מתוך הסרטון של מצלמות האבטחה במעון בראש העין צילום דוברות המשטרה גננת מתעללת בראש העין. צילום באדיבות המשטרה
מתוך הסרטון של מצלמות האבטחה במעון בראש העין צילום דוברות המשטרה גננת מתעללת בראש העין. צילום באדיבות המשטרה

כתב אישום בגין התעללות בקטינים הוגש נגד הגננת כרמל מעודה. הערב: הפגנה בתל אביב

בין האישומים: מעודה קשרה ידי קטין באמצעות חוט, הרימה ילדים באוויר והטיחה אותם ברצפה והכריחה את אחד הילדים לאכול את הקיא של עצמו. בתוך כך יצאו הסעות הערב מפתח תקוה להפגנה בתל אביב: "אנחנו דורשים פיקוח, הגנה ושמירה על ילדינו"

פורסם בתאריך: 7.7.19 12:37

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר כתב אישום לבית משפט המחוזי בלוד נגד כרמל מעודה, בת 25 מראש העין, בגין 18 אישומים הכוללים עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איריס פיקר סגל, בין התאריכים ה-27 במאי 2019 ו-16 ביוני השנה, הייתה הנאשמת הבעלים ומנהלת גן משפחתון "בייבי לאו" בראש העין, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים שלושה חודשים עד שלוש שנים. במהלך התקופה זו, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן, תקפה הנאשמת 11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה; קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות; הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה; טלטלה תינוקות; העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך מספר שעות; הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת לתוכה הקיא.

בכתב האישום הקשה נכתב בין השאר כי ב-28 במאי השנה, בשעה 12:32 "זחלה אחת הילדות על רצפת החדר שבגן. הנאשמת נכנסה לחדר, הרימה אותה והטיחה אותה במזרון. בהמשך, השכיבה אותה על בטנה, טלטלה אותה ואחר כך דרכה על גבה על מנת שלא תזוז. בהמשך זחלה הפעוטה על רצפת החדר. הנאשמת נגשה אליה הרימה אותה באמצעות אחיזת יד ורגל והשעינה גבה של הפעוטה על אחד דופן הלול תוך שטלטלה אותה מצד לצד. לבסוף, אחזה ברגלה ובידה והכניסה אותה ללול כאשר ראשה של הפעוטה מופנה ונחבט במזרון הלול".

ב-30 במאי השנה, על פי כתב האישום בשעה 15:14 "העירה הנאשמת תינוקות ופעוטות משנת הצהריים בחדר השינה שבגן. אחת התינוקות זחלה מחוץ לחדר בעקבות הנאשמת שהותירה את שער הכניסה פתוח. הנאשמת החזירה את הפעוטה לחדר, תוך שאחזה בה והטיחה אותה בחוזקה מגובה על גבה על המזרן. מאוחר יותר טיפסה הפעוטה על כסא, הנאשמת נגשה לתינוקת, הרימה אותה באוויר, הטיחה אותה על הכסא בחוזקה, אחזה באמצעות ידה בשתי לחייה של התינוקת והיטתה ומתחה ראשה לאחור משך שניות ארוכות. גם לאחר שהנאשמת עזבה את התינוקת, נשארה לשבת כך שראשה של התינוקת מוטה לאחור בצורה מסכנת".

במקרה אחר ב-6 ביוני השנה, בשעה 15:13, "נטלה הנאשמת חבל וקשרה זרועותיו של תינוק אחר לאחור מעל מרפקיו עת ישב על הכיסא. התינוק בכה וניסה להתהלך בחדר כשידיו קשורות. לבסוף, לאחר כ-35 דקות בהן היה קשור, בשעה 15:47, התירה פעוטה את הקשר מידיו וסייעה לו".

ב-19 ביוני "בשעה שאינה ידועה למאשימה, בארוחת הצהריים, אחד הילדים אכל פתיתים וקציצות עוף ושתה מרק. בהמשך לאמור, הקיא את האוכל לתוך הצלחת. בתגובה, הנאשמת הכריחה אותו  לאכול את תכולת הצלחת, לרבות ההקאה".

בבקשת המעצר כתבה עו"ד פיקר סגל כי "… מעשיה של המשיבה מקימים עילת מעצר… שכן קיים יסוד סביר לחשש כי המשיבה תסכן את בטחון הציבור באשר הוא, לאור ריבוי הקטינים הנפגעים, ריבוי האירועים, וההתעללות השיטתית שנחשפה בארבע מצלמות כמעט מדי יום משך תקופה לא מבוטלת של כשלושה שבועות. מסוכנותה של המשיבה מקבלת משנה תוקף בהתחשב בעובדה שהמשיבה פגעה בתינוקות ובפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם, שעה שמי שאמונה על שמירת שלומם הפיזי והנפשי פוגעת בהם שוב ושוב. כמו כן, לא ניתן ליתן במשיבה אמון, היות וניצלה את אמון ההורים שהפקידו בידיה, תרתי משמע, את היקר להם מכל…".

***

ובתוך כך בעקבות ריבוי המקרים המתפרסמים בחודשים האחרונים על התעללות בחסרי ישע וקטינים במשפחתונים, בגנים הפרטיים, על ידי מטפלות ומבוגרים שונים, תתקיים היום (ראשון) הפגנת מחאה בשעה 19:00 במספר מוקדים ובניהם מול קריית הממשלה בתל אביב. בין מארגני ההפגנה בתל אביב "קהילת נשות פתח תקווה מנהיגות שינוי" ברשות מורי דקל וקבוצת דור איתן – לקידום מעמד הילד בישראל ברשות ליטל לביאן תושבת העיר ודניאל ביכלר.

"מאז שנחשפנו למקרים האחרונים, קמו קבוצות רבות של הורים, אחיות, דודים, סבים וסבתות שאומרים די להתעללות", מסבירה דקל. "אנחנו ממשיכים לדרוש פיקוח, הגנה ושמירה על ילדינו ודורשים סביבה חינוכית מתאימה". לדבריה הם דורשים גוף ממשלתי אחד שיאגד בתוכו את טיפול וחינוך בילדים במסגרות החינוך השונים, הוספת תקנים כדוגמת איש צוות על כל שלושה ילדים, צוות מקצועי שעובר הכשרות והשתלמויות לאורך כל השנה, תנאי קבלה הולמים במגזר הציבורי, שכר הולם לצוות, פיקוח ולבסוף גם ענישה מחמירה.

"להורים נמאס לשתוק ואנחנו יוצאים להילחם על זכויות הילדים שלנו, אנחנו מבקשים לעצור את ההזנחה ואת ההתעללות ודורשים ענישה מתאימה", היא מוסיפה. "כבר רבים אישרו הגעה וזה רק ילך ויגדל. קבוצת אופנועים אמרו שילוו אותנו, סלבים רבים מעלים תמונות לפייסבוק עם השלט 'מפסיקים לשתוק, דורשים מהפכה בחינוך לגיל הרך'. אני מזמינה את כל תושבי העיר להגיע ולהפגין.

גם סגן ראש העיר צדוק בן משה העלה לפייסבוק תמונה של ראש העיר רמי גרינברג אוחז בשלט עליו כתוב "פתח תקוה מתחייבת לפעול למען הגיל הרך", וקרא להגיע להפגנה. "נפגשים ברחבת העירייה ברחוב העליה השניה", כתב. "יחכו לנו שני אוטובוסים שייקחו אותנו להפגנה בתל אביב, יחכו לנו שם ויחזירו אותנו בחזרה. מי שרוצה להגיע עם ההסעה חינם צריך להרשם אצל מורי דקל. חשוב לציין שהכל בתמיכת ראש העיר שלנו רמי גרינברג שנותן לנו תמיכה מלאה במאבק החשוב הזה".

הצטרפו כאן לאחת מקבוצות הוואטסאפ של מלאבס 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אב מודאג שקנה ציוד ריגול

    אני קניתי מקליט קול לשים בתיק של התינוק שלי. אנחנו ההורים! אנחנו אחראים עליהם!
    קניתי מקליט קול ב"וורלדשופ" בפ"ת ואני מאד מרוצה, זה מלחיץ לחשוב היום לשלוח את התינוק ללא מקליט קול זעיר. מפחיד!! מקווה שתירקב בכלא

  2. מירב חן

    מזעזע ביותר! לאן הגענו? לאן? אי אפשר לסמוך על אף אחד עם הילדים שלנו.
    אני כבר רכשתי מצלמה נסתרת לבייבי סיטר אפילו שאני אוהבת אותה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר