נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

מהי התנהגות נכונה? ד"ר יואל בר גיל מספר על פרשת השבוע, פרשת ואתחנן

פורסם בתאריך: 16.8.19 08:33

כניסת שבת: 19:02
יציאת שבת: 19:56

ד"ר יואל בר-גיל מספר על פרשת השבוע, פרשת ואתחנן

ד"ר יואל בר-גיל

"משה רבנו מקדיש את ערוב ימיו לחניכת יהושע כמנהיג הבא: "וצו את יהושע וחזקהו ואמצהו", ולהדרכת בני-ישראל איך עליהם להתנהג: "למען תחיו ובאתם וירשתם את הארץ אשר ה' אלהי אבותיכם נותן לכם".
ומהו עיקר ההתנהגות הנכונה? ההתיחסות הנכונה לבני האדם. בפרשיה הראשונה של קריאת שמע ובשלוש הדיברות הראשונות, מודגשות אהבת הקב"ה ויראתו, בהן צריך לדבוק תמיד "בשבתך בביתך ובלכתך בדרך ובשכבך ובקומך", כדי שישמשו לנו מצפן להתנהגות הרצויה. מהתנהגותו של הקב"ה, עלינו ללמוד ולהתנהג כמוהו: בצדק, בחמלה, ובדאגה לזולת. שבע דיברות מתייחסות להיבטים אחרים של חיי חברה תקינים: יום מנוחה לכל העמלים; כבוד להורים ולמבוגרים; להימנע מרצח, מגנבה, ומשקר; להתנהג באופן ראוי לבני המין האחר, ולכבד את הסדר החברתי.
בסיורי בפיליפינים ראיתי שלפני כל כנסיה מוצב לוח של עשרת הדברות. במענה לתמיהתי, ענו לי גם כמרים וגם אנשים מהרחוב: האלוהים צווה אותנו להיות בני אדם טובים כפי שכתוב בעשרת הדברות, ואת זה אנחנו מזכירים לעצמנו כל הזמן. הלואי וגם החברה הישראלית תקיים את עשרת הדברות: "ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כלכם היום".

ד"ר יואל בר-גיל עוסק בתקשוב והוא דוקטור לפילוסופיה. הוא מראשי הקהילה המסורתית בפתח תקוה המקיימת תפילות בשוויון מלא בין גברים ונשים בשבתות ובחגים, וכן טקסי חיים לציון לידה, בר/בת מצוה, שבת כלולות ועוד, בהתאמה אישית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר