כנס בהדר גנים עם ראש העיר בנושא הנתצ
כנס בהדר גנים עם ראש העיר בנושא הנתצ. צילום באדיבות וועד הפעולה נגד הקמת הנתצ

בלאגן: פוצץ מפגש בנושא הנת"צ בהדר גנים, גרינברג עזב את המקום (צפו בסרטונים)

תושבי השכונה מתנגדים נחרצות להקמת נת"צ ברחוב הראשי. גרינברג עזב את המקום עשר דקות אחרי תחילת המפגש, לאחר שתושבים רבים שכעסו על כך שדיבר על העשייה בשכונה ולא על הנתצ, קראו קריאות מחאה

פורסם בתאריך: 19.6.19 08:40

כנס שהתקיים אמש במתנ"ס עמישב בנושא הנת"צ – נתיב התחבורה הציבורי שאמור לעבור במנחם בגין במרכז שכונת הדר גנים, ובנוכחות כאלף מתושבי הדר גנים, התפוצץ. זמן קצר לאחר שהחל. זאת לאחר שראש העירייה, רמי גרינברג, שיזם את הכנס, לא הצליח לומר את דבריו. בשכונה פועל מזה זמן ועד פעולה נגד הנת"צ, שיעבור במרכז השכונה ויביא לביטול כל הכיכרות בשכונה והתקנת רמזורים לכל אורך הרחוב, יחד עם ביטול נתיב תנועה אחד. גרינברג יזם את הכנס כדי להסביר את עמדתו ואת הצורך בנת"צ. הכנס  התפוצץ 10 דקות לאחר שהחל וזאת לאחר עימות שפרץ בין התושבים לבין גרינברג ופעילים נוספים, והפך במהרה להפגנת מחאה מחוץ למתנס.
לכנס הגיעו כאלף תושבי הדר גנים. התושבים הניפו שלטי מחאה וצעקו 'לא לנת"צ', 'לא להריסות הכיכרות', 'לא ניתן לנתצ את הדר גנים' ועוד. כאשר עלה גרינברג לבמה והחל לדבר, התושבים במקום ציפו לשמוע דברים על הנתצ ואחרי כמה דקות איבדו סבלנות, מאחר ולטענתם, הוא דיבר על נושאים אחרים ועל העשייה שלו בשכונה והתוכניות העתידיות ולא על הנושא שהמרכזי שבגללו התקיים הכנס. לטענת תושבים פעילים של גרינברג ביקשו מהם להוריד את השלטים, דבר שהתסיס את האווירה.

צפו בסרטונים באדיבות ועד הפעולה נגד הקמת הנת"צ:

לבמה עלו חברי ועד הפעולה – שי אבו, אריק חמו, תומר שלום וירון קדושים, שגם הם ביקשו מהתושבים לשמור על שקט ולהקשיב לדברי ראש העירייה, אך הם התבקשו לרדת. בכל מקרה השקט החזיק מעמד דקות ספורות בלבד. לטענת תושבים, ברגע שחזר גרינברג לדבר על העשייה שלו בשכונה, חזר הבלאגן. אנשי ועד הפעולה שהוזמנו לבמה על ידי גרינברג, התבקשו לרדת מהבמה, הקהל המשיך לצעוק ודרש ממנו לדבר על הנת"צ, גרינברג שלא הצליח לדבר החליט לסיים את המפגש ועזב את המקום.
לטענת המארגנים, למרות שהכנס פוצץ, מדובר בהצלחה גדולה של חברי ועד הפעולה שהניעו תושבים רבים מאוד בזמן קצר מאוד לבוא ולמחות נגד התכנית, אותה הם מגדירים כ"אסון כבד לשכונה כולה". הם הדגישו כי מדובר בנתיב תחבורה ציבורית שאינו רלוונטי עבורם והם אינם מוכנים שהוא יעבור בתוך השכונה. התושבים הבטיחו: "לא ניתן לזה לקרות. נעצור זאת בכל דרך אפשרית".
רמי גרינברג אמר בסיום המפגש: "הערב התקיים מפגש תושבים בשכונת הדר גנים בנושא שדרוג רחוב מנחם בגין ונושא התחבורה הציבורית. הכנס אורגן ביוזמתי לבקשת התושבים בכדי להחליף דעות, לשמוע ולהשמיע. עוד לפני פתיחת המפגש, קומץ מצומצם החל לצעוק, להפריע, ולא אפשר לקיים דיון מכובד. ביקשתי מאותו קומץ להפסיק עם הצעקות וההפרעות, מספר רב של פעמים אך כשאלו לא הפסיקו ולא ניתן היה לקיים דיון הוחלט על הפסקת המפגש. אני מודיע כי אני אקיים פגישות בפורומים מצומצמים יותר על מנת שיהיו אפקטיביים וללא הפרעות ועל כן מבקש שכל תושב שמעוניין להצטרף למפגש מצומצם שכזה שיפנה בהודעה פרטית לנייד שלי ונזמין אותו למפגש שבו יתאפשר לנהל דיון טוב ואמיתי".

ההפגנה בחוץ לאחר פיצוץ המפגש צילום באדיבות וועד הפעולה נגד הקמת הנתצ

ירון קדושים מוועד הפעולה אמר: "צר לי מאוד שזה נגמר כך. ניסינו לסייע בידיו של ראש העיר לשאת דברים ואף אמרתי לעוזריו שהאווירה מתוחה ושידבר רק על הנת"צ, אך הוא בחר ללכת ראש בראש עם הנוכחים שבאו למטרה אחת ויחידה, לעצור את האסון שמשרד התחבורה מתכנן כאן. הוא לא נתן לנו להרגיע את הרוחות. במקום לעורר שיח בריא אך ורק על הנושא, ראש העיר התעלם מהאווירה החמה והמתוחה והכעס הגדול של התושבים וזה חבל. ניסיתי לסייע בעדו לשאת את דבריו אך הוא ביקש ממני לרדת מהבמה. חבל שיועציו, בהם גם תושבים בהדר גנים, לא האירו את עיניו שהמפגש טעון מעצם טיבעו. אני לא יכול אלא להביע צער שהאירוע התרחש בצורה הזו. ראש העיר צריך עכשיו לעשות דבר אחד. להקפיא את התכנית ההרסנית הזו. לבטל אותה לחלוטין. להשאיר את הרחוב כמות שהוא על כיכרותיו היפות".

חבר המועצה וסיעת הביצועיסטים, אורי אהד, אמר: "התושבים באו עם הרבה כאב וחשש לשמוע ולהקשיב. בשורות הראשונות הושיבו אנשים שרובם אינם מהשכונה ובאו כ"להקת מעודדות" של גרינברג כדי להשתיק אוטומטית ובצעקות כל שאלה או דבר ביקורת של תושבי המקום. במקום להתייחס לנושא המטריד שלשמו כונסה הפגישה החל גרינברג להקריא מניפסט של פעולות שנעשו בשכונה בלי קשר לנתצ. התושבים בתחילה הקשיבו בשקט אבל בשלב כלשהו ביקשו שייגע בנושא – כלומר בנת"צ. ואז הוא החל לצעוק על התושבים שבאמת דיברו מדם ליבם. לצעקות של גרינברג הצטרפו יושבי השורות הראשונות שהגיעו כאמור כלהקת מעודדות שלו ואז הוא מיהר לפוצץ את הפגישה. רבים הבינו שגרינברג לא יכול להמשיך ולכהן ובבחירות הבאות הוא יוחלף. מאתמול, גרינברג הוא ראש עיר עם תאריך תפוגה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר