חנניה וחבצלת עמרם ז"ל - מדף הפייסבוק של חנניה עמרם

"הוא לא יכל להכיל את זה". חנניה עמרם הלך לעולמו 13 שנה אחרי שבתו ענבל נרצחה

ענבל עמרם נרצחה בשנת 2006 על ידי גנב רכב, ההורים זעמו אז על כך שהחיפושים החלו באיחור רב למרות פנייתם המוקדמת למשטרה. לפני שנתיים נפטרה האם חבצלת. "חנניה וחבצלת היו אנשים בריאים שמצבם הדרדר רק בגלל הצער והטרגדיה", אומר בן הדוד שחר חזי."מאז הרצח והמחדל הנבילה היתה דרסטית"

פורסם בתאריך: 15.8.19 12:30

חנניה עמרם, אביה של ענבל עמרם ז"ל שנרצחה לפני כ-13 שנה במהלך גניבת רכב בחניית בית המשפחה בפתח תקוה, הלך לעולמו ביום רביעי. אשתו חבצלת, נפטרה לפני כשנתיים ממחלה קשה.
במרץ 2006 נרצחה ענבל עמרם על ידי מוחמד ג'אידי, גנב רכב פלסטיני מקלקיליה. עמרם, חיילת משוחרת בת 21 בלבד, ניגשה לרכב שחנה מתחת לביתה, על מנת להחזיר את אחותה ממסיבה. גנב הרכב אותו הפתיעה, דחף אותה למכונית למושב שליד הנהג ופתח בנסיעה. ענבל החלה להיאבק וניסתה להימלט והוא דקר אותה בגרונה וזרק אותה ליד גלילות, כשהיא פצועה. כאשר התברר שענבל לא שבה ולא אספה את אחותה, ההורים פנו לתחנת המשטרה כדי לדווח על היעדרותה, אך החיפושים אחריה החלו באיחור. רק בשעות הבוקר שלמחרת, לאחר שהוזנק מסוק לאוויר, אותרה המכונית ולצדה גופתה של ענבל.
בפסק דין שכתבה השופטת הילה גרסטל נכתב: "אם היה יומנאי מקבל את התלונה כפי שנדרש היה, ואם הייתה המשטרה פועלת כפי שנדרש היה וכפי שהיה מצופה מהם מרגע קבלת התלונה ואילך, אין לי ספק שלוחות הזמנים היו מתקצרים וניתן היה למצוא את ענבל בחיים ולהצילה".

ענבל עמרם צילום רפרודוקציה זאב שטרן

במשך שנים רבות, התקשתה המשפחה ובעיקר ההורים, להתאושש מרצח בתם, ממות הטראגי, ובעיקר מהעובדה שניתן היה להצילה אם בקשתם הייתה מתקבלת והחיפושים היו מתחילים מוקדם יותר. הם עזבו את פתח תקווה ועברו להתגורר בראש העין עם שתי הבנות הנוספות, עמית ועומרית. באוגוסט 2017 לאחר מחלה ומאבק ממושך, נפטרה חבצלת שנקברה סמוך לבתה ענבל.

בן הדוד של חנניה, שחר חזי ספד לו בדף הפייסבוק וכתב: "כעת, קורנס הגורל הכה בשלישית על סדן הלב –

הלב החבוט, הדואב, המיוסר, שחדריו התרוקנו ועליותיו שותתות כאב. ראשונה נקטפה הבת הבכורה – ענבל,
לשון הפעמון נקטמה ביד שונא, בן עולה ישמעאלי.שניה נאספה בידי המלאך הממונה, האם היקרה – חבצלת,
לאחר שנים שצער האובדן כרסם וכילה בה כל חלקה טובה. שלישי ואחרון נקרא הערב למרומים, האב הנפלא ספוג היגון – חנניה, שמכות הקורנס הכריעוהו גם כן, עד שתשו כוחותיו האחרונים. נותרו לבדן שתי אחיות יקרות – עמית ועומרית, שיאריכו ימים בטוב, אמהות צעירות לזאטוטים רכים ומתוקים, שכבר לא יזכו להכיר את דודה ענבל.
לא יכוסו בנשיקות חמות של סבתא חבצלת. ולא ישתעשעו על ברכיו של סבא חני. העצב ללא קצה, התוגה מכה חזק בבטן והלב ממאן להשלים. מילות נחמה – אַיִן, בלו השפתיים, כלתה התקוה, רק תפילה נואשת לאדון הכל, שיאמר לצרותינו "די". אנא ממך, ריבון העולמים, די".

בשיחה עם מלאבס הוא אמר: "חנניה וחבצלת היו אנשים בריאים בגופם שמצבם הדרדר רק בגלל הצער והטרגדיה העצומה ואין לזה הסבר אחר. מאז הפרשה של הרצח והמחדל שהתלווה לכך, הנבילה היתה דרסטית. זה התחיל מחבצלת האמא שקיבלה את המחלה הארורה, עד שלפני שנתיים זה הכריע אותה ואז האבא התרסק. הוא ניסה לאסוף את עצמו כמה שיותר לטובת שתי הבנות הצעירות שהביאו לו גם צאצאים, וככל הנראה הוא לא יכל להכיל את זה והוא בעצמו קיבל את הסרטן לפני מספר חודשים וזה היה אינטנסיבי והדרדר מהר".

הוא מציין שאחת הבנות שמתגוררת בחו"ל, באה להיות עם אביה בתקופה האחרונה. "הנכדים היו עבורו סוג של שמחה, תקווה ומקום לברוח מכל הצרות והם ידעו את זה וכל הזמן היו סביבו. אני מקווה שהבנות עצמן שהשתדלו להיות חזקות בשביל חנניה, ימשיכו להרגיש טוב ויאריכו ימים. חנניה היה איש חסד והרבה דברים יתגלו רק לאחר מותו. הוא סייע ותמך כספית רבות מתחת לפני השטח, בצורה נדיבה ולא אופיינית. הוא היה איש מאוד יקר בקהילה".

הלווייתו של חנניה עמרם תיערך היום (חמישי) בשעה 16:30 בבית העלמין ראש העין. מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר