תחנת אוטובוס צילום זאב שטרן

האם יהיו בפתח תקוה תחנות אוטובוס ממוזגות כפי שהובטח?

תושבים מתלוננים על תחנות אוטובוס לא מקורות בעיר ומזכירים את ההבטחות לשדרג אותן. בעירייה מבהירים כי כ-200 תחנות כבר קורו והתהליך נמשך. לגבי ההבטחה לתחנות ממוזגות אומרים בעירייה כי הם ממתינים לתוצאות פיילוט שמתקיים באילת. מאמינים שזה יקרה כאן?

פורסם בתאריך: 7.8.19 13:20

היעדר תחנות מקורות ברחבי העיר זו סוגיה שעולה מידי שנה, ובהתאם למזג האוויר הקיים. בימים אלו, ובשל ימי הקיץ החמים, נאלצים שוב פעם תושבים להתמודד עם המתנה לאוטובוסים בתחנות שאינן מקורות ואינן מוגנות מפני השמש. בימים אלו תושבים רבים שבים ומזכירים את ההבטחה לקרות את כל התחנות בעיר ואף יותר מכך: להקים בעיר תחנות אוטובוס ממוזגות.

אחת התחנות הבעייתיות לגביה יש תלונות רבות היא התחנה ברחוב החמישה בסמוך לבית רבקה. בתחנה ישנו רק עמוד, ולידו ספסל ציבורי שאינו מקורה, ללא קירוי. "המתנתי בתחנה של האוטובוס, ואז ראיתי שיש רק עמוד, ונוסעים נאלצים לעמוד שם בשמש בחום הזה של הקיץ", אומר נדיב, תושב העיר, "רמי גרינברג הבטיח לפני הבחירות שיהיו תחנות מקורות, ושהוא יעשה שינוי, ובפועל עדיין יש תחנות כאלו, עם עמודים, ובקיץ קשה מאוד לעמוד או לשבת שם. איך אפשר לעמוד בשעת צהרים ככה תחת השמש ולהמתין לאוטובוס?! אני המתנתי לאוטובוס בערך 20 דקות. חבל שזה המצב ויש צורך בשינוי".

יש לציין כי בחוברת הבחירות של רמי גרינברג, אכן ישנה התייחסות לתחבורה הציבורית בעיר וגם לנושא התחנות ויש הבטחה להקמת תחנות מקורות ואף ממוזגות. בחוברת נכתב: "אפעל לשדרוג נתיבי התחבורה הציבוריים בעיר כדי לעודד את הנסיעה בתחבורה ציבורית, ולהקל על העומסים ואכן אקים תחנות אוטובוס מקורות וממוזגות שישמשו נוסעים בנקודות מעבר מרכזיות ויקלו על ההמתנה בימי שרב".

מתגובת העירייה לפניית מלאבס עולה כי בחצי השנה האחרונה הותקנו 200 תחנות אוטובוס מקורות ברחבי העיר. כך בשכונות אם המושבות ונווה גן, כמו למשל ברחוב חנן לווייתן בנווה גן, או ברחוב בן חור שבשכונת אם המושבות. עם זאת, בחלק משכונות הדרום עדיין ישנן תחנות לא מקורות, כמו למשל ברחוב שפרינצק פינת פינס או למשל ברחוב החמישה. "אין היום אפליקציה לצל, ומי שממתין לאוטובוס צריך שלפחות יהיה לו צל, ואני כבר לא מדבר על מזגן", אומר איליה שמואלוביץ', שהמתין לקו 25 בתחנה שאינו מקורה. "אמור להיות פה צל".

מדוברות העירייה נמסר: "כ-200 סככות מקורות הוצבו בתחנות שונות בכל רחבי העיר בחצי השנה האחרונה ואנו ממשיכים במגמת הקירוי, וזאת לרווחת הנוסעים. במקביל אנו ממתינים לתוצאות הפיילוט של תחנות ממוזגות, המתקיים בימים אלה בעיר אילת. בהתאם לתוצאות הפיילוט יידון הנושא ויקודם בעיר, במיוחד בתחנות הרכבת הקלה. ראש העיר מקדם בפתח תקוה מהפכה תחבורתית הכוללת שיפור תשתיות, בניית כבישים עוקפים, מחלפים וגשרים ובין היתר תחנות מקורות וממוזגות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר