אודליה אייזנברג, סיגלית הלל יארק. צילום לשכת הדובר, זאב שטרן

הלם במערכת: יאראק פורשת שלושה חודשים לאחר שמונתה לסגנית מנהל אגף החינוך

סיגלית הלל יאראק המעורכת מכחישה את השמועות על חילוקי דעות בינה לבין ראש העיר ומסבירה: "מיציתי". בכיר בעירייה: "זו אבידה". עוד פורשות מנהלת מכללת העיר, אודליה אייזנברג ונעמה בוחניק ממשאבי אנוש

פורסם בתאריך: 22.7.19 16:23

שלוש בכירות עוזבות בימים אלה את עירית פתח תקוה. הראשונה והמפתיעה שבהן היא מנהלת האגף לחינוך יסודי וסגנית מנהל מנהל החינוך בעיריית פתח תקוה, סיגלית הלל יאראק. יאראק נחשבת לאחת מנשות המקצוע המובילות בעיר ועזיבתה הכתה בהלם את המערכת והגיעה בהפתעה למרבית העובדים. היא אמורה לעזוב סופית את תפקידה בחודש אוקטובר לאחר פתיחת שנת הלימודים.

יאראק עובדת בעריייה למעלה מ-23 שנה. היא החלה כמנהלת מחלקת פרויקטים פדגוגיים באגף היסודי, בהמשך כסגנית מנהלת האגף – במסגרת זו הקימה את האגף לחינוך מיוחד וב-12 השנים האחרונות היא מנהלת את האגף לחינוך יסודי. במשמרת שלה בתי ספר רבים זכו בפרסי חינוך ארציים ומחוזיים, היא פיתחה תוכניות רבות וזוכה לשבחים רבים מעמיתיה בעיר ובמשרד החינוך. רק לפני כשלושה חודשים, היא מונתה במקביל לתפקידה זה גם לסגנית מנהל מינהל החינוך.

"יש תוכנית פרישה יפה בתנאים טובים", מסבירה יאראק למלאבס את החלטתה. "אני חשה מיצוי בתפקיד שלי באגף היסודי ולכן בחרתי לפנות למסלול הזה. אם אני חושבת על קריירה שנייה, זה הזמן".

"כל מי ששומע על כך בשוק", אומר גורם בעירייה. "זוהי אבדה למערכת. מזו תקופה אנחנו שומעים על חילוקי דעות בינה לבין ראש העיר. זה מפתיע בעיקר לאור היחסים הטובים ביניהם עד כה. העיר רק תפסיד מכך".

גורם אחר מוסיף: "יש גל מטורף של אנשים שמנסים לנסות לשכנע אותה לחזור בה ולא לפרוש. מנהלים, מורים, עובדים וותיקים במערכת החינוך ובמשרד החינוך שמבקשים שתישאר. העזיבה שלה היא מכה מאוד קשה למערכת. היא סוג של עמוד התווך במינהל החינוך, היא משכמה ומעלה והחשש הוא שעזיבתה תוביל לגל עזיבות נוסף במערכת".

בכירה נוספת שהודיעה על עזיבתה במסגרת תוכנית הפרישה המוקדמת של משרד הפנים היא אודליה אייזנברג, מנהלת אגף השכלה ומנהלת מכללת העיר. מכללת העיר הוקמה בשנת 2001 כשלוחה של האוניברסיטה הפתוחה ומנוהלת מאז על ידי אייזנברג. במכללה לומדים למעלה מ-4,000 סטודנטים. במרץ אשתקד, אחרי שנים רבות של המתנה, קיבלה המכללה מבנה עצמאי בשכונת נווה גן.

"העזיבה שלי נובעת מסיבות אישיות ואין לה קשר לראש העיר או לעירייה כמו שיש מי שמנסים להציג", מסבירה אייזנברג. "מכללת העיר היא הביבי שלי ואני מאוד אוהבת את התפקיד שלי אבל החלטתי להמשיך הלאה ולעשות לביתי. ראש העיר תמך בי והיה איתי בסדר גמור לאורך כל הדרך".

השלישית שפורשת היא נעמה בוחניק, אחראית פרויקט השתלמות באגף משאבי אנוש לטובת תפקיד חדש ברעננה.

תגובת עיריית פתח תקוה: "העירייה ממשיכה בצעדי התייעלות אחרי שנים של בזבזנות וקבעון ומתוך כך חלק מבעלי התפקידים מתחלפים, כל אחד מסיבותיו הוא. צעדי צמצומים והתייעלות מאפשרים לרשות לחלק את התקציבים באופן אחר, המאפשר העברת תקציבים לרווחת התושבים, כמו הגדלת תקציבי חינוך, ניקיון ועוד. אנו ממשיכים לפעול כל העת למען מערכת יעילה, עניינית וחרוצה המתאימה לרוח העשייה הקיימת היום בעירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ארי

    יאללה אפשר לחשוב. אבידה…אבידה.
    תפסיקו להגזים מכל אחד. מי היא בכלל? מי שמע עליה? לכל אחד יש מחליף. ואם היא עובדת 23 שנה ולא מכירים אותה כניראה שהיא לא כל כך טובה במה שהיא עושה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק לפני שבוע שאלתי בקול: איך זה שבשנה אחת עזבו כל כך הרבה מנהלות בתי ספר בעיר? שחיקה? התערבות הורים? מחנק? לא. זה לא הפנסיה

  3. העבד

    מי שאינטליגנט וימצא עבודה אחרת בחוץ, מסתלק מהמקום הנורא הזה. רק מי שיודע שלא יתקבל בשום מקום – נשאר, מוריד פרופיל ומחכה שראש העיר יסיים את תפקידו.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר