הפגנות בעד ונגד בקשת טעמים צילום באדיבות יבגני סובה

מאות חרדים הפגינו לפני כניסת השבת נגד פתיחת קשת טעמים: "נפרצה חומת השבת"

במקביל הפגינו גם כמה עשרות תושבי העיר החילונים. שעות ספורות קודם לכן קרא ראש העיר שלא להגיע להפגנה: "מקובל שבאזורי העסקים והתעשייה היו חניות פתוחות ביום המנוחה"

פורסם בתאריך: 5.7.19 18:44

מאות חרדים ודתיים לאומיים הפגינו לפני כניסת השבת בחזית חנות סניף קשת טעמים במחאה על פתיחתו בשבת ומכירת מוצרים לא כשרים בה. בשבוע האחרון הופצה מודעה ברשת שקראה לציבור להגיע ולהפגין. בין המפגינים גם רבנים ראשי הציבור החרדי בעיר ופוליטיקאים. מנגד הפגינו גם כמה עשרות תושבי העיר החילונים.

בהודעה עליה חתום גם רב העיר, מיכה לוי, נכתב: "עם ישראל אשר עמדו רגליו על הר סיני בשעה שנשמע דבר ה' 'זכור את יום השבת לקדשו' ואשר באו באש ובמים למען שמירת שבת קודש, מזועזע כולו נוכח הפרצה החמורה הכפולה ומכופלת בפריצת חומת השבת ובמיוחד היד שהורמה בעירנו 'פתח תקוה' לבטל את קדושת השבת בעיר ואם בישראל בפתיחת חנות בשבת קודש לממכר נבלות וטרפות תחת השם 'קשת טעמים'".

הפגנות בעד ונגד בקשת טעמים. צילום באדיבות יבגני סובה

שעות ספורות לפני השבת ביקש ראש העיר רמי גרינברג שלא לקיים את המחאה. "תושבים ותושבות יקרים", כתב בהודעה שפרסם. "אני שומע בשעות האחרונות כי כל מיני בעלי אינטרסים ופוליטיקאים שפתח תקווה לא מעניינית אותם בכלל, פתאום מלבים שנאה בעיר בכדי לקושש קולות לבחירות הארציות. אבהיר: לא פוליטיקאים ארציים, לא עסקנים מקומיים, לא כאלה ולא אחרים קובעים מה יקרה בעיר ואין להם כלל השפעה או החלטה. ראש העיר הוא זה שקובע בכפוף לנהלים והכללים המוגדרים בחוק. ומכאן החלטתי לשמור על הסטאטוס קוו ומה שבמשך שנים היה מקובל שבאזורי העסקים והתעשייה היו חניות פתוחות ביום המנוחה אז כך זה גם יישאר. לא מחאות, לא עצרות, לא דמגוגיה ולא טרמפיסטים ישנו זאת. מי שמכיר אותי יודע שאני החלטתי, נחוש ואיתן כל עוד מדובר בטובת העיר והתושבים וטובת העיר והתושבים שכל אחד יכבד את השני מבלי לכפות ומבלי להתסיס ומבלי להכפיש או להשמיץ. ומכאן אני קורא לתושבים לא להגיע להפגין היום. לא בעד ולא נגד זה לא יעזור- בדיוק הפוך".

גם ח"כ יבגני סובה מישראל ביתנו, תושב העיר, הגיע לאזור התעשייה בו נמצא הסניף ביחד עם קבוצת פעילי ישראל ביתנו, וזאת לדבריו כדי להזכיר לכולם את המושג של חיה ותן לחיות. ״אנו בעד הסטטוס קוו אבל לא ניתן לדת להשתלט על המרחב הציבורי״, ציין סובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אתי

    רמי גרינברג אנרכיסט. חוק העזר העירוני (שמגלם בתוכו את הסטטוס קוו) קובע חד-משמעית שהעירייה חייבת לסגור את קשת טעמים. אם הדתיים היו חכמים, והם לא, היה עליהם לעתור לבית המשפט ודורשים לסגור את כל העסקים שפתוחים בשבת, כולל בתי קפה שמוציאים שולחנות החוצה ומשמיעים מוסיקה.

  2. יהוה

    שילכו לבני ברק אם רוצים "סטטוס קוו" שיפתחו עוד חנויות בשבת.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר