נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

"זהו מקרה של עוצמה נשית יהודית": ד"ר יואל בר גיל מספר על פרשת השבוע, פרשת פנחס

פורסם בתאריך: 19.7.19 10:33

כניסת השבת בפתח תקוה: 19:25
יציאת השבת: 20:19

ד"ר יואל בר-גיל עוסק בתקשוב והוא ד"ר לפילוסופיה. הוא מראשי הקהילה המסורתית בפתח תקוה המקיימת תפילות שיוויוניות למחזור השנה וטקסים למעגל החיים, מותאמים לכל ארוע ולכל משפחה. (תפילות בשוויון מלא בין גברים ונשים בשבתות ובחגים, וכן טקסי חיים לציון לידה, בר/בת מצוה, שבת כלולות ועוד בהתאמה אישית).

ד"ר יואל בר-גיל

ד"ר בר-גיל מספר על פרשת השבוע, פרשת פנחס: "בפרשת פנחס אנו עדים למקרה של עוצמה נשית יהודית, בו נשים הביעו דעתן והובילו לשינוי שהיטיב עם כלל החברה. בנות צלפחד עירערו בפני משה על התוכנית להוריש נחלה רק לבנים, כשבני ישראל יגיעו לארץ המובטחת. היות והן היו חמש אחיות בנות לאביהן, תמהו: "לָמָּה יִגָּרַע שֵׁם אָבִינוּ מִתּוֹךְ מִשְׁפַּחְתּוֹ כִּי אֵין לוֹ בֵּן? תְּנָה לָּנוּ אֲחֻזָּה בְּתוֹךְ אֲחֵי אָבִינוּ". משה העריך את התעוזה הנשית, כי ידע שהרבה טוב נשות ישראל מביאות לכלל ישראל. הוא לא דחה אותן אלא התיעץ עם הקב"ה. "כֵּן בְּנוֹת צְלָפְחָד דֹּבְרֹת – נָתֹן תִּתֵּן לָהֶם אֲחֻזַּת נַחֲלָה, בְּתוֹךְ אֲחֵי אֲבִיהֶם; וְהַעֲבַרְתָּ אֶת נַחֲלַת אֲבִיהֶן לָהֶן", קבע הקב"ה, וכך הנהיג משה.
"מוסר השכל עדכני וחשוב אנו לומדים ממקרה זה: על הנשים להיות מעורבות בחיי החברה, ולדעת אילו חוקים מתכוונים לחוקק. זכותן וחובתן להביע את דעתן בכל נושא שחשוב להן ולא להשלים עם גזירה שאינה לטובתן. ולמנהיגי הציבור בימינו נאמר: אל תשלחו את הנשים אל הבית פנימה; למדו מהכבוד הרב שנתן משה לדעת נשים ולעדכוני חוקים שעדכן כששמע להן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר