ניידת משטרה. צילום זאב שטרן
ניידת משטרה. צילום זאב שטרן

שישי בערב בכפר גנים: מפגינים הפרו את הנחיות המשטרה ונעצרו

המפגינים צעדו בנתיב ההליכה לבית הכנסת של היועמ"ש ומחו בעזרת אמצעי הגברה. התגובות ברשת היו זועמות וכללו קריאות להמשיך להפגין. זו הפעם השנייה השבוע שמפגינים מפירים את הנחיות המשטרה ונעצרים. הערב הפגינו מאות בשכונה (צפו בהפגנה)

פורסם בתאריך: 17.8.19 21:00

עדכון אחרון: 17.8.19 22:47

למרות ההנחיות של המשטרה, הגיעו ביום שישי בערב מספר מפגינים לכפר גנים ומחו תוך כדי כך שהם צועדים בנתיב ההליכה לבית הכנסת של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. מהמשטרה נמסר כי הם סירבו לבקשת השוטרים להתלוות לתחנת המשטרה, כרזו במגפונים והפריעו לשוטרים במילוי תפקידם. במהלך הערב עוכבו ונעצרו 7 מפגינים ובהמשך הם ייחקרו בתחנת המשטרה.

במשטרה ציינו כי ביום רביעי 14.8.19 הועברו הנחיות המשטרה בנוגע להפגנות לגבי ההפגנות בשכונת כפר גנים בפתח תקוה. ההנחיות קבעו את מיקום המחאה, זמניה, שימוש באמצעי כריזה ועוד. עוד ציינו במשטרה "כי משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי והמחאה אך לא תתיר הפרה של החוק, הפרת הסדר הציבורי והפרעת השוטרים במילוי תפקידם.

יצוין כי ברשת היו תגובות זועמות על מעצר המפגינים וקריאות להמשיך להגיע להפגין, כולל הערב, מוצ"ש. הערב הגיעו להפגין בכיכר גורן כ-250 מפגינים.

צפו בהפגנה הערב:

זו הפעם השנייה שהמשטרה עוצרת מפגינים שמפירים את ההנחיות. ביום רביעי נעצרו שמונה מפגינים על ידי המשטרה לאחר שהגיעו להפגין בסמוך לכיכר הכבשים בשכונה, וזאת למרות ההגבלות של מפקד מחוז מרכז במשטרה.  במשטרה ציינו כי השמונה נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים.

צפו בהפגנה ביום רביעי:

כזכור, המשטרה הגבילה את ההפגנות במהלך השבוע בכפר גנים לימי שלישי בלבד, פרט להפגנות במוצאי שבת. במשטרה מגבילים את ההפגנות באמצע השבוע לשלוש שעות בלבד, ולא יאוחר משעה 22:00. ההפגנות יתקיימו בכיכר גורן בלבד, ויותר שימוש במגפון. במוצאי שבת תותר ההפגנה חצי שעה לאחר צאת שבת ועד ל-23.00 במשטרה ציינו כי הם יתירו לקיים מחאה שקטה ללא כריזה ברחובות בן גוריון ומייזנר, במהלך ימים א-ה, והם יכללו חמישה אנשים בלבד ולמשך שעתיים בלבד. בסרטון שצילמו תושבים נראים המפגינים משתמשים משרוקיות ומוצרים נוספים שיוצרים רעש.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר