מפעל טביב - צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה
מפעל טביב צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה

פרק נוסף במאבק: הרישיון של מפעלי טביב ואקוכם יישאר זמני

המפעלים עתרו לבית המשפט בדרישה להפוך את הרישיון הזמני שלהם לקבוע. בית המשפט החליט שלא להתערב בהחלטות העירייה

פורסם בתאריך: 26.6.19 14:04

פרק נוסף במאבק בין עיריית פתח תקוה למפעלי טביב ואקוכם: בדיון שהתקיים אתמול, יום שני, ציינה השופטת ורדה מרוז, שבית המשפט אינו רואה מקום להתערב בהחלטות העירייה. הדיון התקיים בבית המשפט המחוזי בלוד בעקבות עתירת מפעלי טביב ו-אקוכם נגד עיריית פתח תקוה, בה דרשו להפוך את הרישיון הזמני שיש להם כיום לקבוע. העירייה מצידה אינה מעוניינת להעניק רישיון קבוע למפעלים, זאת על רקע מאבק שהיא מנהלת לסגירתם, בטענה כי הם מזהמים לכאורה, טענה אותה כמובן דוחים במפעלים מכל וכל.
בדיון שהתקיים טענו נציגי המפעלים שהעירייה מתנהלת בצורה בריונית. אילו בא כוחה של העירייה, עו"ד יחזקאל ריינהרץ, טען כי בעלי המפעלים פעלו לכאורה שלא כחוק, מזהמים לכאורה ולא מבצעים את הוראות העירייה. בתום הדיון פסקה השופטת ורדה מרוז כי עמדתו של בית המשפט היא שהוא אינו רואה מקום כעת להתערב בהחלטת העירייה בשלב זה. ביציאה מהאולם לאחר הדיון, הוחלפו מילים קשות בין עוזר ראש העיר ובעלי המפעל. ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "נמשיך להילחם על איכות החיים ואיכות האוויר בשכונות הסמוכות למפעלים ודבר לא ירפה את ידינו".
בחודש מרץ השנה הוציא בית המשפט צו ביניים המאפשר למפעלי טביב ואקוכם באזור התעשייה סגולה להשלים את ההליכים להסדרת חריגות הבנייה, שבגינן לא חודש להם רישיון העסק, כאשר עד להסדרת חריגות הבנייה יוכלו להמשיך לפעול. שופטת בית המשפט לענייניים מנהליים במחוז מרכז, ורדה מרוז, ציינה בהחלטתה שהיא מבינה את רחשי הציבור השוכן בסמוך למפעל ומחובתה של הרשות המנהלית להפעיל שיקול דעת באורח סביר ובהתאם לחוק ולהלכה הפסוקה. עוד ציינה, שהרצון של ראש העיר לשנות את אופיו וצביונו של אזור התעשייה הוא לגיטימי, אבל זה דורש היערכות על פי דין באמצעות תכנון חדש של תכנית בניין עיר ועל העירייה לקיים את הוראות החוק כלשונן. היא ציינה כי היה ראוי לאפשר למבקשת להשלים את הליך קבלת היתרי הבנייה בגין חריגות הבנייה שביצעה, ללא חשש שמא במהלך התקופה יינקטו נגדה צעדים דרסטיים.

ממפעלי טביב ואקוכם לא התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר