סיון לוי- מובילת צוות גאוה בעיר
סיון לוי מובילת צוות גאוה בעיר

באוגוסט: עצרת הנוער הגאה של ישראל בפארק הגדול בפתח תקוה

האירוע מאורגן על ידי צוות גאווה פתח תקוה וארגונים נוספים. "הוצפו בפנינו מיקרים כמו נער טרנס שהנהלת בית הספר מפצירה בו להישאר בארון, או ילדה לזוג אימהות שהגננת מסרבת לקבל", אומרת סיון לוי, מובילת הצוות, "מצאנו אוזן קשבת בקרב הרשות המקומית ואצל ראש העירייה רמי גרינברג"

פורסם בתאריך: 30.6.19 17:33

העיר פתח תקוה תחתום את סדרת אירועי ומצעדי הגאווה והסובלנות של ישראל לשנת 2019. זה יקרה ב-8 באוגוסט, בעצרת הנוער הגאה של ישראל, שתתקיים בפארק גדול בעיר, בארגון צוות 'גאווה פתח תקוה' ובשותפות רחבה עם ארגוני הקהילה הגאה וארגונים נוספים כגון איגי, האגודה למען הלהט"ב, מעברים-לקהילה הטרנסית, ישראל חופשית ועוד. בנוסף, בין התאריכים 1-7.8, יתקיים לראשונה בעיר שבוע סובלנות וגאווה, בחסות עיריית פתח תקוה ובהובלה של הצוות המקומי.

לצד זה, התקיימה פגישה רחבה בנושא קידום מענים ושירותים לבני הקהילה הגאה ומשפחותיהם, בה נכחו יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי רחל אלון, מנהל אגף הרווחה גיא עפארי, מנהל אגף חברה, נוער וצעירים, גיא אליהו וכן נציגי ארגוני והתארגנויות הקהילה הגאה בעיר – מוביל.ת (כך במקור) צוות גאווה בפתח תקוה, סיון לוי, ראש הקליניקה הפסיכוסוציאלית באגודה למען הלהט"ב שלי נתן, רכזת קשרי חוץ במעברים-לקהילה הטרנסית אלה אמסט, ורכזת קישרי מוסדות בחוש"ן יעל גרינשפן. בין הדברים שעלו על סדר היום: הקמת ועדת היגוי ייעודית, הוספת תקן עו"ס להט"ב וקיום שיתוף פעולה עם בתי החינוך בעיר.

"בתקופה האחרונה הוצפו בפני הצוות שלנו קשיים ואתגרים רבים מהשטח", מסבירה סיון לוי, ג'נדרקווירית ומוביל.ת צוות גאווה בעיר, "כמו נער טרנס שהנהלת בית הספר מפצירה בו להישאר בארון, ילדה לזוג אימהות שהגננת מסרבת לקבלה לגן, נער שנשלח לעו"ס להט"ב בעיר אחרת כי אין אצלנו, הנהלה שמונעת מארגון הנוער הגאה להיכנס לבית הספר, ניסיונות התאבדות של נוער וצעירים להט"ב על רקע בריונות, להט"בופוביה ושנאת חינם".

סיון מוסיפה שצוות 'גאווה בפתח תקוה' פועל בעיר למעלה מחצי שנה בדרך של שותפות וסולידריות, הן ברמת הרשות המקומית והן ברמת קשרי הקהילה. עוד היא מציינת שהצוות מורכב ממגוון רחב של זהויות, אמונות וגילאים. "יש לנו חלום שיחד ניזום, ניצור ונעצב מחדש את זהותה של העיר והשיח הציבורי, כעיר מכילה, סובלנית, ליברלית ופלורליסטית", היא אומרת. "לשמחתנו מצאנו אצל גורמים ברשות המקומית ואצל ראש העיר הנכנס שלנו רמי גרינברג אוזן קשבת ונכונות לפעול במטרה להבטיח ביטחון, חופש ושיוויון לתושבי ולתושבות העיר, חברי וחברות הקהילה הגאה ומשפחותיהן. הצטרפות ראש העיר שלנו להצהרת ראשי הרשויות בדבר זכויות הקהילה הגאה בערים ובמועצות, הירתמותו לחיבור עם קהילת הלהט"ב המקומית וגזירת משמעויות שישפרו את חיי הנוער, הצעירים והמשפחות שחיות בעיר, הובילו אותנו להאמין שאנו בתחילתו של תהליך משותף ומשמעותי של אזרחות מקדמת. ברוח הדברים האלה, תושבי ותושבות העיר מוזמנות ומוזמנים להצטרף בקול של אהבת חינם".

לכל רעיון, יוזמה, שאלות ורצון להצטרף לצוות, התקשרו 050-9342202 – סיון לוי, מוביל.ת צוות 'גאווה בפתח תקוה'.

לדף הפייסבוק:

https://www.facebook.com/pt.lgbtq.pride/.

לקבוצת הקהילה:

https://www.facebook.com/groups/pt.lgbtq.pride/

לדף האינסטגרם:

https://www.instagram.com/pt.lgbtq.pride/

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר