסיסי וכלל אינו מותרות. אני פונה לקברניטי העירייה, אנא תדאגו לנו ותכתיבו מחירים שפויים, 25 שקלים הוא בהחלט מחיר הוגן ויאפשר למשפחות להגיע בהרכב מלא לבריכה וליהנות. אולי המחיר הסביר בבריכה העירונית יביא להפחתת מחירים בצורה משמעותית גם בבריכות הפרטיות". (אדורם הוא איש עסקים ופעל חברתי).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נו באמת

    מה לא ברור מהמחירים?
    רוצים שתעשו כרטיסיה – יותר הכנסה מיידית לבעלי הבריכה (שגם בונים שתשארו עם כרטיסיה לא מנוצלת)
    והמחירים לכניסה חד פעמית בשבת, למי שלא הבין את הרמז … אל תבואו אלינו בשבת. ואם כבר אתם באים למרות שאנחנו לא רוצים שתבואו – אז נקרע אתכם במחיר. ר' נווה עוז. מ.ש.ל.

    ותפסיקו לקרוא טובקים. בפרט של הקשקנים מהפרלמנט שלא מסוגלים לתמצת את דעתם ב- 2 משפטים כמוני.

  2. מאיר

    בעבר, היו הנחות.לתושב ותיק במינץ. האם זה קיים עכשו ואולי גם בעמעשב?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר