הפגנות בכפר גנים

בתגובה לעתירה לבג"צ: המדינה תומכת במגבלות שהוטלו על ההפגנות בכפר גנים ג'

אורן סימון פנה לבג"צ ודרש לבטל את המגבלות שהטילה המשטרה על ההפגנות בשכונה. המדינה בתגובתה: התנאים המתוקנים מבטאים איזון סביר בין הזכות להפגין לבין מזעור הפגיעה בתושבים

פורסם בתאריך: 28.8.19 18:05

המדינה הגישה לבג"צ את תגובתה לעתירה שהוגשה כנגד הגבלות המשטרה על ההפגנות בכיכר הכבשים בכפר גנים ג'. ההגבלות של המשטרה נקבעו נוכח התגברות ההפגנות, שהפכו יומיומיות וכללו פרט למפגינים הקבועים, גם הפגנות של יוצאי הקהילה האתיופית בדרישה לפרסם את סרטון הירי שגרם למותו של סלמון טקה ז"ל. ההגבלות למעשה קבעו כי ניתן להפגין בימים שלישי ושבת בלבד.
בתגובתה הודיעה המדינה כי התנאים המתוקנים למחאות בשכונת כפר גנים מבטאים איזון סביר בין ההגנה על זכותם של מפגינים לקיים את מחאותיהם ובין הצורך למזער את הפרות הסדר הציבורי ואת הפגיעה החמורה בפרטיות היועץ ומשפחתו. בעתירה שהוגשה על ידי אורן סימון ביקש העותר לדעת מדוע המשטרה לא תבטל את החלטה המטילה תנאים והגבלות על קיום הפגנות ומשמרות מחאה בשכונת מגוריו של מנדלבליט, בהיותה של החלטה זו בלתי סבירה ובלתי מידתית, נוכח פגיעתה בזכות היסוד לחופש ההפגנה והמחאה.

בתגובה צוין כי התנאים נקבעו נוכח שינויים מהותיים באופי ההפגנות, מן העת האחרונה, שבאים לידי ביטוי בהתרחבות הפרות הסדר, לרבות עלייה חדה בתדירות ההפגנות, ברעש המלווה אליהן ובמספר הקבוצות השונות המעורבות בהפגנות. עוד צוין בתגובה כי חלה עלייה חדה בפעילות העולה לכדי הטרדה ופגיעה משמעותית בפרטיותו של היועץ. פעילות זו כוללת התחקות אחר תנועותיו של היועץ, הצקות חוזרות ונשנות בדרך לבית הכנסת ומחוצה לו וצילום ושידור האירועים והפצת הסרטונים ברשתות חברתיות. לפיכך, עמדת המשטרה היא כי שינוי הנסיבות הביא למצב של פגיעה משמעותית ומתמשכת בסדר הציבורי.
"לנגד עיניה של המשטרה עמדה ההלכה הפסוקה העקרונית המייחסת חשיבות עליונה לזכות ההפגנה אך גם עומדת על האיזונים הנדרשים אל מול זכויות ואינטרסים נוספים במימוש זכות זו, לפי נסיבות העניין, כן עמדה לנגד עיניה הפסיקה הקונקרטית אשר יישמה עקרונות אלה על ההפגנות המתמשכות נגד היועץ המשפטי לממשלה, בקרבת מקום מגוריו", נכתב בתגובת המדינה, שהגיש עו"ד דניאל מארקס מפרקליטות המדינה, "לאחרונה התקיימה בכיכר העיזות – דהיינו, בלב שכונת מגורים – מדי ערב – הפגנה רועשת באופן בלתי סביר לחלוטין. במהלך ההפגנה, נישאו נאומים תוך שימוש באמצעי הגברה, הושמעה מוסיקה והיה שימוש בחצוצרות. הדבר גרם סבל ניכר לתושבים. בנוסף, וכתוצאה מכך, תוך זמן קצר, הפגנה יומית זו הפכה את שכונת המגורים לזירה של הפרות סדר רבות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    לא הבנתי את האימרה שאמר ראש העיר, כפ'ג ג יעבור שידרוג, מה שכונות אחדות, יוספטל,פג'ה, כ. אברהם, עמישב, ועוד, כבר עברו שידרוג, מה השטיות האלה.

  2. אזרח

    מבלי לנקוט עמדה, הכתבה שגויה. רואים שלא קראתם את המסמך והסתפקתם במה שכתוב בגוף המייל.במסמך כתוב שהמשטרה ביצעה תיקונים במסמך של מפקד מחוז מרכז במשטרה והורידה חלק מההגבלות. אתם מאד אובייקטיבים….

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר