עצם הקרסול כפי שנראית בצילום רנטגן. צילום באדיבות בית החולים בילינסון

בילינסון: לראשונה בישראל עצם קרסול הודפסה והושתלה בשתי נשים

הקרסול המלאכותי הושתל ברגליהן של שתי נשים שנפצעו קשה האחת בשל תאונת דרכים והשנייה בשל נפילה. כל האורתופדים שראו אותן הסבירו להן שהפיתרון הוא קיבוע מפרק הקרסול על ידי ברגים מה שעלול להקשות עליהן ללכת כבעבר. ואז הגיע ד"ר אלון בורג

פורסם בתאריך: 7.8.19 08:24

לראשונה בישראל, הודפסה בבית החולים בילינסון עצם קרסול במדפסת תלת מימד. הקרסול המלאכותי הושתל ביום חמישי האחרון ברגליהן של שתי נשים שנפצעו קשה האחת בשל תאונת דרכים והשנייה בשל נפילה. כל הרופאים האורתופדים שראו אותן הסבירו להן, כל אחת בנפרד, שיש רק פתרון אחד בישראל – קיבוע מפרק הקרסול בניתוח על ידי ברגים. השתיים חששו לעבור ניתוח קיבוע קרסול משום שתוצאתו בלתי הפיכה והן לא יוכלו ללכת כבעבר.

דורית טל, בת 54, פונתה לחדר הטראומה בבילינסון לאחר שנפצעה בתאונת אופנוע כשהוטחה אל גדר ההפרדה בכביש. הפציעות הקשות מהן סבלה היו בכל חלקי הגוף. היא נזקקה לניתוחים ונאלצה לעבור שיקום ארוך. מאז התאונה היא היא לא יכולה ללכת בגלל שעצם הטאלוס בקרסול שלה נפגעה. צופית הוד, בת 16, נפלה בפעולה בצופים ממבנה שבנתה יחד עם חבריה. בעקבות הנפילה היא פגעה בעצם הטאלוס, פגיעה שמונעת ממנה ללכת כבר למעלה משנה. הניתוח החדשני הוא תקוותן לשוב וללכת כפי שהלכו לפני התאונה.

עצם הקרסול המודפסת. צילום באדיבות בית החולים בילינסון

השינוי הגיע, כאשר פגשו את ד"ר אלון בורג מנתח בכיר במחלקה לאורתופדיה בבילינסון, שהציע להן ניתוח שלא נעשה לפני כן בישראל – החלפת עצם הטאלוס בקרסול (העצם שאחראית על תנועת הקרסול) בעצם מלאכותית. לצורך ביצוע הניתוח המורכב והחדשני הגיע ד"ר גראהם מקקלום, מנתח מדרום אפריקה לבצע יחד עם ד"ר אלון בורג את שני הניתוחים. שתיהן עברו ניתוח החלפת עצם הטאלוס שנעשתה עד כה רק במרכזים מובילים בארה"ב ובאירופה וכעת, כאמור, לראשונה בישראל.

כרגע השתיים עדיין מגובסות ויוכלו לדרוך על הרגל רק בעוד כשבועיים.

ד"ר אלון בורג, מנתח בכיר במחלקה לאורתופדיה בבילינסון: "בניתוח הוצאנו את עצם הטאלוס הפגועה והחלפנו אותה בעצם מלאכותית העשויה מסגסוגת של טיטניום, ומודפסת במדפסת תלת מימד על בסיס תמונת מראה של העצם הבריאה ברגל השנייה".

וד"ר סטיבן וולקס, מנהל המחלקה לאורתופדיה, מוסיף "מטרתו של הניתוח לאפשר למטופלים את היכולת ללכת ללא כאבים וללא מגבלות בגמישות ובתנועתיות הקרסול. בזכות הניתוח יוכלו צופית ודורית ללכת לראשונה מה זמן רב. ובעקבותיהן, כך אנחנו מקווים, יוכלו ללכת גם מטופלים נוספים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר