סיגלית הלל יאראק. צילום זאב שטרן
סיגלית הלל יאראק. צילום זאב שטרן

פרסום ראשון: סיגלית הלל-יאראק חזרה בה מפרישתה, ראש העיר החליט שלא להחזיר אותה

דרמה מאחורי הקלעים של פרישת סגנית ראש מנהל החינוך סיגלית הלל-יאראק: לאור לחצים שהופעלו עליה וההבנה מראש העיר שחזרתה תלוייה רק בה, ביקשה הלל-יאראק להישאר בתפקידה ואף נפגשה עימו אולם "בסוף הפגישה היה ברור לה שזה לא מוביל לאף מקום"

פורסם בתאריך: 29.7.19 09:22

בשבוע שעבר פרסמנו כי מנהלת האגף היסודי במנהל החינוך בעיריית פתח תקוה, סיגלית הלל-יאראק, הודיעה שהיא מסיימת את תפקידה בסוף חודש אוקטובר שלושה חודשים אחרי שמונתה לסגנית מנהל האגף. הלל-יאראק הסבירה שהחליטה לקחת את תוכנית הפרישה הטובה שהוצעה לבכירים בעירייה. עזיבתה הכתה בהלם את המערכת, והיו שטענו כי הסיבה האמיתית לפרישה היא חילוקי דעות בינה לבין ראש העיר רמי גרינברג.

כעת מפרסם מלאבס לראשונה כי לאור הלחץ הכבד שהופעל עליה מצד כמעט כל מנהלי בתי הספר היסודיים וגורמים במשרד החינוך ולאור ההבנה מראש העיר מגורמים ששוחחו עימו כי חזרתה לעירייה תלויה רק בה – שלחה בסוף השבוע הלל-יאראק לראש העיר מכתב ובו היא מבקשת למשוך את בקשת הפרישה שלה, אולם לטענת מקורביה זה החליט שלא לקבל את הבקשה.

במכתב כתבה הלל-יאראק: "לתחושתי, יהא זה מהלך לא ראוי מצדי להישאר בעמדתי לפרוש מתפקידי כמ"מ סגנית מנהל המינהל ומנהלת האגף לחינוך יסודי. לאור בקשתו של סמנכ"ל חינוך וקהילה ומנהל מינהל החינוך מר רמי הופנברג ופניותיהם הנרגשות של 37 מנהלי בתי הספר הממלכתיים והממ"ד, ומתוך מחויבות עמוקה לשליחותי החינוכית בעיר פתח תקוה – אבקש למשוך את הבקשה האמורה בנושא הנדון. בהזדמנות זו אבקש להודות לך, ראש העיר על האמון שאתה נותן בי".

לאור המכתב נפגשו גרינברג והלל-יאראק לפגישה ובסופה אמור היה גרינברג לשקול את הנושא פעם נוספת. "היא נפגשה עם ראש העיר, שטחה בפניו את כל הקשיים איתם היא צריכה להתמודד ובסוף הפגישה היה ברור לה שזה לא מוביל לאף מקום", אומר מקורב אליה. "להבנתי, אבן נגולה מלבה".

"אני לא מצליח להבין את ראש העיר למה הוא לא קיבל את החזרה שלה בשתי ידיים", אומר עובד בעירייה. "היא שמרה על כבודו לאורך כל הדרך, גם שהיא אמרה שהיא עוזבת – היא אמרה שזה בגלל תנאי הפרישה ולא לכלכה על ראש העיר".

גורם אחר מוסיף: "להבנתי דווקא במנהל החינוך הכריעו אם היא תחזור או שלא, ייתכן ועבר חתול שחור בינה לבין ראש המנהל רון כץ".

אתמול (ראשון), כאשר הבינה שראש העיר לא מתכוון לחזור בו שלחה הלל-יאראק מייל לראש העיר ולגורמים נוספים בעירייה ובו היא ציינה שהיא החליטה באופן סופי לפרוש לפנסיה מוקדמת והבקשה לביטול הפרישה הייתה בגלל לחץ מהציבור ומחויבות עמוקה שלה כלפי הציבור שפנה אליה בכל מדיה אפשרית – לאור ההבנה  ראש העיר כי חזרתה לעירייה תלויה רק בה. "לאור האמור, אבקש להשיאר את בקשתי לפרוש על כנה ולאחל הצלחה רבה לכלל העיר ובעיקר לעובדי מנהל החינוך המסורים", כתבה.

תגובת עיריית פתח תקוה: "אנו לא עוסקים בשמועות כאלה ואחרות. סיגלית ביקשה לסיים את תפקידה ואנו מאחלים לה הצלחה רבה בהמשך".

סיגלית הלל יאראק שנמצאת בחופשה בחו"ל ציינה: "אני מאחלת הצלחה לראש העיר במציאת מחליף ראוי".

תגובת ראש המינהל רון כץ: "סיגלית מנהלת מוערכת שעשתה עבודה נהדרת במנהל החינוך. אני מכבד את החלטתה לפרוש ומודה לה על העשייה הענפה. מאחל לה הצלחה רבה בהמשך דרכה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אריק

    נראה לכם סיגלית היתה כותבת את מכתבה לחזור לתפקיד אילולא ראש העיר אישר זאת ? אלא שעיריית פתח תקווה מלאה נחשים שכל אחד מהם זה אחד בפה ואחד בלב כולל רכש העיר וכולל סגנו רון כץ.כאשר רואים נחשים צריך לברוח ולהתרחק מהם במהירות.וסיגלית עשתה את זה ביושרה ובצדק.

  2. אלי ק.

    אין אין על רמי. האיש שאתה מחפש מילה טובה אחת להגיד עליו ולא מצליח.

  3. פוסיקט

    כל האיכותיים בורחים מהעירייה.
    גרינברג נשאר עם מלקקי התחת שלו. בהצלחה פתח תקווה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גלית- חבל מאוד ממש תעודת עניות לעיריית פ"ת, בכל המעבר, היתעלות, השדרוג והעבודה הקשה. חבל שמאבדים אנשים טובים הדרך, ההפסד כולו של התושבים וילדי העיר, סיגלית היא אישה מדהימצה ואשת מקצוע מהמעלה הראשונה. מאחלת לה הצלחה בכל שתפנה. ומאחלת הצלחה גדול
    להההההההההההההה יותר למערכת החינוך העירונית שלנו.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר