בית האגודה למען החייל צילום יצחק עופרי

העירייה רוצה לקיים פעילויות בבית החייל. יצחק עופרי מתנגד: "זה יפגע בחיילים"

בית החייל קיים בפתח תקוה מזה 60 שנה ומעולם לא עשו בו שימוש אחר. כעת מבקש רמי גרינברג לקיים בו פעילות עבור תושבי מרכז העיר. "נפעל בשעות שהוא לא עובד", מצהיר ראש העיר אבל יו"ר האגודה למען החייל מתרעם

פורסם בתאריך: 30.7.19 13:32

יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקוה, יצחק עופרי, טוען כי עיריית פתח תקוה מנסה להכניס למבנה "בית החייל" בעיר, מבנה השייך לעירייה ברחוב ברקוביץ', פעילויות שאינן קשורות לייעודו מזה שנים וחושש שהם מתכוונים לפנות לחלוטין את אנשי האגודה והמתנדבים מהמקום. לדבריו בשבוע שעבר הגיעו אנשי אגף הנכסים בעירייה לפגישה עימו. בשלב מסויים כשיצא מהחדר ציינו לדבריו אנשי האגף בפני המתנדבים במקום כי בכוונתם לפנות את המבנה. בבדיקה שערכנו מכחיש ראש העייריה רמי גרינברג כי מדובר בפינוי אך מאשר שישנה כוונה לבצע במקום פעילויות עירוניות בשעה שהמקום אינו בשימוש. בכל מקרה, עופרי מתנגד לכך בתוקף וטוען שדרישה כזאת לא עלתה בכל 60 שנות הפעילות של בית החייל בעיר. לטענתו מאז הנושא צף על פני השטח, כל ניסיונותיו לקבוע פגישה עם ראש העיר אינן זוכות למענה.

"לפני שבוע הגיעו לכאן מאגף הנכסים העירוני ואמרו למתנדבים להתחיל לפנות את המקום", אומר עופרי. "זה קרה בזמן שאני דיברתי עם מישהו אחר מאגף הנכסים מחוץ למבנה. אחד ממקורביו של גרינברג דיבר איתו בנוכחותי וגרינברג אמר לו שהוא צריך את המקום הזה לארגונים אחרים. אם ראש העיר רוצה לפנות את הסניף אז בבקשה, כי בפעם הבאה אולי הוא גם ירצה לפנות את בית יד לבנים. יש ניסונות של אנשי אגף הנכסים להתקשר אליי ואני לא עונה להם. לפחות שיהיה לרמי גרינברג את הכבוד לדבר איתי, כי כאשר אני פונה ללשכה לא מתייחסים אלי. אין לי מושג מה הם רוצים לעשות כאן, אולי ישיבה או גן ילדים, אך אני לא מוכן שהם ייגעו בשום פנים ואופן בבית החייל".

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

מבנה בית החייל קיים מזה 60 שנה במבנה ברחוב ברקוביץ', ומתקיים בו בזאר למכירת מוצרים, מתקיימות בו פגישות של אנשי האגודה והרמות כוסית וכן נמצא בו מחסן שמשרת את המזנון המיתולוגי שמפעילה האגודה בצומת סירקין מזה 20 שנה ומשרת חיילים רבים בחינם. עופרי מציין כי ללא בית החייל, לא ניתן יהיה להחזיק את המזנון הידוע בצומת סירקין. "אם אין לנו את הבזאר בבית החייל אז אין לנו כסף לקנות מוצרים למזנון. מעבר לכך, יש פה זלזול כלפינו, כי אנו מפעילים את הבית החייל בהתנדבות מלאה וכעת רוצים לקחת לנו את המבנה. מי שיפגע מהסיפור הזה אלו חיילי צה"ל. זה מוסד קדוש שכבר עשרות שנים משרת את פתח תקוה. זה דבר בלתי נסבל. אנו לא נשתוק על כך ונפעיל כל מה שניתן לעשות על מנת שלא יפגעו בבית החייל. בנוסף אנו מחלקים שי לחיילים בבתי החולים בילינסון והשרון. כל השנים רמי גרינברג היה מתארח אצלנו בהרמות כוסית ותמיד היה מדבר על החשיבות של המתנדבים ואפילו ראה את החיילים עצמם. לא ברור מה קרה לו".

בית האגודה למען החייל. צילום באדיבות יצחק עופרי

גרינברג למלאבס: "אנו לא הולכים לסגור את בית החייל. המבנה הוא מבנה עירוני שלא פעיל הרבה שעות בחודש. אמרנו להם שבזמן שהם לא פועלים בו, ניתן לעשות פעילויות עירוניות למבוגרים ולנוער לתושבי מרכז העיר שאין להם מתנ"ס במרכז העיר. לא באנו להפריע לפעילויות שלהם, אבל צריך למצות כל מבנה עירוני כמו שצריך. אם הם יראו לנו שהם עובדים כל השבוע, אז אנחנו לא נפריע להם. שיציגו תוכנית שהם עובדים שם שבעה ימים בשבוע בכל יום שמונה שעות אז בסדר, אבל אנחנו יודעים שהם לא משתמשים במבנה כל הזמן. המטרה היא שזה יהיה מבנה גם שלהם וגם שלנו. אנחנו לא הולכים להפריע להם בפעילות שלהם אלא לפעול בו רק בזמן הפנוי ויש לו הרבה זמן פנוי".

לדברי עופרי הדבר לא אפשרי ברמה הפיזית. "אי אפשר לקיים את מה שגרינברג דורש. לבזאר, שבו אנחנו מוכרים כלי בית ומוצרי חשמל קטנים, מגיעים אנשים מידי יום וממנו אנחנו מתקיימים. בכסף הזה אנו קונים מצרכים. ההצעה הזאת לא תהיה רלוונטית בשום אופן. מעבר לכך, אין מקום במבנה. יש בו אולם אחד וגלריה ואנו מאכסנים בו ציוד של בית החייל. אין מקום להכניס עוד ציוד של חוגים ובטח שלא את החוגים עצמם. רמי מכיר את המקום. אנו קוראים לו לרדת מהעניין ולחפש פתרון אחר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר