פתח תקוה. צילום זאב שטרן
פתח תקוה, מראה כללי, צילום זאב שטרן

2018: שביעות רצון נמוכה של תושבי העיר ממצב הניקיון

אחוז התושבים המרוצים ממצב הניקיון בעיר נמוך מהממוצע הארצי. עוד על פי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית: 20 אחוז מהתושבים גרים בעיר מאז לידתם. ואיזה אחוז מהתושבים מתכוונים להמשיך לגור כאן לפחות עוד חמש שנים?

פורסם בתאריך: 27.8.19 09:49

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את הסקר החברתי השנתי לשנת 2018, המספק מידע על תנאי החיים של האוכלוסייה בערים. הסקר מתייחס לערים בעלות 100 אלף תושבים ומעלה, ומוצגים בו הנתונים לגילאי 20 ומעלה.
על פי הנתונים, 20 אחוזים מתושבי פתח תקוה גרים בעיר מאז לידתם, נתון יחסית נמוך בהשוואה לערים כמו חיפה עם 28 אחוזים, באר שבע עם 32 אחוזים, ואשקלון עם 28 אחוזים, הנתון נמוך גם בהשוואה לממוצע הארצי שעומד על 33 אחוזים.
בכל הקשור לאוכלוסייה חדשה, ועד ותק של 10 שנים בעיר, עולה כי פתח תקווה מדורגת במקום הרביעי מבין הערים בסקר, ובה 26 אחוזים מהתושבים הם חדשים ובעלי ותק של עד 10 שנים בעיר, כל זאת כאשר הממוצע הוא 24 אחוזים. מעליה רק הערים תל אביב, בית שמש ורמת גן. בכל הקשור לכוונה להמשיך לגור בעיר בחמש השנים הקרובות, עולה כי בפתח תקווה 81 אחוזים מתכוונים להמשיך לגור בעיר, בעוד הממוצע עומד על 83 אחוזים.
בהמשך הסקר מוצגים גם נתונים האם התושבים עובדים בעיר ומשך ההגעה אל מקום העבודה. רק 40 אחוזים מתושבי העיר עובדים בעיר, בעוד שהממוצע עומד על 42 אחוזים. במרבית הערים הגדולות, כמות תל אביב, אשדוד, נתניה וירושלים, הממוצע הוא מעל ל-55 אחוזים. הנתון מפתיע בהתחשב בכך שבעיר ישנם שלושה אזורי תעשיה שמספקים מקומות עבודה רבים.
מבחינת זמן ההגעה לעבודה, עבור 39 אחוזים מהתושבים בעיר לוקח חצי שעה ומעלה להגיע למקום העבודה, בעוד שהממוצע עומד על 37 אחוזים.
מבחינת שביעות רצון התושבים מהניקיון באזור מגוריהם, עולה כי שביעות הרצון היא נמוכה מהממוצע הארצי. 49 אחוזים ציינו כי הם מרוצים מרמת הניקיון, בעוד הממוצע הארצי עומד על 56 אחוזים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חנה

    העיר מטונפת, מוזנחת, הררי אשפה ברחבי העיר – זו תקופה ידועה של מעביר דירה – מדוע לא מתגברים את פינוי האשפה הגדולה?

  2. eliya

    אי אפשר ללכת ברחובות מהליכלוך של הכלבים ..די נמאס חייבים לעשות סוף לזבל הזה!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר